וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אלעד: אם היו קוראים לי מוחמד ולעיר אלעד "אל עודה"

ישראל פרוש, ראש העיר אלעד

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 14:42

מיוחד לוואלה! מקומי - ישראל פרוש, ראש העיר אלעד - "אם היו קוראים לי מוחמד, במקום להתמודד היום עם עשרה יתומים לאבות, הייתי סופר את הכסף"

לא מעט פעמים יצא לי לומר לשרים ומנהלי משרדי ממשלה, שאם אלעד היתה עיר ערביה, לא היינו זקוקים למלחמה כה קשה על כל סעיף תקציבי שמגיע לנו בצדק.

בנו עיר חדשה בישראל, לפני פחות מחצי יובל. אבל איש לא חשב שהעיר הזו זקוקה למקורות הכנסה, לשטחי מסחר ותעסוקה שיסייעו הן לתושבים במקומות עבודה והן לרשות המקומית באמצעות תקציבי ארנונה ראויים.

ישראל פרוש, ראש העיר אלעד. באדיבות המצולמים
ישראל פרוש, ראש העיר אלעד/באדיבות המצולמים

לכן, אלעד, שהיא חלק משבעת הכוכבים שהוקמו על ידי אריאל שרון, היא העיר היחידה שבה לא הוקם אזור תעשיה, לא ניתנה מחשבה תכנונית למבני ציבור, וגורלה נגזר מראש לעיר עניה וללא הכנסות.

מאז כניסתי לתפקיד שליח הציבור בעיר, נלחמנו בלא מעט גופים שלא הסכימו להרחבתה של אלעד, לחלוקת הכנסות ראויה עם שכנותיה, ולתנאים מינימליים עבור התושבים.

רק לאחר אין-ספור מאבקים, והסכמים אליהם הגענו בכוחות עצמנו בס"ד עם השכנים שלנו, הצלחנו לתקן במעט את ההפליה, וגם זאת, באופן של עניים בפתח, בתחנונים ובזמן ארוך. ארוך מידי.

וגם עכשיו, אנחנו עדיין עומדים בפני אתגרים לא מועטים ולא קלים, כדי לנסות לתקן את העוול ולו במעט.

קחו למשל את המטרו שמוקם בגוש דן. המטרו מגיע עד לפאתי העיר פתח תקווה אך לא ממשיך עד אלעד. כשראינו שממשרד התחבורה לא תבוא הישועה, הכנו בעצמנו חלופה הגיונית להארכת הקו, שתכלול גם פתרון לתחנת הקצה שנמצאת כרגע בבעיה תכנונית.

למרות שאנחנו ממתינים יותר מחצי שנה לשרת התחבורה שתיאות לפגוש אותנו ולשמוע על היוזמה, אנחנו ממשיכים להמתין. כי את אלעד, לא סופרים.

ואז אנחנו שומעים את ראש העיר נצרת מדבר על מאות מיליונים שיועברו לעירו לאחר סחיטה אחת קלה של חברת קואליציה.

בלי מלחמות, בלי ועדות ומתנגדים, בלי מאמץ רב. כל מה שנדרש זה אצבע אחת של חברת קואליציה וממשלה שנמצאת בלחץ קיומי.

ועוד משהו. צריכים גם להיות מהמגזר ה"נכון". כי אם היה מדובר בחרדים, אין לי ספק שהיה מי שיעצור את ההטבות הללו.

וזה מעלה בקרבי את התהיה הנצחית, מה היה קורה אם אלעד היתה נקראת אל עודה, ולי היו קוראים מוחמד. במקום להתמודד היום עם עשרה יתומים לאבות שנרצחו ב"עמלייע - عمليه", היינו כנראה סופרים את הכסף עכשיו.

אני מצפה מממשלת ישראל והעומדים בראשה לענות את התשובה לעצמם, בכנות, ביושרה פנימית, אם עוד נותרה להם כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully