וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע אימוץ כלבים גדול באשקלון בשבועות. מה אתם צריכים לדעת?

30.5.2022 / 12:32

השירות הווטרינרי של עיריית אשקלון בשיתוף עם אתר יד 4, בחסות משרד החקלאות וחברת רויאל קנין ישראל יקיימו יום אימוץ בחג השבועות. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מצרפים בן משפחה חדש?

השירות הווטרינרי של עיריית אשקלון בשיתוף עם אתר יד 4, מזמינים את הקהל הרחב לאירוע האימוץ הגדול שיתקיים בהיכל הספורט העירוני באשקלון. באירוע יוצעו לאימוץ מעל ל-100 חתולים וכלבים בגילאים, גדלים וגזעים שונים, אשר חלקם עברו אילוף בסיסי להתאמת ההתנהגות לבית.

האירוע בחסות משרד החקלאות ופיתוח הכפר המעודדים אימוץ אחראי, וחברת 'רויאל קנין', היצרנית הצרפתית של מותג הפרמיום לתזונה ובריאות לכלבים וחתולים. ביום האימוץ באשקלון השקיעו משרד החקלאות, עיריית אשקלון ורויאל קנין ישראל כ-50 אלף שקל למימון האירוע וקידומו. בנוסף, משרד החקלאות ופיתוח הכפר במסגרת תמיכה זו משקיע בשיקום ואילוף התנהגותי לכלבים טרם מסירתם לאימוץ לסעיף זה הוקצה תשלום שנתי בסך 100,000 שקל בגין אילוף התנהגותי של מינימום 50 כלבים משוטטים שנאספו ע"י הרשות המקומית, טרם מסירתם לאימוץ, וכן ליווי של הכלבים בתהליך הכנתם לאימוץ בכלבייה ובמשך לפחות ששת החודשים הראשונים שלאחר מסירתם לאימוץ.

כלב מקבל ליטוף בבטן. Brad K Covington, ShutterStock
לא תאמצו? בטח תאמצו/ShutterStock, Brad K Covington

במסגרת האירוע החגיגי יתקיימו פעילויות לכל המשפחה: שעת סיפור, פינות יצירה ואיפור לילדים, צלם מגנטים ודוכני כיבוד. המאמצים החדשים יקבלו ליווי מקצועי של מאלף כלבים, יעוץ תזונאי ווטרינרי, ערכות אימוץ מטעם רויאל קנין הכוללות 4 ק"ג מזון יבש, איכותי ובריא וציוד בסיסי הכולל רצועה וצלחת לכלב בשווי של כ-150 שקל, וסל אימוץ הכולל חיסונים, עיקור וסירוס וטיפולים נוספים.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "במהלך השנה אנו פועלים רבות ברשות במטרה לסייע למצוא בית חם ואוהב עבור חברינו ההולכים על ארבע. אנו מקדמים שיתופי פעולה ומיזמים על מנת להעלות על סדר היום את החשיבות לאימוץ אחראי. כל פעם מחדש אני שמח לראות שעוד משפחה באשקלון מתרחבת ומאמצת לחיקה חבר חדש ונאמן. נמשיך לקדם וליצור שיתופי פעולה פוריים וחיוביים כמו זה".

אתי בן דוד, מנהלת הערוץ המקצועי ברויאל קנין ישראל: "אנו מברכים על אירועי אימוץ מסוג זה, המאפשרים לקהל הרחב להגיע ולאמץ בצורה אחראית, מסודרת ומהנה. רויאל קנין מעודדת אימוץ וגידול אחראי למניעת נטישה ונותנת פתרונות תזונה ובריאות המותאמים, גילאים וצרכים בריאותיים והתפתחותיים של כל סוגי הכלבים והחתולים."

לדברי ד"ר ליאת מורגן, רופאה וטרינרית, מייסדת אתר יד4: בכל שנה נרשמים בישראל למעלה מ-45,000 כלבים חדשים על פי נתוני משרד החקלאות. בנוסף, לפי נתוני יד4, הכולל כלבים ממרבית העמותות וכלביות ברשויות בישראל, ננטשים כ-10,000 כלבים בכל שנה, כאשר לא כולם מוצאים בית חדש. מטרת האירוע, להנגיש את האימוץ, דווקא בדרום הארץ, ולסייע למשפחות המעוניינות לגדל כלב או חתול, לקבל סיוע מקצועי והתאמה נכונה עבורם. אני מזמינה את כולם לעשות זאת איתנו באשקלון, ולהנות מהפנינג לכל המשפחה".

ראש העיר אשקלון תומר גלאם. צילום- ראובן קפוצ׳ינסקי, אתר רשמי
שמח לראות משפחות מתרחבות. תומר גלאם/אתר רשמי, צילום- ראובן קפוצ׳ינסקי

הדרך הנכונה לאמץ כלב - המדריך למאמץ

לפני שמאמצים כלב ביום אימוץ מומלץ להכיר אותו עד כמה שניתן. בקשו לטייל עם הכלב בחוץ, במרחק מה מההמולה, לשבת איתו, ולהפגיש אותו עם כל בני הבית. כמובן שבמקרה של אימוץ כלב בכלבייה ולא ביום אימוץ, ניתן לערוך מספר פגישות שיאפשרו לכם להכיר אחד את השני טוב יותר. אפשר לקחת אותו לטיול בסביבת הכלבייה או האומנה, או לבלות איתו בסביבת שהותו. ואם אתם לא בטוחים שאתם מוכנים, או איזה כלב מתאים לכם, במידת האפשר אפשר לבקש לשמש כאומנה למטרת אימוץ.

ישנם יתרונות באימוץ כלבים בוגרים, כלבים אלה לרוב מכירים את הדרכים להתנהגות בבית וייתכן שאף פקודות בסיסיות. גם אם מעולם לא חיו בבית, הרציונל שלהם יהיה ללמוד לעשות צרכים בחוץ במהירות. זאת לעומת גור, שיש ללמד אותו הכל מהתחלה, ועלולים לקחת חודשים ארוכים עד שילמד לעשות צרכים בחוץ, לא ללעוס חפצים ולהיות חלק מהמשפחה כפי שהייתם רוצים. אימוץ כלב בוגר הוא מאוד מתגמל ונותן תחושה של הצלת חיים אמיתית, וההתחלה תהיה קלה יותר במרבית המקרים. כמו כן, ניתן לדעת מה גודלו הסופי של הכלב ולקבל אינדיקציה לאופיו. ברוב המקרים בכלבים שעברו היסטוריה לא פשוטה, העמותה או הכלבייה המוסרת ידעו להנחות אתכם לגבי בעיות התנהגות במידה וצפויות כאלה.

יחד עם ההתלהבות הראשונית יש לזכור כי אימוץ כלב היא מערכת יחסים ארוכת טווח, לפחות לעשר השנים הבאות, ולמנוע נטישה שעלולה לפגוע בכלב ולהשאיר טעם מר. ההתייחסות וההתנהגות שלכם אל הכלב כבר בהתחלה, לא רק תשפר את ההתאקלמות שלו בבית החדש, אלא גם תבנה את הבסיס להמשך.

  • הבאה של כלב חדש הביתה היא אירוע מרגש לכל המשפחה ולכלב עצמו, ועדיין מומלץ להרגיע את ההתלהבות ההדדית ולתת לו את הזמן שלו לבחון את הסביבה החדשה ולהכיר את בני המשפחה בהדרגה.
  • גם אם נאמר לכם שהכלב רגיל לחברת ילדים, מומלץ בהתחלה להשגיח על המפגש בין הכלב לילדים קטנים. גם במידה ויש חיית מחמד נוספת בבית, יש לערוך היכרות הדרגתית ביניהם, ואם מדובר בכלב כדאי לעשות זאת בהתחלה באזור נטרלי, ולא בתוך ביתכם, שכן לכלבים יש נטייה להיות טריטוריאליים. מומלץ אך לנסות ולהכיר ביניהם עוד בשלב הטיולים לפני האימוץ כדי לבחון את התקשורת.
  • לכו נגד האינסטינקטים שלכם ואל תפנקו את הכלב. ניתן להראות חיבה, אבל פינוק מתוך הרצון לפצות על התקופה שבה שהה בכלבייה או ברחוב, עלול לפתח בעיות התנהגות. דווקא הדרך להרגיל לכללים וחוקים, יכולה לגרום לכלב תחושת ביטחון ולהפחית אצלו את החרדה והבלבול.
  • לאט ובסבלנות. קודם כל מומלץ להרגיל את הכלב לחוקי הבית ואח"כ ללמד אותו כיצד להתנהג בחוץ. על מנת להפחית את חרדת הנטישה יש לצאת מהבית ללא טקסים מיוחדים ולשמור על אותה התנהגות גם בחזרה הביתה.
  • למנוע כל התנהגות תוקפנית היא חלק מהתהליך. שימו לב לכל מבע של התנהגות אגרסיבית מצד הכלב והגיבו באופן מיידי ובשיטתיות על מנת להפסיק אותה, כך תפחיתו בעיות התנהגות בעתיד. במידה ואינכם מצליחים, זאת לא בושה לפנות למאלף כלבים או מאבחנת התנהגותית. שימו לב כי יש לעשות זאת בשיטות חיוביות ולהימנע משימוש בכוח ואמצעי ענישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully