וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות הירוקה - לראשונה בישראל רשות עירונית תקנה חשמל מיצרן פרטי

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 11:31

עיריית רחובות החליטה על קו ירוק בו תחסוך מאות אלפי שקלים מקניית חשמל מצרכנים פרטיים. ראש העיר, רחמים מלול: " בעידן של מאבק על הסביבה והיכולת הטכנולוגית לחסוך באנרגיה ומנגד - הוצאה גבוהה מדי לטעמנו בתעריפי החשמל"

עיריית רחובות ממשיכה בקידום פרויקטים חדשניים ויזמיים לצמצום הוצאות העירייה. מדי שנה צורכים מתקני העירייה סך של כ- 30 מיליון קוט"ש בשנה. ה"צרכנים" הגדולים, בחלוקה לפי מאפיינים הינם: מבנה העירייה, מוסדות חינוך, מבני ציבור שונים, אולמות ומגרשי ספורט.

רחמים מלול ראש העיר רחובות. צילום: רמי זרנגר, אתר רשמי
רחמים מלול ראש העיר רחובות/אתר רשמי, צילום: רמי זרנגר

העלות השנתית של החשמל שהעירייה משלמת לחברת חשמל בשנה הינה כ- 11 מיליון ₪ בשנה. במסגרת פעילות הפיתוח העסקי של העיר עליו אמונה חברת הלר, היא מנהלת מגוון פרויקטים שונים בתחומי ההתייעלות האנרגטית והאנרגיה, ביניהם: פרויקט סולארי יזמי על גבי מבני הציבור , הצבת עמדות טעינה כפולות לרכבים חשמליים, החלפת תאורת הרחוב לתאורת לד חסכונית ועוד.

כעת, מנכ"ל החברה, ניסים סלמן וסמנכ"ל הפיתוח העסקי עדי מוטולה מעוניינים לקדם רכישת חשמל מיצרן פרטי, מהלך שיוזיל את עלויות החשמל של העירייה. תוך כ- 18 חודשים ממועד סגירת המכרז צפוי המהלך להביא לחסכון של מלש"ח בשנים הקרובות.

ראש העיר, רחמים מלול: "בעידן של מאבק על הסביבה והיכולת הטכנולוגית לחסוך באנרגיה ומנגד - הוצאה גבוהה מדי לטעמנו בתעריפי החשמל, בקשתי לתת עדיפות לטיפול בנושא זה. בימים אלה אנו יוצאים למכרז אשר בהתאם לבדיקתנו יחסוך מאות אלפי שקלים בשנים הקרובות במצטבר לקופת העירייה"

מנכ"ל הלר, ניסים סלמן: "כסף על הרצפה. ואין סיבה לא להרים אותו ולהשתמש במשאבים שהתפנו למטרות ציבוריות אחרות. נמשיך לדחוף בכל כיוון להמשך התייעלות ויזמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully