וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הנשק רפאל יישלם 50 מיליון שח לרשויות המפרץ

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 10:33

עיריית קריית ים ייצגה 5 רשויות מקומיות במאבק חלוקת הכנסות ארנונה - כ-50 מיליון שקלים בשנה יחולקו בין הרשויות. עד היום משלמים ברפאל דמי ארנונה של 10 אגורות למ"ר

בשנת 2018 צורף שטח מפעל מכון דוד של רפאל לשטחה המוניציפלי של קריית ים, ומאז נתגלעה מחלוקת בין שני הגורמים בדבר גובה הארנונה שיש לשלם לעיריית קריית ים, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, ומועצה מקומית מטה אשר במטרופולין המפרץ.

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, יחד עם חבר הכנסת מיקי זהר, יזמו פנייה לועדת השרים באשר להעלאת תעריפי הארנונה לשטחים של מפעלי נשק, אשר היום עומד על סכום סמלי בלבד. בשיתוף פעולה של משרד הביטחון ומשרד הפנים, אשר במקביל לתהליכים המשפטיים האינטנסיביים.

פיצוי - רפאל תשלם 50  מיליון שח לרשויות המפרץ. צילום- דוברות קריית ים, אתר רשמי
פיצוי - רפאל תשלם 50 מיליון שח לרשויות המפרץ/אתר רשמי, צילום- דוברות קריית ים

בגלל המאפיינים הייחודיים של רפאל וחשיבותו האסטרטגית ברמה המדינית, המחלוקות אשר היו בנוגע לחיוב השטחים בארנונה היו אלו שגררו הליכים משפטיים מרובים, היות ומדובר במתקן בטחוני רגיש שלא מאפשר ביצוע מדידות באופן חופשי.

כדי לגשר על הפערים בעמדות הצדדים, הגיעו להסכם אשר במסגרתו בנוסף למסי הארנונה שרפאל משלמת על השטחים שהיא עצמה מדווחת עליהם, ישולם תשלום שנתי נוסף בסכום של כ-25 מיליון שקלים לחמש הרשויות הגובלות בשטחי מכון דוד: קריית ים, עכו, קריית ביאליק, קריית מוצקין, ומועצה מקומית מטה אשר. סך התשלום השנתי לאחר ההסכם יעמוד על כ-50 מיליון שקלים.

סכום זה מטרתו לשפות הן על ההפרשים, ככל שהיו, בשטחי הארנונה הנידונים וגם על בקשת עיריית קריית ים לקדם חקיקה לשינוי תעריף קרקע תפוסה במפעל לייצור נשק, אשר כיום עומד על 10 אגורות בלבד למ"ר.

ראש העיר קריית ים דוד אבן צור: "רפאל הם שותף אסטרטגי וגוף רב זכויות בבטחונה של מדינת ישראל. עם זאת, קריית ים מוגבלת בחלקים ניכרים משטחה בבנייה לגובה - מה שמעכב ומונע תהליכי התחדשות עירונית נחוצים, רצועת החוף שלנו נקטעת בגבול רפאל ללא יכולת להתחבר לעכו וישנה הוראת חוק ברורה בדבר תשלום מס המשקף את היקף הבינוי. אני שמח שהצלחנו, בסיוע חה"כ מיקי זהר ובגישור משרד הביטחון ומשרד הפנים, להגיע לעמק השווה ולהיטיב לא רק עמנו, אלא עם כרבע מיליון תושבות ותושבים המתגוררים ברשויות אשכול המפרץ".

בעקבות ההסכם, עיריית קריית ים ביקשה מבית המשפט להשהות את מתן פסקי הדין בשני הליכים משפטיים תלויים ועומדים ומתכוונים להביא את ההסכם הנ"ל לבית המשפט לצורך מתן תוקף של פסק דין. ההסכם יהיה תקף ל15 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully