וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקניק עירוני - 5 המלצות לפארקים ירוקים בירושלים

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 11:32

יום העצמאות ה 74 מתקרב ואיתו החיפוש אחר הפארק המושלם לערוך בו פיקניק בטבע. אספנו עבורכם 5 המלצות לפיקניק ירושלמי שווה

העיר ירושלים, נטלה לא רק ט' קבין של יופי, אלא גם לא מעט פינות חמד ופארקים, המתאימים לבילוי ולטיול בימי חג ובסתם יום חולין. לצד אתרי הטבע העירוניים, ממשיכים לפתח ריאות ירוקות נוספות, פארקים וגינות משחק לטובת תושבי העיר.

לרגל יום העצמאות והאביב, חמשת האתרים שאתם חייבים להגיע אליהם, לשבת ולשאוף אוויר הרים צלול כיין.

עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני המוכר והראשון בעיר, הנמצא בליבה של ירושלים, בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד. האתר הוקם בשטח פתוח, המשתרע על פני כ- 250 דונם. הפארק פתוח לציבור בכל ימות השבוע ללא תשלום וניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים נוספים לצד עצים פורחים ומוריקים. יצוין כי, האתר היה פתוח לציבור הרחב גם בתקופת הסגרים והיווה מקום מרגוע ומפלט במהלך התקופה המורכבת.

עמק הצבאים. צילום - דב גרינבלט, אתר רשמי
עמק הצבאים/אתר רשמי, צילום - דב גרינבלט

רכס ארמון הנציב - אתר טבע עירוני בחלקה המזרחי של ירושלים. מדובר בשלוחה טרשית צרה הכוללת שטח טבעי וכן גן ציבורי מטופח ועשיר בעצי חורש ובוסתן בחלקו המערבי של האתר. מהאתר נשקפת תצפית מרהיבה של 360 מעלות ונוף קסום לעבר מדבר יהודה, ים המלח, ההרודיון, הרי יהודה, העיר העתיקה ושכונות העיר ירושלים. כיום ניתן לצפות באתר בתחילת הפריחה של תורמוס ההרים - זהו האתר בו ניתן לצפות במופע המרשים ביותר בעיר של מרבדי תורמוסים פורחים. האתר נמצא בסמוך ליער השלום, מטה האו"ם (ארמון הנציב הבריטי לשעבר) וטיילת ארמון הנציב (טיילת שרובר).

רכס ארמון הנציב. צילום - לדור פזואלו, אתר רשמי
רכס ארמון הנציב/אתר רשמי, צילום - לדור פזואלו

גן סאקר - "הסנטרל פארק" הירושלמי הוא אחד מסמליה המרכזיים של עיר הבירה. הגן, אשר הוקם בשנות ה-60 והיווה בעברו מנחת למטוסים קלים (1949), זכה לאחרונה לשדרוג מקיף במסגרתו שודרגו כל השבילים הקיימים, התווסף שביל ריצה באורך 1,700 מ', שודרג שביל אופניים, הוצבו פינות ישיבה, ריהוט רחוב וברזיות חדשות, וכן נבנה מבנה שירותים נוסף בצד הדרומי של הגן. עוד, הוקמה באזור גינת כלבים גדולה והותקנו ברזיות לכלבים. בנוסף, נשתלו מרבדי דשא חדשים בשטח של כ-11 דונם וטופלה מערכת ההשקיה. בגזרת הספורט, נבנה מתחם צפוני של מגרשי ספורט, הכוללים לראשונה רחבת TRX, כדורגל משולב, כדורסל וסקייטפארק.

במסגרת שדרוג הפארק, נבנה גם מתחם משחקים חדש על פני שטח של כ-3 דונם, ובו מספר מתקנים ייחודיים שיוצרו בדנמרק וטרם נראו כמותם בישראל. בנוסף, הוצב במתחם מתקן משולב ונגיש, המותאם לשימוש עבור ילדים עם מוגבלות ומכיל מגוון רחב של משחקים כגון פאנלי משחק, מגלשות, גשרים. עוד, הותקנו גם נדנדות מסוגים שונים ובגבהים משתנים וכן אומגה באורך כ- 10 מ' ומערכת הצללה מתקדמת ודקורטיבית במיוחד.

גן סאקר. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
גן סאקר/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

מורדות הר חומה מערב - אתר טבע עירוני בדרום מזרח ירושלים, המתאפיין בכרמי זיתים ועצי בוסתן פזורים על גבי טרסות עתיקות המשווים לאתר נוף תרבות מרשים ביופיו הכולל ממצאי מורשת מרהיבים, כדוגמת גתות, שומרות וכמובן אמת המים העתיקה. זהו אזור מעבר המייצג הרכב צמחייה מגוון וייחודי המשלב בין מיני צומח ים תיכוני ומינים האופייניים לספר המדבר. בעונה זו ניתן לצפות במרבדים ירוקים של צומח עשבוני ופריחה מרשימה של מגוון מינים כדוגמת אלקנה סמורה בגווני ורוד כחול, כמה מיני זהביות בצהוב, נץ חלב הררי בלבן, תחילת פריחה של דבורנית צהובה, זמזומית מצויה ועוד.

עין לבן. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
עין לבן/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

אגן נחל כוס - אתר טבע עירוני בדרום מערב העיר, הכולל ערוצים המשמרים שרידי חקלאות מדרגות עתיקה, שטחי טרשים, מספר מצוקי קירטון, מערות וחורבות, שרידי חורש ים תיכוני, כרמי זיתים וריכוזי פריחה מרהיבים. באתר אוכלוסיית יונקים כגון צבי ארץ ישראלי, דרבן, שועל מצוי וכן מגוון גדול של בעלי כנף, זוחלים וחרקים. בימים אלו ניתן לראות פריחה של עצי שקד עתיקים ומרבדי פריחה חורפית בין כרמי הזיתים כדוגמת ציפורנית מצרית בורוד, איסטיס מצוי וסביון אביבי בצהוב, כלנית מצויה באדום, ציפורני חתול בכתום וורוניקה סורית בכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully