וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הבדואית - מודל חדש לסיוע לנוער בסיכון

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 14:52

מחקר חדש של צוות מכון ריפמן בנגב מציג מודל חבורות רחוב המותאמות לחברה הבדואית בנגב. חגי רזניק ראש מכון ריפמן - "עלינו לקחת אחריות יחד וליצור אקולגיה מתאימה לחינוך משלים"

השבוע נפגשה נציגות מהמכון ריפמן עם ניצב פרץ עמר מפקד המחוז הדרומי במשטרה והוצגה פעילות המכון וסיכום על שת"פ קהילתי לצד עיקרי מחקרים יישומיים שאותם מלווה המכון. הצוות גם נפגש גם עם מנכ"ל רשות השרות הלאומי ראובן פינסקי כמו גם סגן שר החינוך מאיר יצחק הלוי וגורמים נוספים בדרך להגשת תכנית מלאה למוסדות המדינה.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה עם אנשי מכון ריפמן בנגב. באדיבות המצולמים
מפקד המחוז הדרומי במשטרה עם אנשי מכון ריפמן בנגב/באדיבות המצולמים

מחקר חדש של צוות מכון ריפמן בנגב בדרך לפיתוח מודל חבורות רחוב מותאמות לחברה הבדואית בנגב. העדר התשתיות הפיזיות בפזורה הבדואית היא חלק מרכזי מחוסר היכולת לייצר תשתית לחינוך משלים וליווי של נוער נושר ונוער בסיכון במרחבי הנגב.

במסגרת הצעת התפיסה חדשנית במסגרתו יוכל נציג על בסיס משפחתי ושבטי לקבל סל כלים לפעילות במרחב הפתוח. בימים אלו מושלמת מסגרת מחקרית בדרך להגשת נייר עבודה ישומי והוא מוצג למכלול של גורמים שונים כולל מקבלי ההחלטות על ידי צוות המכון.

במסגרת תפיסת העבודה יש להתחיל ביצירת פיילוט במספר פזורות ובהתאם לממצאי הפיילוט להפוך מסגרת זו כמסגרת הבולטת לחינוך משלים במרחב הנגב כולו.

במסגרת גיבוש תפיסות העבודה נערכות הן אינטראקציות בשטח והן שילוב של תכניות שכבר נוסו בישראל ובעולם לדוגמה מודל "חבורות הרחוב" שגם הוא הפך לפחות רלוונטי עם כניסת מערכות רווחה מוסדרות.

חגי רזניק ראש מכון ריפמן " כתושבי הנגב בדואים ויהודים עלינו לקחת אחריות יחד וליצור אקולגיה מתאימה לחינוך משלים ומסגרות נכונות. התודה בין היתר גם לפרופסור אשר בן אריה ומכון חרוב שנתנו לנו דחיפה ראשונית להכנס לנושא הכל כך חשוב הזה ואני מקווה שנצליח להניע מענים רחבים בהמשך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully