וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה 2022 - 1000 רופאים מתנדבים למען שורדי השואה

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 9:54

"מעזרה דחופה לחובה לאומית" - 1000 רופאים ורופאות מתנדבים מצפון ועד דרום בהנגשת רפואה איכותית ללא תורים וללא עלות לשורדי שואה בישראל

ערב יום השואה תשפ"ב, בישראל חיים היום פחות מ- 166,000 שורדים, בכל יום נפטרים 42 שורדים ומדי חודש נפטרים מעל 1,000 שורדי שואה.

את מותם של חלק מהם ניתן היה למנוע לו היו מקבלים מענה רפואי הולם. עמותת 'למענם' - רופאים ורופאות למען ניצולי שואה, הוקמה לפני כשנתיים בדיוק למטרה הזאת. מייסדת העמותה, ד"ר תמרה קוליץ, כתבה במהלך הסגר הראשון בתחילת ההתמודדות עם מגפת הקורונה, פוסט בפייסבוק על כך שהיא מבקרת ניצולי שואה בביתם ונותנת להם מענה רפואי בסוגיות שונות עד הבית כדי לסייע להם לעבור את התקופה ומזמינה רופאים נוספים לעשות כך.

1000 רופאים ורופאות מתנדבים. צילום - דניאל בר און, אתר רשמי
1000 רופאים ורופאות מתנדבים/אתר רשמי, צילום - דניאל בר און

בעקבות הפוסט למעלה 1000 רופאים ורופאות מתנדבים מצפון ועד דרום בהנגשת רפואה איכותית ללא תורים וללא עלות לשורדי שואה

מתוך הטיפול בשורדי השואה למדו בעמותה עד כמה הצורך הרפואי בקרבם גדול כתוצאה מקשיים בירוקרטיים, פחד לצאת ולקבל טיפול רפואי, קשיי ניידות ועוד. מתוך כך, מתנדבי עמותת "למענם" יחד עם בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה, העניקו היום (יום ג') לארבעה שורדי שואה טיפולי שיניים עד הבית, טיפולים שנמנעו עד כה מלבצע היות והם מתקשים לצאת מהבית.

היוזמה לביצוע הטיפולים באה ממאיה מלו מנתניה - סטודנטית לרפואת שיניים בשנה השישית (והאחרונה) ללימודיה, המתנדבת בעמותת "למענם" מזה כחצי שנה: "מדי יום מגיעות לעמותה פניות רבות בתחום רפואת השיניים. תומר, חלי (סטודנטים לרפואת שיניים ממסלול בינה שהצטרפו לעמותה לאחרונה) ואני מקבלים את הפניות ומטפלים בהן במהירות האפשרית. בסמוך לחג הפסח פנו אלינו ארבעה ניצולי שואה מאזורים בהם אין לנו מספיק מתנדבים. הם נזקקו לעזרה דחופה. מכאן, עלה הרעיון ליצור שיתוף פעולה בין העמותה לבין הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה עין כרם ולהקים "משלחת שיניים" שתבקר את שורדי השואה בבתיהם ותסייע להם. ליוזמה נרתם ד"ר אלון לבני - רופא שיניים ומרצה קליני בכיר בפקולטה, ומהר מאוד הצלחנו לארגן משלחת אשר תגיע לכל ארבעת שורדי השואה עם הציוד המתאים".

מעזרה דחופה לחובה לאומית. צילום - דניאל בר און, אתר רשמי
מעזרה דחופה לחובה לאומית/אתר רשמי, צילום - דניאל בר און

ד"ר אלון לבני: " כשמאיה פנתה אליי, לא רק שמיד הסכמתי, אלא אף הייתי גאה מאוד בה ובחבריה, על עצם ההתנדבות בעמותה, ועל הבקשה לעזור להם. לאורך כל השנה השישית, אני מלמד אותם איך לטפל בקשישים גם בסביבה שאינה במרפאת השיניים. במסגרת זו כבר מעל 15 שנים שאני לוקח סטודנטים לבית אבות בירושלים, ואנחנו מבצעים שם טיפולים שונים לפי הצורך, באמצעות ציוד נייד. אני מנסה לחנך את הדור הבא של רופאי השיניים שצריך לעזור לאוכלוסיות שקשה להם להגיע לטיפולים סדירים, וללכת לקראתם כמה שניתן. שורדי השואה הם חלק מאוכלוסייה שלצערי לא מספיק מטופלת כראוי, ולא רק בתחום השיניים. יש לחברה שלנו חובה לעזור להם כמה שרק ניתן".

טיפולי שניים לשורדי שואה. צילום - דניאל בר און, אתר רשמי
טיפולי שניים לשורדי שואה/אתר רשמי, צילום - דניאל בר און

"הגענו לחנה, שורדת שואה בת 93, מתגוררת בתל אביב, עם רקע רפואי מורכב ולאחר שהחלימה מקורונה, משפחתה דיווחה למוקד כי חנה צריכה עזרה בתחום השיניים. לחי, שורד שואה בן 90 מאודים, הגענו מאחר שהוא מוגבל לביתו, סבל מכאבים בשיניים זמן רב והיה צריך עזרה דחופה של רופא שיניים. לרחל, שורדת שואה בת 95, מרעננה הגענו עקב כאבים קשים ובעיה בהרכבת התותבת שלה. וליוסף ("לוצי"), שורד שואה בן 88 מראשון לציון שמתגורר בגפו ומתמודד עם עיוורון חלקי, סייענו עם התותבת עקב בעיה שמקשה עליו מאוד לתפקד."

מאיה מסכמת: "אני מתרגשת שהצלחנו להוציא את זה לפועל, ועוד בשבוע בו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה - אין יותר סמלי ועוצמתי מזה. המפגשים מילאו אותנו, שיפרו את איכות חייהם של השורדים ונתנו עוד קצת, פרופורציה לחיים."

לפניות: עמותת 'למענם' - רופאות ורופאים למען שורדי שואה מעניקה שירות רפואי לשורדי שואה ללא עלות במוקד הרפואי 3191*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully