וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצרין קולטת עלייה - 57 משפחות עולים מאוקריאנה חגגו לראשונה את יום עצמאות

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 15:56

בקצרין נקלטו 57 משפחות של עולים ו 10 משפחות של פליטים מהמלחמה באוקראינה. דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין טס במיוחד לסיור על הגבול ללמוד על המצוקות והדרך לעלות יהודים לישראל

כמדי השנה עולים על הבמה המרכזית בחגיגות ערב יום העצמאות בקצרין, העולים החדשים שזהו יום העצמאות הראשון שלהם בישראל.

עם פלישת רוסיה לאוקראינה ותחילת הלחימה, קהילת קצרין אשר ידועה כקהילה חמה ומכילה עטפה את הפליטים והעולים החדשים בחום ודאגה לכל הפרטים הקטנים כדי שכולם ירגישו בקצרין בית חם ואוהב. עד היום נקלטו בעיר 57 משפחות עולים וכ-10 משפחות פליטים אזרחי אוקראינה.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין, בנוסף לתפקידו המוניציפלי משמש גם כיו"ר וועדת עלייה וקליטה במרכז לשלטון מקומי וגם יו"ר דירקטוריון חברת "אופק ישראלי" שאחראית על ארגון פעילות לעידוד עלייה בכל העולם עם תחילת המלחמה יצא לסיור מקצועי במזרח אירופה לאורך גבולות עם אוקראינה על מנת ללמוד מקרוב על המתרחש ולגבש המלצות לוועדת שרים לעליה וקליטה בראשות שרת העלייה פנינה תמנה שטה.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין. צילום - מיכאל גלעדי, אתר רשמי
דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין/אתר רשמי, צילום - מיכאל גלעדי

לשתי האוכלוסיות שני מסלולי קליטה שונים, העולים עוברים את המסלול הרגיל שמבטיח מסלול קליטה בקהילה שכולל קליטת ילדים במוסדות חינוך, אולפן עברית, סיוע נרחב כל תחומי החיים (דיור, עבודה, חיי תרבות וחברה ) והפליטים מקבלים בעיקר סיוע הומניטרי וטיפול בצרכים הבסיסיים מתוך הנחה כי בהיותם בסטטוס תיירים שהייתם בארץ זמנית ובתום המלחמה יחזרו לארצם.

כידוע, מדובר באנשים, נשים וילדים שנמצאים בטראומה בעקבות החשיפה לזוועות המלחמה ועמידה בסכנת חיים אמיתית. לכן המועצה המקומית קצרין יזמה תוכניות מיוחדות על מנת להחזיר את ילדי הפליטים לשגרת חיים ותחושת בטחון מלאה. חוץ מהסיוע לביטוחים רפואיים, ליווי משפחות המארחות, ביגוד ופטור מתשלום עבור שירותים עירוניים בדיוק כמו בתוכנית לעולים החדשים, נפתחה במתנ"ס קצרין מסגרת לימודית בשפה האוקראינית לילדי בתי ספר יסודיים שכוללת גם חינוך בלתי פורמלי בשפתם. לילדים בוגרים יותר הוצמדו מורים פרטיים על פי המקצועות הנלמדים באוקראינה כדי למנוע פגיעה ברצף הלימודי והמשך התפתחות לימודית תקינה.

יום העצמאות בקצרין. צילום- מיכאל גלעדי, אתר רשמי
יום העצמאות בקצרין/אתר רשמי, צילום- מיכאל גלעדי

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין ציין: "מדובר במלחמה אכזרית ונוראית שיצרה משבר הומניטרי חמור. מדינת ישראל פתוחה לעולים בעת שגרה ובטח בשעת משבר וסכנה. חברת אופק ישראלי יצרה מענים אופרטיביים בפרק זמן קצר ביותר עוד בהימצאותנו בקן הגבול ובמרכזי סיוע של סוכנות היהודית במדינות אירופה כדי להקל על עבודת הקודש של שליחי הסוכנות ונתיב ולהצליח עוד יותר במשימתם הלאומית. בין היתר נבנה פורטל אינטרנטי מיוחד שמכוון ומסייע לזכאי עלייה, עוד בהימצאותם בגבול אוקראינה, למדינות מערב לנווט את דרכם למקום בטוח שאורגן על ידי הסוכנות לקראת עלייתם ארצה."

בהקשר לקליטה בארץ אפרצב מוסיף :"אנחנו עומדים לקראת גל עלייה נרחב ממזרח אירופה בכלל ולא רק מאוקראינה, זאת הזדמנות מצוינת למדינת ישראל לממש את ייעודה המקורי כ"קיבוץ גלויות" ולסגור מעגל היסטורי מיוחד מבחינת תיקון העולם סביב סיוע לעם האוקראינה דווקא בגלל העבר הלא פשוט שמחבר בין שתי העמים. כאן בקצרין אנחנו עושים זאת בהתלהבות ובאהבה בשקט וביסודיות לפי המסורת הקהילתית בתחום קליטת העלייה והרגישות חברתית בנושאים הומניטריים. זה הקוד הגנטי של קהילת קצרין כבר 45 שנים ואני גאה על הזכות לעמוד בראש הקהילה המיוחד הזאת."

כידוע, קצרין היא בירת הגולן, מונה כיום כ-9,000 תושבים נמצאת בתהליך צמיחה דמוגרפית וכלכלית חסרת תקדים בעשור האחרון. בדצמבר שנת 2021 אושרה תוכנית ממשלתית רחבה בעלות של כ-500 מלש"ח להפיכת קצרין ליישוב בן 50,000 תושבים בשני עשורים הבאים.

במהלך חודש מאי 2022 לפי התכנון מתחילים לצאת לדרך מרבית הפרוייקטים משני המציאות ובראשם מכרז לבניית רובע שלם כמקשה אחת ל-7000 תושבים חדשים. על הפרק גם הקמה של בית חולים ווטרינרי והפקולטה לווטרינריה, הפעלה של קריית ממשלה, בניית בתי מלון, בתי ספר וגנים חדשים, קמפוס חדש למכללת תל חי ומעונות סטודנטים.

קולטים עלייה בקצרין. צילום - מיכאל גלעדי, אתר רשמי
קולטים עלייה בקצרין/אתר רשמי, צילום - מיכאל גלעדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully