וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסירים את הכפפות: בתל אביב - יפו החליטו להוריד את הכלים החשמליים מהמדרכות

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 11:39

אחרי אישור ועדת הכלכלה של הכנסת על הרחבת סמכויות לפקחים העירוניים, יוצאים בתל אביב- יפו למבצעי אכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. מתחילת המבצע ניתנו 1,179 דו"חות והוחרמו 51 כלים

בתל אביב-יפו מורידים את הכלים החשמליים מהמדרכות - בשבוע שעבר החלה עיריית תל אביב-יפו בתגבור משמעותי של מערך האכיפה העירוני ברחבי העיר כנגד רכיבה אסורה על המדרכות באופניים וקורקינטים חשמליים.

האכיפה מתבצעת על ידי עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה, שמטרתה צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים. הפעילות תתמקד בשתי פעולות עיקריות: אכיפה ללא פשרות במדרכות והסברה על שבילי האופניים.

החל מתחילת המבצע נתפסו 51 כלים וניתנו 1,179 דו"חות על רכיבה אסורה על המדרכה.

מסירים את הכפפות: בתל אביב - יפו החליטו להוריד את הכלים החשמליים מהמדרכות. צילום: גיא יחיאלי, אתר רשמי
מסירים את הכפפות: בתל אביב - יפו החליטו להוריד את הכלים החשמליים מהמדרכות/אתר רשמי, צילום: גיא יחיאלי

תקנות התעבורה הנאכפות ע"י פקחי העירייה בשבילי האופניים וסכום הקנס שיינתן:
• אי חבישת קסדה - קנס בגובה 1,000 ₪
• רכיבה מתחת לגיל 16 - קנס בגובה 1,000 ₪
• רכיבה ללא מבחן תיאוריה או אישור הכשרה - קנס בגובה 750 ₪
• איסור הרכבה - קנסות בדרגות משתנות בתווך של 100-250 ₪
• שימוש בשתי אוזניות בתחום שבילי האופניים - קנס בגובה 250 ₪
• שימוש בטלפון נייד בתחום שבילי האופניים - קנס בגובה 1,000 ₪
• רכיבה בניגוד לכיוון תמרור וחץ

פעילות האכיפה במדרכות: החל משבוע שעבר מוצבים פקחי העירייה במשמרות שונות במיקומים מרכזיים ומשתנים ברחבי העיר ויבצעו אכיפה מוגברת, לרבות החרמת כלים חשמליים הנוסעים בניגוד לחוק במדרכות.

הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף, תשלום האגרה עבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.

כמו ערים רבות בעולם, מעודדת העירייה את השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי לרבות אופניים וכלים זעירים. המגמה שהחלה בשנים האחרונות התרחבה עם גידול מתמיד בכמות המשתמשים כולל קהלים חדשים שנהנים מתשתיות משופרות וניידות נוחה, זולה ומהירה.

נכון לרגע זה מתבצעות בעיר כ-170 אלף רכיבות אופניים ביום, כ-25% יותר מבשנה שעברה. לאור גידול משמעותי בהיקף השימוש, נדרשת פעולה נמרצת בכמה ערוצים על מנת להבטיח את בטיחות כלל משתמשי הדרך בדגש על הולכי הרגל.

בשנת 2021 נתנו רשמו פקחי העירייה 40,484 דוחות לעבירות שבוצעו על ידי רוכבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבצעי אכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתל אביב- יפו. צילום: גיא יחיאלי, אתר רשמי
מבצעי אכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתל אביב- יפו/אתר רשמי, צילום: גיא יחיאלי

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. כזכור, פעלתי רבות למען מתן סמכויות אכיפה נוספות ונרחבות לפקחים העירוניים מול הממשלה ואני מברך על המהלך החשוב שמאפשר משילות גבוהה יותר של הרשויות והגדלת סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים במלחמה בעבירות התנועה המדוברות. עם זאת, יש לזכור שהמלאכה עדיין לא הושלמה ושיש להמשיך ולדרוש מהממשלה גם חובת ציות לפקחים וחובת התקנת לוחיות רישוי על הכלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully