וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיב חדש - מקדמים תחבורה ציבורית בחולון

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 12:34

משרד התחבורה, עיריית חולון וחברת נתיבי איילון משיקים את נתיב תחבורה ציבורית כחלק מחיבור העיר חולון לרשת התחבורה הציבורית של גוש דן

נתיב התחבורה הציבורית שנפתח לתנועה ברחוב הלוחמים, מצומת המעפילים ועד צומת משרד הרישוי, הוא חלק מצירי העדפה נוספים המקודמים בעיר בהם משה דיין, אילת, יוספטל והמעפילים, לצד צירים נוספים שנמצאים בשלבי תכנון, ובכללם הלוחמים צפון, תל גיבורים ובן גוריון. נתיבים אלה הינם חלק מהרשת המטרופולינית "מהיר לעיר" בחולון, שתאפשר לתושבות ותושבי חולון וסביבתה, לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת יותר. מדובר בבשורה משמעותית עבור כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית ולמי שמחפש אלטרנטיבה מהירה ונוחה, לנסוע לעבודה ובחזרה.

משרד התחבורה, עיריית חולון וחברת נתיבי איילון משיקים את נתיב תחבורה ציבורית. לביא תצלומי אוויר, אתר רשמי
משרד התחבורה, עיריית חולון וחברת נתיבי איילון משיקים את נתיב תחבורה ציבורית/אתר רשמי, לביא תצלומי אוויר
נתיב חדש - מקדמים תחבורה ציבורית בחולון. דוברות נתיבי איילון, אתר רשמי
נתיב חדש - מקדמים תחבורה ציבורית בחולון/אתר רשמי, דוברות נתיבי איילון

בתוואי הרחוב החדש הוצבו 4 תחנות אוטובוס מתקדמות וחדישות לרווחת תושבי האזור. התחנות כוללות: עדכונים בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי החורף והקיץ ונגישות מלאה. המהלך צפוי לשפר באופן משמעותי את חוויית הנסיעה בתחבורה ציבורית לתושבי האזור כולו.

לצד קידום תחבורה ציבורית בת קיימא, מקודם בעיר גם מיזם "רשת אופנידן", רשת שבילי אופניים בינעירונית רציפה, בטוחה, מוצלת ובסטנדרט גבוה. מדובר בשביל אופניים דו-כיווני רחב (3.5 מטר), בטיחותי ומופרד בהפרדה מלאה מהכביש ומשאר משתמשי הדרך. שביל האופניים נפרס לאורך 250 מטר, ובסמוך אליו נטעו עצים שישמשו להצללה לרוכבי האופנים. כמו כן, ברחוב ניתנה התייחסות לקידום המרחב העירוני הכולל חידוש תשתיות, הוספת תאורת רחוב ופיתוח נופי.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חה"כ מרב מיכאלי: "עם כניסתי למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הודעתי על היפוך הפירמידה התחבורתית והצבת הולכות והולכי הרגל במרכז. פרויקט "מהיר לעיר" משקף לא רק את ההעדפה לתחבורה הציבורית, אלא גם את ההצבה במרכז של משתמשות ומשתמשי הדרך השונים, אלה שהולכים ברגל או אלה שמתנייד על גלגלים או בכל דרך אחרת. חולון היא דוגמא לשיתוף פעולה מצוין עם המשרד שעובד באופן רציף לטובת התושבות והתושבים. חולון עומדת להשתדרג משמעותית, גם במסגרת הפרויקט הזה וגם במסגרת הסכמי הגג שהמשרד מוביל בימים אלה מול העירייה. הסכמי הגג שצוותי המשרד המקצועיים מפתחים עם הצוותים של העירייה כוללים השקעות אדירות בשדרוג פני העיר ופיתוח המסחר והמרחב העירוני בעזרת התחבורה, ככה שזו תשפר את איכות החיים לציבור ותעניק יותר אפשרויות תנועה".

ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון: "חולון עוברת בשנים האחרונות מהפכת תשתית בתחום התחבורה ואני מברך על שיתופי הפעולה הפוריים עם גורמי התחבורה במדינת ישראל. כולנו מכירים בחשיבות חיבור חולון לרשת התחבורה הציבורית של מטרופולין גוש דן וּמבינים כי שימוש בטיחותי, יעיל ומהיר באוטובוסים, באופניים ובאמצעי תחבורה נוספים, יביא בהחלט לשיפור חיי התושבים ויתרום לאיכות הסביבה ולהפחתת זיהום האוויר".

מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "נתיב תחבורה ציבורית, תחנות מתקדמות ושבילי אופניים הם חלק מהחזון שמשרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מפתחים שישפר את חווית הנסיעה באוטובוס, ההליכה והרכיבה עבור משתמשי הדרך. חברת נתיבי איילון מודה על שיתוף הפעולה הפורה עם עיריית חולון, והעומד בראשה, על מנת שהתושבים יוכלו לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת יותר".

הרשת המטרופולינית-מהיר לעיר, שמקדמת חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה הוא פרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית ולייצר אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי עבור תושבי המרכז. במסגרת הפרויקט: משודרג המרחב העירוני, מוצבות תחנות חדשות ומתקדמות ונסללים שבילי אופניים עירוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully