וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים קבע - ראש מועצת אבו גוש לא יודח מתפקידו

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 9:25

מועצות אבו גוש ובית אריה לא הצליחו להעביר תקציב ומשרד הפנים ערך שימוע לראשי הרשויות והחליט להשאיר אותם בתפקידם, חברי המועצות יפוזרו ובמקומם ימונו ועדות של משרד הפנים

לאחר שימוע הוחלט במשרד הפנים - ראשי המועצות אבו גוש ובית אריה-עופרים יישארו בתפקידם

כזכור, בתאריך 6.5.2022 פוזרו חברי מליאות המועצה במועצה המקומיות אבו גוש ובמועצה המקומית בית אריה-עופרים, לאחר שלא אישרו את תקציב הרשות במועד הקבוע בחוק.

שרת הפנים איילת שקד קיבלה את המלצת מנכ"ל משרדה יאיר הירש לאחר שימוע שערך בנושא, והחליטה כי ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר, יישאר בתפקידו. גם ראש מועצת בית אריה עופרים יהודה אלבוים, יישאר בתפקידו לאחר שימוע שערכה הממונה על הישובים היהודיים ביהודה ושומרון מטעם משרד הפנים.

למליאת המועצות ימונו בקרוב חברי ועדות ממונות מטעם משרד הפנים שיחליפו את חברי המועצות שפוזרו ויסייעו לראשי הרשויות בייצוב המועצות ואישור תקציביהן.

שרת הפנים איילת שקד בחתימה על ההחלטה להפוך את צור הדסה למועצה מקומית ולהפרידה ממטה יהודה. 14 באפריל 2022. ללא, אתר רשמי
שרת הפנים איילת שקד בחתימה על ההחלטה להפוך את צור הדסה למועצה מקומית ולהפרידה ממטה יהודה. 14 באפריל 2022/אתר רשמי, ללא

בהמלצתו לשרת הפנים בעניין אבו גוש כתב מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש: "ההחלטה בעניין המשך כהונתו של ראש המועצה כרוכה באיזון בין אינטרסים שונים וחשובים מן המעלה הראשונה... בשים לב לאיזון ולמשקל הנדרש שיש לתת לזכות לבחור ולהיבחר ובפרט בשים לב למשמעות מינוי ועדה ממונה לתפקידי ראש המועצה והמועצה בעת הנוכחית שתביא לדחיית מועד הבחירות הקרוב למועצה, ובהסתמך על המידע המצוי בפניי העולה מתוך כלל המסמכים שהועברו לידיי וכן מתוך הדברים שהוצגו במהלך השימוע שערכתי לראש המועצה, ובהתחשב בדרך התנהלותו של ראש המועצה בנוגע להליך אישור תקציב המועצה לשנת 2022, לא נמצא כי בנסיבות אלו ועל פי אמות המידה שנקבעו לעניין זה בפסיקה, ראש הרשות נושא באחריות העיקרית לאי-אישור התקציב, וכי על כן מן הנכון והנדרש להפסיק את כהונתו כראש מועצה".

באשר לראש מועצת בית אריה-עופרים סיכמה הממונה על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון מטעם משרד הפנים רו"ח תמי נאסה כי: "לאחר עיון במכלול טענות הצדדים, דומני כי במקרה זה לא ניתן לקבוע כי ראש הרשות נושא באחריות העיקרית לאי-אישור התקציב, היינו שעליו מוטל עיקר האשמה לאי-אישור התקציב לשנת 2022, לא כל שכן בעוצמה המצדיקה את סיום כהונתו. אשר על כן, הגעתי לכלל מסקנה כי בנסיבות אלה יש לקבוע כי אין מקום להורות על הפסקת כהונתו של ראש המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully