וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הפנים העבירה אלפי דונמים מפארק הכרמל למועצות הדרוזיות

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 9:05

שרת הפנים החליטה להעביר אדמות פרטיות של תושבים דרוזים לשטח השיפוט של דאלית אל כרמל ועוספיה . למעלה מ - 7000 דונם, חלקם מרכס הכרמל יועברו לרשויות. שרת הפנים שקד - "אני מאמינה שההחלטה הזו תחזק את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינת ישראל"

שרת הפנים, איילת שקד חתמה על שיוך 3,287 דונם (שטחים ללא מעמד מוניציפאלי) לתחום מועצה מקומית דאלית אל כרמל ושיוך 3,893 דונם לתחום מועצה מקומית עוספיה.

החלטת שרת הפנים וחתימה על המלצות הוועדה התקיימו במסגרת סיור מקצועי של נציגי המשרד ובהשתתפות ראשי הרשויות הדרוזיות דאלית אל כרמל ועוספיה שהתקיים באזור. ההמלצות התבססו על המלצות הוועדה הגאוגרפית חיפה אשר דנה בנושא במסגרת שינויי גבולות בין מועצה מקומית דאלית אל כרמל ומועצה מקומית עוספיה ושטח ללא שיפוט (אזור הר הכרמל).

הוועדה הגאוגרפית בהיותה ועדה בלתי תלוי בעלת יכולת ראיה אזורית, בחנה את הבקשה של דאלית אל כרמל במקביל לבקשה של המועצה המקומית עוספיא הגובלת בה. שני היישובים הדרוזים חולקים יחדיו בזכות להיות חלק ממרחב רכס הכרמל על מאפייניו הנופיים והסביבתיים הייחודיים והערכים הגלומים בו. ערכים אלה ראויים להישמר ולהוות חלק מהחיים של התושבים המתגוררים במרחב זה.

שרת הפנים שקד - "אני מאמינה שההחלטה הזו תחזק את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינת ישראל". צילום - יחצ, אתר רשמי
שרת הפנים שקד - "אני מאמינה שההחלטה הזו תחזק את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינת ישראל"/אתר רשמי, צילום - יחצ

הוועדה קיימה מספר סיורים באזור ועמדה מקרוב על תפקודם בפועל של השטחים חסרי המעמד המוניציפאלי הגובלים בשטחים של הרשויות המקומיות, שטחים אלה חובקים את יישובי רכס הכרמל מבחינה מינהלית; מאופיינים בערכיות נופית וסביבתית; חלקם שטחים חקלאיים מגודרים אשר משרתים את תושבי היישובים לטובת פעילות חקלאית ומרחב המחבר בין אזור הפיתוח לאזור הפתוח; ובחלק מהשטחים ישנן הפרות בנייה.

מבחינה מוניציפאלית, ראתה הוועדה כי שיוך השטחים כמו האצלתן וביזורן של סמכויות מהשלטון המרכזי למקומי עשויות לשפר את רמת השירותים הניתנים לתושבים, בנוסף לכך כי ישנן הסכמות היסטוריות בין הרשויות המקומיות ובין רשות הטבע והגנים לגריעת שטחים מהגן הלאומי "פארק הכרמל" וכי שטחים אלו יסייעו לרשויות בפיתוח תכנית המתאר הכוללנית של דאלית אל כרמל ועוספיה.

שרת הפנים העבירה אלפי דונמים מפארק הכרמל למועצות הדרוזיות. יחצ, אתר רשמי
שרת הפנים העבירה אלפי דונמים מפארק הכרמל למועצות הדרוזיות/אתר רשמי, יחצ

שרת הפנים, איילת שקד: "אחרי לא מעט לבטים קיבלתי את ההחלטה הנכונה להעביר אדמות פרטיות של תושבים דרוזים לשטח השיפוט של דאלית אל כרמל ועוספיה כדי לאפשר את התפתחות היישובים. האכיפה והפיקוח בכל הנוגע לפעילות בשטחים הללו הינה באחריות הרשות המקומית ויחידת האכיפה הארצית ואני מאמינה כי הרשויות יבצעו את המוטל עליהן על הצד הטוב ביותר. שיוך אלפי הדונמים לשטחי הרשויות יסייעו כלכלית וישפרו את איכות חיי התושבים תוך מענה לצרכי דיור, תחבורה ותעסוקה בישוב.

אני מאמינה שההחלטה הזו תחזק את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. מדינת ישראל מחוביית לפתרון בעיית הדיור ביישובים הדרוזים. עלינו לדאוג שבני העדה יוכלו לבנות ולתכנן ביישובים הדרוזים ולא יהפכו לעברייני בנייה בעל כורחם. כי אחים אנחנו ואני מקווה מאוד שהצעד הזה יעזור לכם להסביר לחבר'ה הצעירים שמדינת ישראל היא בשבילם ועבורם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully