וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הערים הישראלים יצאו לניו יורק ללמוד על מלחמה בטרור

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 22:33

לראשונה משלחת ראשי רשויות בראשות יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, השתתפה בניו יורק בסדנה ייחודית בנושא אבטחת מרחבים עירוניים וטיפול בטרור בישוב ונפגשה בין השאר עם בכירים ממשטרת ניו יורק NYPD

הסדנה, ביוזמת מועצת הביטחון ומלחמה בטרור של האו"ם והקונסוליה הישראלית התקיימה כחלק מהתפיסה הבינלאומית, בשונה מישראל, שבמרכז ההגנה על המרחב העירוני עומד ראש העיר.

במסגרת הסדנה, נערך מפגש עם בכירי משטרת ניו יורק NYPD בה דנו עם ראשי הערים שדרות, אפרת, בת ים, באר יעקוב, גני תקווה, כפר קרע, מטה אשר ומודיעין בנושא אבטחת מרחבים עירוניים, הבנת האיומים, המידע שיש לראש רשות על מה שמתרחש בה וההיכרות המעמיקה עם הקהילות. בנוסף, עמדו על החובה שיש לגורמי הביטחון לשתף את ראש העיר באיומים הפנימיים והחיצוניים, כחלק מהפעולות שמונעות אירועי טרור, ובנייה משותפת של תוכנית עבודה מסודרת.

יצאו לניו יורק ללמוד על מלחמה בטרור. באדיבות המצולמים
יצאו לניו יורק ללמוד על מלחמה בטרור/באדיבות המצולמים

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "כדי להעמיק בכל הנושאים אליהם נחשפנו, נביא השנה ליריד החדשנות שלנו, מוניאקספו, גורמים בכירים מהעולם מתחומי הביטחון לצד ראשי ערים מרכזיות בעולם, ויחד עם שיתופי פעולה מהחברות המובילות במגזר הפרטי והציבורי, נביא לישראל את מיטב הטכנולוגיות ופתרונות הבטיחות בתוך הקהילה, למען מוגנות התושבים"

במסגרת הסדנה הוצג בפני המשלחת האימפקט שיש למשטרה כשהיא מהווה חלק מהקהילה, במיוחד בשכונות החלשות, באמצעות ההשתתפות באירועים קהילתיים לחיזוק הקשרים ואף לקיחת חלק בארגון תוכן האירועים. כך נוצר מפגש בלתי אמצעי בין האנשים לבין המשטרה והיא הופכת נגישה ומחוברת לקהילה.

בכירי ה- NYPD הסבירו כי זה בא לידי ביטוי גם בתכניות בתוך מערכת החינוך העירונית העוסקות בנושאים פיננסיים, ניהוליים ותעסוקתיים לילדים ולנוער, לבניית עתיד טוב יותר, ומזעור הסיכונים של הגעתם לרחוב והרחקתם מגורמי פשע, אלכוהול וסמים.

הם הציגו את התפיסה התכנונית הבטחונית על פיה הם עובדים:
You can't plan at a time of crisis
You can plan only at a time of peace

ראשי הערים עם בכירים ממשטרת ניו יורק NYPD. באדיבות המצולמים
ראשי הערים עם בכירים ממשטרת ניו יורק NYPD/באדיבות המצולמים

בפגישה נוספת שהתקיימה בקונסוליה הישראלית בניו יורק עם הקונסול אסף זמיר, שמעו ראשי הרשויות על מעמדה של ישראל בארה''ב, על חדשנות, על המאבק התודעתי בגל הטרור הנוכחי, על גאווה ישראלית וביטחון ליהודים בארה''ב.

קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר תיאר את המצב המורכב בתפיסת מדינת ישראל בארה"ב : "בכל רגע נתון יש לשקף את המחיר הכבד שמשלמים הילדים בארץ מהקרבה הפיזית לשונאינו וקולם לא תמיד נשמע. לחלק מאחינו היהודים בארה"ב, גאוות היחידה הישראלית נשחקה בשנים האחרונות. מדינת ישראל , מנהיגיה וכל אחד ואחד מאיתנו צריך לעשות כל שביכולתו לחזק את הקשר ולדאוג לביטחונם גם בארה"ב", ציין בפגישה.

במהלך סיור באולם העצרת הכללית של האו"ם, בה בחודש זה בדיוק לפני 74 שנים הכריזו על מדינת ישראל, נפגשה המשלחת עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, זכתה לסקירה של האתגרים איתם מתמודד ארדן מול שאר מדינות העולם, ונחשפה לתערוכה המרגשת "רגעים הסטורים בכנסת ישראל" המוצגת בימים אלו באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully