וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות באשכול שורק דרומי: "מובילים יחד את החינוך המיוחד"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 16:24

ראשי הרשויות החברות באשכול שורק דרומי התכנסו לדיון בנושא החינוך המיוחד ולחתימה על החלטה משותפת לשיתוף פעולה אזורי.

בישיבה הוצגו נתונים אודות החינוך המיוחד באשכול ותוכנית העבודה של האשכול. במסגרת תוכנית העבודה צפויה בחינה משותפת של מסגרות החינוך הקיימות והדרושות בכל שנה, קידום מצוינות בקרב תלמידים ומורים, עידוד יזמות של מורים ומנהלים בחינוך המיוחד, מהלכים לתמיכה במשפחות ופעולה לשילוב מיטבי של ילדי החינוך המיוחד במסגרות בלתי פורמליות.

אשכול שורק דרומי החל לפעול בסוף 2019 ומטרתו לשפר את איכות החיים של תושבי האזור באמצעות פיתוח והוספת שירותים איכותיים ויעלים, פיתוח כלכלי וחברתי ותכנון אסטרטגי. רשויות האשכול: גדרה, מ.א נחל שורק, בני עי"ש, מ.א חבל יבנה, קריית עקרון, מ.א ברנר, קריית מלאכי, יואב, באר טוביה ומזכרת בתיה.

יואל גמליאל, יו"ר האשכול וראש מועצת גדרה. צילום - יחצ, אתר רשמי
יואל גמליאל, יו"ר האשכול וראש מועצת גדרה/אתר רשמי, צילום - יחצ

יואל גמליאל, יו"ר האשכול וראש מועצת גדרה, ברך את המשתתפים ואמר כי לתפיסתו החינוך המיוחד מביא ברכה לרשות, ועל כן הוא מקפיד לפתח ולטפח אותו בישוב. הוא ציין כי רשויות האשכול יכולות וצריכות לסייע אחת לשנייה כדי לדאוג לילדי האזור יחד, וקרא למשרד החינוך לחבור למהלך ולסייע לעבודה המשותפת.

אליהו (ללו) זוהר, ראש עיריית קריית מלאכי, הדגיש גם הוא את הערך שבטיפול בתחום החינוך המיוחד, וסיפר כי הוא ממקם את מסגרות החינוך המיוחד במרכז העיר ולא בשוליה, כדי לקדם שילוב והכלה. הוא ברך את הנוכחים והודה לאשכול על הסיוע בפיתוחה של קריית מלאכי.

אורלי שנה, מפקחת החינוך המיוחד במחוז מרכז, ציינה כי בכל שנותיה במערכת החינוך לא ראתה התגייסות משותפת ומהלך כזה, ויש לברך עליו ולהודות לאשכול על העבודה המשותפת. היא אמרה כי אכן יש מקום לראייה אזורית, וכי יש לעבוד עם משרד החינוך כדי לדייק את המקומות בהם לאשכול יש ערך רב.

בסיום המפגש חתמו ראשי הרשויות על החלטה משותפת לקידום החינוך המיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully