וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגדיר מחדש את תפקיד הסייעת בגני הילדים

עו"ד ליאל אבן זהר מ"מ ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 9:27

הסדרה של מקצוע הסייעות, העלאת שכרן ושיפור תנאיהן, חשובים לא פחות משיפור תנאי יתר צוותי החינוך, המורות והמורים, הגננות והגננים. כדאי לנו להשקיע בסייעות, להגדיל שכרן, ולראות בהן צוות חינוכי לכל דבר.

לאחרונה התקיים דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט בכנסת במהלכו דנו בהסדרת מקצוע הסייעות. במהלך הדיון נאמר כמעט באופן אגבי כי הסייעות אינן צוות חינוכי אלא צוות מנהלי. בעיר ראשון לציון, שזכתה השנה בפרס החינוך הארצי, המושג "סייעת" חלף מזמן מהעולם וברור לנו כי הסייעות הן צוות חינוכי לכל דבר ועניין.

הסייעות משמשות כמובילות בצהרונים, כחונכות, כמחליפות של גננות ולעיתים כמורות נוספות בכיתה, ועוסקות בפעילות פדגוגית לכל דבר ועניין. בשל כך ומתוך הבנה כי השקעה בהון האנושי שלנו ושימור כוח האדם האיכותי במערכת משפרת את החינוך, נעשה כל מאמץ על ידי עיריית ראשון לציון וראש העירייה להגדיל את שכר הסייעות ככל שהתאפשר על ידי הממשלה, נפתח בית ספר לסייעות ואנו מעודדים אותן ללימודים ולהתקדמות כסייעות מובילות.

עו"ד ליאל אבן זהר מ"מ ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך. באדיבות המצולמים
עו"ד ליאל אבן זהר מ"מ ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך/באדיבות המצולמים

כדי לשפר את הרצף בין צוות הגן לצוות הצהרון, נעשות שיחות בין הצוותים ליצירת מקשה אחת של צוות מגובש לאורך כל היום וזאת מתוך הבנה כי עבור ילדינו מדובר בצוות חינוכי אחד מהבוקר עד אחה"צ. חרף כל אלו, הולך ונעשה קשה יותר לגייס סייעות.

בעיריית ראשון כשליש מהתקציב מושקע בחינוך וגם במדינה התקציב לחינוך הינו בין הגדולים ביותר. הדרך לשמר כוח אדם איכותי היא בראש ובראשונה על ידי שכר ראוי, בנית מתווה התקדמות, תמריצים ועידוד.
מחקרים מראים שככל שהמדינה נדיבה יותר בשירותים שהיא נותנת בתחום הטיפול בילדים וחופשות הורים, כך שיעור ההשתתפות של נשים בשוק העבודה גבוה יותר. השתתפות נשים בשוק העבודה שווה לנו כחברה גם בהיבט הכספי. לו היינו מגיעים לתעסוקת נשים כמו שוודיה (60%), המובילה במדד זה בקרב המדינות העשירות והמפותחות, התוספת לתוצר הכלכלי שלנו תגיע ל- 12% מהתוצר הנוכחי ויותר. כל שקל שמושקע בסייעות, בצהרונים ובמעונות- יחזור למדינה בהגדלת תקציב, הגדלת פריון עבודה- ומיסוי.

הסדרה של מקצוע הסייעות, העלאת שכרן ושיפור תנאיהן, חשובים לא פחות משיפור תנאי יתר צוותי החינוך, המורות והמורים, הגננות והגננים. כדאי לנו להשקיע בסייעות, להגדיל שכרן, ולראות בהן צוות חינוכי לכל דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully