וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק ל"מהיר לעיר" ולקו הכחול בירושלים

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 9:13

סטנדרט חדש ומתקדם לתכנון התנועה בישראל - ועדה מיוחדת בראשות משרד התחבורה אישרה השבוע, את תוכנת תכנון התנועה LISA בישראל

אישור משרד התחבורה התקבל לאחר שהתכנה זכתה במרכז הענק של נתיבי איילון שבמסגרתו היא תשמש ככלי התכנון המרכזי של פרויקט "מהיר לעיר" ובמכרז של תכנית אב לתחבורה בירושלים כשבמסגרתו היא תשמש ככלי התכנון למערך התחבורה בעיר בדגש על מגוון של מערכות תחבורה ציבוריות כגון רכבות קלות, אוטובוסים ועוד.

תוכנת תכנון התנועה "LISA" אשר חגגה השנה 30, נחשבת למערכת המובילה בתחומה בעולם המשמשת מהנדסי תנועה במדינות רבות באירופה, ארה"ב, אפריקה ואסיה. מערכת "LISA" כוללת יכולות מהמתקדמות בעולם לתכנון תוכניות רמזור בדיקתם ע"י כלי סימולציה מובנה לייעול התנועה בכל צומת וצומת בצמתים אורבניים ובין עירוניים.

מערכת התוכנה יודעת לתכנן תיעדוף לתחבורה ציבורית, רכב חירום וביטחון, תכנון גלים ירוקים ותוכניות רמזורים מורכבות, הכוללות מעברי הולכי רגל וכן רכבי דו-גלגלי (אופניים קורקינט). מערכת הסימולציה מסייעת בתכנון תנועה ביעילות ובאופטימיזציה מלאה תוך הקניית בטיחות לכלל סוגי הרכבים והולכי הרגל. התוצאה הישירה בשימוש בכלי פיתוח זה הינה שיפור משמעותי ואופטימלי של התנועה בעיר, צמצום זיהום אויר ע"י הקטנת זמני המתנה וזמני נסיעה ושיפור חיי האזרח באופן ניכר.

כאמור LISA זכתה בשני פרויקטים לאומיים משמעותיים בארץ - מכרז של תכנית אב לתחבורה בירושלים ובמכרז של נתיבי איילון בשנת 2020 כאשר נבחרה בתור מערכת העיקרית שתשמש לתכנון התנועה לפרויקט "מהיר לעיר" - פרויקט בהיקף של כ-3.5 מיליארד ₪ אשר מובילה חברת נתיבי איילון שיחבר כ-17 ערים במרכז הארץ לכדי רשת מטרופולינית אחידה.

"מהיר לעיר" הינו אתגר תחבורתי מהגדולים ביותר אשר מבוצעים במדינת ישראל בשנים האחרונות וניתן להקבילו לתכנון התנועה במרחבים עירוניים בינלאומיים כמו ניו יורק, ברלין או לונדון. פרויקט זה לא היה יכול להתבצע ביעילות ללא כלי תכנון תנועה כמו LISA שהוא בעל יכולת מוכחת של חברה המובילה את העולם.

פיני יעקובי בעלים YSB קבוצת אחים יעקובי: "אנו שמחים מאוד על אישור משרד התחבורה את תוכנת LISA ועל כך שאנחנו יכולים להביא לישראל טכנולוגיות חדשניות, פורצות דרך שישנו את מערך התחבורה בישראל עבור התושבים. כניסת LISA לירושלים ולמטרופולין ת"א מבשרת את תחילתה של המפכה למעבר לתחבורה חכמה וחדשנית אשר תחסוך זמן וכסף למדינה ותביא לשיפור משמעותי ברווחת התושב. אנו יודעים שישנו עניין רב בתוכנה ורשויות תמרור נוספות חיכו לאישורה בכדי לקדם פרויקטי תחבורה עירוניים ובין עירוניים חשובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully