וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפו לרביבו את הפיוז - ראש העיר לוד יאיר רביבו: "אין חשמל- אין דירות"

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 13:00

משבר העדר תשתיות במרכז הארץ - העיר לוד סובלת מהפסקות חשמל תכופות, הפסקת חשמל בערב שבת שרפה לראש העיר את הפיוז והחליט - "מפסיקים לאשר אלפי היתרי בנייה והגרלות של מחיר למשתכן עד לפתרון אספקת החשמל לעיר"

ראש העיר לוד יאיר רביבו, אשר מוביל מזה זמן מאבק ממושך כנגד חברת החשמל, הודיע כי בכוונתו להחריף את המאבק נוכח המחדל החמור והמתמשך של הפסקות החשמל התכופות במזרח העיר לוד.

בהודעה דרמטית שהוציא, הנחה ראש העיר בשלב זה להפסיק הוצאת אלפי היתרי בנייה והגרלות של מחיר למשתכן בפרויקטים החדשים במזרח העיר עד לפתרון אספקת החשמל.

"אין לתאר את עגמת הנפש בעקבות הפסקת החשמל בערב שבת, החל מקשישים שמחוברים למכונות חמצן, דרך הרס של אלפי מוצרי חשמל, וכמובן פגיעה אנושה בהכנות לחג ולשבת. בערב שבת היה השיא, כשהמשבר החל שעתיים לפני שבת ונמשך שעה אחרי כניסת שבת. כשחזר החשמל בשעה 20:30 לערך זה היה מאוחר מידי. אלפי משפחות רובן דתיות וחרדיות נותרו ללא אוכל, ללא מים חמים, ללא מזגנים, עם מכשירים שנהרסו וחוסר אונים מוחלט. עברה עלינו שבת קשה מנשוא", סיפר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, אשר מהרגע שנפל החשמל ניהל את המשבר באופן אישי בשטח ודאג שלמרות התקלה הגדולה החשמל חזר תוך 3 שעות לכל הצרכנים.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו. מיקי לגנטל,
ראש עיריית לוד יאיר רביבו/מיקי לגנטל

ראש העיר הודיע כי הוא מעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות וכי הנחה את מנהלי העירייה והחברה הכלכלית לבצע שורה של צעדים, לרבות הפסקת הוצאת היתרי בנייה חדשים במזרח העיר, גני איילון, גני יער ונופי בן שמן, הפסקת הוצאת טופסי 4 לפרויקטים שכעת בביצוע, ביטול כל הישיבות במסגרת הסכם הגג, דרישה מחברת חשמל להציב עשרות גנרטורים בשכונות אלה, סיוע לתושבים בהכנת תביעה ייצוגית ועוד שורה של צעדים בדרישה לפתרונות מיידיים, לרבות כינוס בהול של קבינט הדיור וכן הקדמת לוחות הזמנים לפתרונות הקבע.

כמו כן, הודיע כי הוא פועל להקמת פורום הרשויות למאבק בשבר החשמל הארצי. "מבדיקה שערכתי יש 25 רשויות המצויות במשבר חשמל חמור, כל הסופ"ש קיבלתי הודעות מתושבי ראשון לציון, באר יעקב, רמלה, ראש העין ואפילו עפולה על סיטואציות דומות", אמר רביבו.

"מדינת ישראל בפשיטת רגל חמורה מבחינת תשתיות. מצפים שייבנו בארץ מאות אלפי יחידות דיור, אבל אף אחד לא מספר לציבור שאין חשמל לאף דירה חדשה. לוד בצעד אמיץ, זיהתה שהמלך עירום ואני מציע למדינה להפסיק לבנות דירות כי אין חשמל. אני מציע לשר השיכון להתעסק רק בזה, קיימים פערים עצומים בתחום התשתיות הלאומיות, שכונות שלמות מוקמות בישראל ללא תשתיות חשמל".

"הממשלה צריכה להכריז על תוכנית חירום לאומית לטיפול במשבר החשמל שרק הולך ומחריף, בהשתתפות משרדי הממשלה הרלוונטיים לטיפול במשבר. חובה להקים מינהלת חירום בעניין ואולי אף ועדת שרים למעקב אחר הטיפול במשבר. שרת האנרגיה צריכה לקבל החלטות אמיצות ואולי אף להפריט עבודות ולא להשאיר את חברת החשמל מונופול בביצוע עבודות תשתיות של רשת החשמל" אמר ראש העיר והוסיף: "אני מצפה מחברת חשמל להוביל את המאבק יחד איתנו. לא סביר שהם מאשרים כל תכנית למגורים, כל היתר בנייה וכל טופס 4 ולעולם לא מסרבים בטענה שאין חשמל לספק. חלק מפתרון הבעיה הוא להכיר בה, ואני אדאג שהנושא לא יירד מסדר היום עד פתרון כולל בע"ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully