וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2022 - סיפורם של פדויי השבי תושבי סביון

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 10:10

גיבורים בשבי: סיפורם של פדויי השבי תושבי סביון והמסע להשבתם ארצה. השליח של משפחות השבויים והנעדרים יחד עם פדויי שבי על אותה במה בכנס בסביון בהנחיית עו"ד אורי סלונים

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה 2022 - כשעו"ד אורי סלונים יצא לדרך העצמאית בחייו הוא לא האמין שיגיע לכל כך הרבה צמתים מרכזיים של הציבוריות הישראליות, שבהם ייאלץ לבחור בקפידה את בחירותיו, לשמור סוד של רבים וגם להיות אוזן קשבת של משפחות שיקיריהן נפלו בשבי או שגורלם נותר עלום.

עו"ד אורי סלונים. צילום - עליזה ריזה, אתר רשמי
עו"ד אורי סלונים/אתר רשמי, צילום - עליזה ריזה

סלונים היה מעורב ברבות מהפרשיות הגדולות במדינה, לקח חלק בוועדות החקירה הממלכתיות שעסקו באירועי סברה ושתילה, קו 300 ורצח רבין אבל את חייו הקדיש לנושא השבויים והנעדרים.
במשך קרוב ל-20 שנה הוא שימש יועצם של שבעה שרי ביטחון בנושא, יזם מבצעים ברחבי העולם ודאג כל העת וללא לאות ששמם וסיפורם של השבויים והנעדרים לא ירד מסדר היום.

היחסים המורכבים שניהל עם המשפחות, והמפגשים שהתפקיד הייחודי הזה זימנו לו, מפורטים כולם בספר שחיבר ושמו "בשליחות הלב - מאולמות המשפט לעולמות השבויים והנעדרים". השנה הספר אף זכה לתרגום והופץ ברחבי העולם.

סלונים, בעבר יו"ר ארגון וראייטי ישראל ונשיא וראייטי העולמי, הוא גם זוכה עיטור נשיא מדינת ישראל. ב-29.4 הוא ינחה אירוע ייחודי במרכז התרבות בסביון בשם "גיבורים בשבי: סיפורם של השבויים הישראלים והמסע להשבתם הביתה".

האירוע יכלול פאנל אותו יוביל סלונים, שם ידבר על ספרו ויספר על חוויותיו ועל עברו, ובמסגרתו הוא ישוחח גם עם פדויי שבי ממלחמת יום הכיפורים: גורי פלטר, תושב סביון וטיים פאנטום במלחמה, אורי אהרנפלד, לוחם במעוז ה"מזח" במלחמה ומנהל עמותת "ערים בלילה" ופרופ' אבי עורי, רופא במעוז "חיזיון".

פרופ' עורי, תושב סביון גם כן, הוא ממייסדי רפואת השיקום בישראל ואחד מהמובילים בתחום בעולם. הוא הקים את המערך השיקומי בבית החולים רעות ומחלוצי ספורט הנכים בישראל. עורי אף זכה בעבר בפרס מפעל חיים על שם פרופ' חיים רינג ז"ל מטעם האיגוד הישראלי לשיקום.

את האירוע תפתח הרצאתה של ד"ר רוית גור-לינדנברג, חוקרת ומרצה בנושא שבויי צה"ל. כל ההכנסות יועברו כתרומה לעמותת "ערים בלילה".

מוטי לנדאו ראש מועצת סביון: "מועצת סביון גאה לתת את הבמה לסיפורם ולגבורתם של פדויי השבי, ששלושה מהם הפכו לנכס צאן ברזל ביישוב שלנו. אנחנו מודים לאבי, לגיורא ולגורי על התרומה שלהם לקהילה האיכותית שבנינו כאן יחד איתם ומקווים שסיפורם ימשיך להדהד עוד שנים קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully