וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר וראש העיר אילת סיכמו - כביש הדמים בערבה ישדורג

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 13:16

לאחר מאבק ממושך, כביש 90 שקיבל את התואר הנורא - כביש הדמים, ישודרג לכל אורכו, בין אילת לצומת הערבה.

על רקע ריבוי התאונות הקטלניות בכביש 90 והעומסים שנוצרו בו מאז סגירת שדה דב, שב ראש העירייה ודרש לקדם מהר ככל הניתן את שדרוג הכביש לכל אורכו כדי להבטיח את זכויות היסוד של תושבי אילת והסביבה לחיות חיים בטוחים ובריאים. כיום משודרג כביש הערבה עד צומת קטורה, אורך של כ - 60 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו.

בפגישה שתקיימה היום (ג')בין ראש עיריית אילת - אלי לנקרי עם שר האוצר - אביגדור ליברמן בתיאום עם שרת התחבורה - מירב מיכאלי סוכמו הדברים.

תאונת דרכים קטלנית בכביש 90, 28 במאי 2022. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים, נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה, עיבוד תמונה
תאונת דרכים קטלנית בכביש 90, 28 במאי 2022/עיבוד תמונה, סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים, נדב אילון, מועצה אזורית ערבה תיכונה / יחידת חילוץ ערבה
ראש העיר אילת בפגישה עם שר האוצר. צילום: יוד צילומים, אתר רשמי
ראש העיר אילת בפגישה עם שר האוצר/אתר רשמי, צילום: יוד צילומים

בשלב ראשון יחלו בחודשים הקרובים עבודות לשדרוג 20 ק"מ מצומת קטורה צפונה, בעלות של 300 מיליון ₪ תקציב שאושר. מיד לאחריהם יימשך כאמור השדרוג לכל אורכו כחלק מתכנית שנתית. ראש עיריית אילת: "זו החלטה דרמטית ומצילת חיים לאילת ולכל מדינת ישראל".

בפגישה שהתקיימה כאמור עם שר האוצר בה השתתפו ראש העירייה - אלי לנקרי וסגנו וממלא מקומו - סטס דינקין, בישר שר האוצר על סיכום בין משרדו לבין משרד התחבורה במסגרתו ישולב שדרוג כביש 90 לכל אורכו בתכנית חומש כתכנית אסטרטגית. ראש העירייה הדגיש את החשיבות בשדרוג הכביש בזמן הכי קצר שאפשר וציין שוב את העומסים שישנם בכביש המשרת את תושבי אילת ואת מיליוני הנופשים הבאים בשערה. עם הסיכום הודה ראש העירייה לשרים על החלטה מצילת חיים עבור כל אזרחי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully