וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר לשעבר בפני תלמידים בקריית מוצקין: "איראן מכירה היטב את כוחה הצבאי של ישראל"

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 16:55

מפקד חיל האויר בדימוס, האלוף אביהו בן נון שובר שתיקה בעקבות המתיחות בין איראן לישראל ומציע לאיראנים לא לבחון את יכולות חיל האויר הישראלי

האלוף במיל. בן נון, בן ה-82, אמר: "איראן היא מדינה גדולה ויש לה עוצמה צבאית לא מבוטלת. אבל כשזה נוגע להתמודדות מול חיל האויר הישראלי יש לנו את היתרון של אנשים טובים ואיכותיים וטכנולוגיות מתקדמות והיתרון הזה מאפשר לנו לעמוד בכל מצב של איום מול איראן", סיפר והוסיף כי יש דברים ופעולות שהשתיקה יפה להם וכי איראן מכירה היטב את כוחה הצבאי של ישראל. הדברים נאמרו הבוקר בקריית מוצקין, העיר בה גדל וצמח בן-נון.

חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין עם האלוף במיל. אביהו בן נון. צילום: אילנית שקד, אתר רשמי
חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין עם האלוף במיל. אביהו בן נון/אתר רשמי, צילום: אילנית שקד

"כמה טוב שבאתי הביתה", התרגש האלוף במיל. אביהו בן נון, בן העיר קריית מוצקין בטקס שהתקיים בבית הספר אחדות בו למד. בן-נון משמש כיו"ר עמותת פירסט שפועלת להטמעת לימודי הרובוטיקה בישראל. ראש העיר, חיים צורי התרגש מאד מהביקור והעניק לבן-נון כמחווה את דגם מטוס אל על הקרוי על שם קריית מוצקין: "שני דברים ריגשו אותי הבוקר ראשון זה הילדים שעובדים בפרוייקט הרובוטיקה המוצלח ולא פחות מזה לפגוש את אביהו בן נון, שגדל כאן וכל כך שמח לחזור הביתה, למוצקין ולביה"ס בו למד, אחדות".

ביה"ס אחדות הוא סמל ומותג צפוני וידוע כבית מדרש למנהיגים. לא מעט אלופים צמחו במסדרונות ביה"ס ביניהם: מפקד חיל אויר נוסף בדימוס, האלוף הרצל בודינגר והאלופים במיל. עמוס גלעד וזאב אלמוג. כיום נחשב ביה"ס אחדות לביה"ס המוביל הארץ למנהיגות חברתית.

מנכ"ל עמותת פירסט, עידו מזובסקי, סיפר בגאווה על כך שכל בתי הספר בקריית מוצקין לוקחים חלק הפרוייקט: "קריית מוצקין היא ללא ספק בירת הרובוטיקה של הצפון".

כמה טוב שבאתי הביתה: מפקד חיל האוויר לשעבר עם תלמידים בקריית מוצקין. צילום: אילנית שקד, אתר רשמי
כמה טוב שבאתי הביתה: מפקד חיל האוויר לשעבר עם תלמידים בקריית מוצקין/אתר רשמי, צילום: אילנית שקד

האלוף במיל. בן נון שימש כמפקד חיל האויר בין השנים 1987-1992. ב-18 ביולי 1970, במהלך תקיפת סוללות טק"א במצרים, נפגע מטוסו מטיל קרקע אוויר מדגם SA-2. בן-נון החליט שלא לנטוש ולנסות לבצע נחיתת חירום ללא בלמים ברפידים. במהלך הנחיתה סטה המטוס מהמסלול, כן הנסע הקדמי נשבר והמטוס נגרר על פני הקרקע אך בן-נון והנווט לא נפגעו. שמואל חץ נהרג באותה תקיפה ממש. במלחמת ההתשה צבר בן-נון שתי הפלות נוספות: ב-30 ביולי 1970, במסגרת מבצע רימון 20, הפיל מטוס מיג 21 רוסי, שהמריא ממצרים, ובספטמבר 1972 הפיל מטוס סוחוי 7 שחדר לרמת הגולן.

בתקופת כהונתו נקלטו מסוקי האפאצ'י ונוספו לחיל מטוסי קרב מתקדמים (מטוסי ברק), ונערכו כ-550 תקיפות בלבנון. בינואר 1992 העביר את הפיקוד על החיל להרצל בודינגר, אף הוא בן העיר קריית מוצקין לשעבר, והשניים אף גדלו מרחק של ארבעה בתים האחד מן השני במוצקין הותיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully