וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפגעו בשליח

אמנון יוסף יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות ודובר עיריית באר שבע

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 12:38

אני פונה לשרת הפנים, איילת שקד, לפעול במסגרת כל האמצעים העומדים לרשותה להגברת הבקרה התקציבית על מנת לאפשר פעילות שוטפת של מערך הדוברות ברשויות ובמועצות

כידוע דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל נחשבים לחוד החנית ההסברתית והתקשורתית בארץ, בעת רגיעה ובעתות חירום. כך היה תמיד, אבל בשנתיים האחרונות, מאז פרצה לחיינו הקורונה ובימי המתיחות הביטחונית בימים אלו, התפקיד הזה חשוב יותר מאי פעם.

עבודת הדוברות העירונית אינה שגרתית ושונה מכל תפקיד אחר. מדובר בעבודה המצריכה מכל אחת ואחד מהדוברות והדוברים לעסוק באין ספור מטלות ודרישה לזמינות מחייבת בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה, כולל שבתות וחגים.

כאמור, ההתנהלות במגפת הקורונה יכולה להעיד כאלפי עדים עד כמה הייתה עבודת הדוברות בכל ישוב וישוב בארץ חיונית ומצילת חיים בהתמודדות ומניעת התפשטות המחלה. הנושא הביטחוני גם הוא לצערנו הפך לאחד מהנושאים החשובים שמטופלים היטב על ידי הדוברים במסירת אינפורמציה בדוקה לתושבים.

מאז ומתמיד חייו המקצועיים של הדוברים אינם פשוטים והם נאלצים ללכת על חבל דק פן חלילה יואשמו בנקיטת עמדה לצד פוליטי כזה או אחר. לאורך השנים וביתר שאת בתקופה האחרונה, הובאו לידיעתי מקרים רבים בהם נדרש הדובר לקצץ משמעותית בתקציב ואף להפסיק פעולות הסברה חיוניות. כל זאת כתוצאה ממאבקים פוליטיים שאינם קשורים כלל לעבודת הדובר.

כיום ישנם מספר רשויות שהעומד בראשן נאלץ להפסיק לחלוטין את עבודתו החיונית של הדובר. דבר שבא לידי ביטוי, כאמור, בקיצוץ דרמטי של התקציב השנתי אשר נועד ברובו להעברת מידע חיוני ורב חשיבות. כידוע דוברות רשות מקומית אינה דוברות של ראש הרשות, כך קבעו משרד הפנים והיועמ"ש לממשלה.

דוברות היא צורך מרכזי בתפקוד מקצועי ואחראי של הרשות במתן שרות לתושבים. העברת מידע באירועי חירום לאומיים והנגשת המידע הם חלק מהחוסן של הרשות, ואחד המפתחות המרכזיים בהתנהלות תקינה של הרשות.

לנוכח המקרים האלו אני פונה לשרת הפנים, איילת שקד, בשם כלל הדוברות והדוברים ברשויות המקומיות בישראל.

כיו"ר איגוד דוברי הרשויות אני מבקש מהשרה לפעול במסגרת כל האמצעים העומדים לרשותה להגברת הבקרה התקציבית. זאת על מנת לאפשר פעילות שוטפת של מערך הדוברות ברשויות, ולמנוע משיקולים פוליטיים וזרים, תוך התעלמות מצורך ציבורי ומקצועי, לפגוע בתקציב דוברות ו/או משרת דובר.

המאבקים הפוליטיים בתוך רשות אינם מעניינם של הדוברים וככאלה מאבקים אלו אינם יכולים לבוא על חשבון הציבור הזקוק למידע חיוני. אין לי ספק ששרת הפנים, הידועה בעבודתה המקצועית, תפעל ותפקח בכיוון הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully