וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרקציה תיירותית בנהריה - אתר היסטורי מהתקופה הביזנטית

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 15:43

בטקס חגיגי נחנך האתר הביזנטי בנהריה - במרכז האתר נמצאת רצפת פסיפס מרשימה שנפרסת על שטח של מעל 500 מ"ר אליה נהגו להגיע עולי רגל ותיירים בתקופה הביזנטית לפני כ-1400 שנים.

העירייה ורשות העתיקות בשיתוף מתנדבים מקרב התושבים בעיר, את שדרוגו ושיקומו של אחד האתרים ההיסטוריים המרשימים מהתקופה הביזנטית. "יש לנו בעיר אוצר היסטורי וכעת הוא נחשף לציבור ומקבל את המקום הראוי לו", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי

אטרקציה תיירותית בנהריה - אתר היסטורי מהתקופה הביזנטית. צילום: מיקי אלקובי, אתר רשמי
אטרקציה תיירותית בנהריה - אתר היסטורי מהתקופה הביזנטית/אתר רשמי, צילום: מיקי אלקובי

בדצמבר 2019, פנתה קבוצת מורי דרך מנהריה, אל העירייה ובתום פגישה עם ראש העירייה רונן מרלי, ובתאום מול רשות העתיקות החל תהליך להשבת עטרה ליושנה והפיכת האתר הארכיאולוגי הייחודי הזה לאתר תיירותי מהדרגה הראשונה בנהריה.

בפיקוח ובהובלת רשות העתיקות, החלו עבודות ניקוי, שיפוץ, גינון ותיקון בתוך המתחם ומחוצה לו. המתנדבים הנהריינים בראשותם של אלי אוקנין ורוני פלד, חברי וועדת התיירות של העיריה, הצליחו יחד עם צוותי רשות העתיקות והעירייה להביא את האתר למצב בו נכנסו לפעילות צוותי השימור של רשות העתיקות וביחד עם מתנדבים מתוך הקהילה הנהריינית ותלמידי בתי ספר, החלו בעבודות לשיפוץ ושימור רצפת הפסיפס. חלק מהממצאים, שנאספו בזמן החפירה, הוחזרו על ידי רשות העתיקות והוצבו באתר כגן ארכיאולוגי ובתוך המבנה עצמו. המטרה הסופית היא מיצוב המקום כאתר ארכיאולוגי מוביל לקהל הרחב: תיירים מכל העולם, מטיילים, בתי ספר וכמובן לתושבי נהריה.

אתר היסטורי מהתקופה הביזנטית. צילום: מיקי אלקובי, אתר רשמי
אתר היסטורי מהתקופה הביזנטית/אתר רשמי, צילום: מיקי אלקובי

אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות: "רשות העתיקות יזמה את הצלת רצפת הפסיפס המרהיבה, וזהו רגע מאוד מרגש עבורנו, המסכם שנתיים של עבודה מאומצת. משמרים מומחים, יחד עם מתנדבים מסורים ומחויבים מקהילת נהריה, עמלו לנקות את האתר מפסולת שהצטברה במשך 30 שנה, ולשמר אותו עד שיתאים לביקור קהל. היוזמה הצליחה בזכות שיתוף הפעולה החשוב עם עיריית נהריה והציבור המקומי, ואנחנו שמחים להנגיש כעת לציבור פנינת תיירות של ממש".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "יש לנו בעיר אוצר היסטורי וכעת הוא נחשף לציבור ומקבל את המקום הראוי לו. מדובר באתר בעל ערך ארכיאולוגי רב ועלינו לעשות הכל כדי להנגיש ולחשוף אותו לתושבי העיר ולתיירים מהארץ ומהעולם. שיקום וחידוש האתר, שבוצעו לאחרונה, התאפשרו הודות למורי הדרך הנהריינים וקבוצת תושבים אכפתיים, שדחפו וקידמו את הפרויקט ויחד עם שותפינו ברשות העתיקות, אפשרו לנו להגיע לרגע המשמעותי והמרגש הזה וברצוני להודות להם על כך".

  • עוד באותו נושא:
  • נהריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully