וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי של הנגב לעתיד טוב יותר - כפר הנוער בדואי הראשון בישראל

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 19:37

אירוע היסטורי בנגב: הערב התקיים טקס הנחת אבן הפינה של "קמפוס חוסידמן" לפיתוח מנהיגות בדואית - כפר נוער ראשון מסוגו לאוכלוסיה הבדואית בנגב

כפר הנוער עתיד לאחד חמש מסגרות חינוך שונות המיועדות לצעירים הבדואים בנגב, ולהוות מתחם ראשון מסוגו שבו יופעל בית ספר בדואי שש-שנתי בשילוב עם פעילות חינוכית לא רשמית.

כפר נוער ראשון מסוגו לאוכלוסיה הבדואית בנגב. צילום-  וליד אלעוברה, אתר רשמי
כפר נוער ראשון מסוגו לאוכלוסיה הבדואית בנגב/אתר רשמי, צילום- וליד אלעוברה

הקמפוס עתיד לשרת מאות תלמידים בדואים מרחבי הנגב על מנת לקדם מנהיגות בדואית, לתת את כלים להשתלבות בחברה, ולספק להם אפשרות לשנות את המציאות בישובים מהם הגיעו, מתוך הבנה כי הדרך לקידום ולהובלת שינוי משמעותי בחברה הבדואית, שמתמודדת עם אתגרים שונים במציאות היום-יומית בנגב, היא רק דרך תהליך פנימי בתוך החברה הבדואית עצמה.

כיום בנגב חיים כרבע מיליון בדואים, המהווים שליש מאוכלוסיית הנגב, רובם מתחת לקו העוני, ובעלי גישה מוגבלת לצרכים בסיסיים כמו חינוך ראוי, תזונה מספקת או הזדמנויות לתעסוקה איכותית. מצב זה מייצר מציאות מורכבת עבור החברה הבדואית ובנגב בכלל, והיא נותרת ללא אמצעים להובלת שינוי משמעותי ועמוק בחברה.

הארגון "כוכבי המדבר" פועל מזה כשמונה שנים לקידום מנהיגות בדואית בנגב, מקבץ צעירים וצעירות מכלל השבטים בנגב במסגרות חינוכיות ייחודיות, המהוות קרקע פורייה לגידול מנהיגות משנה מציאות.

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן אמר: "דווקא בימים האלה שהמדינה עוברת, אני שמח שיש אתכם - כוכבי המדבר - אלה שחולמים ואלה שעושים וראוי שלא נקשיב לרעשי הרקע, חשוב שנבנה ביחד עתיד טוב יותר לנגב, עתיד של תקווה של חלומות ושל שותפות, מה שינצח זה מה שאנחנו עושים כאן. אני איש נגב, חי כאן 60 שנה ואנחנו נמצאים כאן בשבילכם, ונלווה אותכם.".

יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת ד"ר מנסור עבאס, אמר: "היום זה יום מיוחד לנו ולנגב. התהליך שאנחנו מנסים להוביל והתקווה שאנחנו רוצים לנטוע בכל מקום והיוזמה שאנחנו רוצים להתחיל בין כל אזרחי המדינה. הייתי ונשאר מחויב לתמוך הפרוקייט הזה וביוזמה הזו. אני חושב שהחלום לא ייגמר כאן אלא ימשיך ויביא עוד פירות לחברה הערבית, ולנגב כולו. לא נירתע ולא נאבד תקווה מהקולות שמנסים לדחוף אותנו אחורה".

יו"ר "כוכבי המדבר" וראש מועצת חורה לשעבר, ד"ר מוחמד אלנבארי אמר: "אני חושב שיש לנו פה חלום שמתגשם. זה שיש כאן נציגים מההנהגה הכי בכירה וראשי הרשויות בדרום זה מייצג את המעטפת הישראלית ל'כוכבי המדבר'. תמשיכו לעמוד לצידי ארגון, הוא העתיד של החברה הבדואית ושל החברה ישראלית. זו משימה לאומית לקדם את החברה הבדואית במרחב הנגב".

  • עוד באותו נושא:
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully