וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - האקתון 'חקלאות החלל' בעמק יזרעאל

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 13:53

האקתון חקלאות החלל הראשון והיחיד מסוגו בישראל התקיים ב'מוזיאון העמק' בקיבוץ יפעת. בהובלת המייסדים של Space Valley - חזון המשלב בתוכו חווית לימוד נושא החלל עם פיתוח מעורבות קהילתית עבור ילדים ובני נוער

האירוע שהוגדר השנה כפיילוט, תוכנן לכמות מוגבלת של 15 צוותים משתתפים והביא מגוון רחב של תלמידות ותלמידים מצפת, עמק חפר, עמק חרוד, יפעת, נהלל, הרדוף, מגידו, עין מאהל, ואור עקיבא.

הצוותים, תלמידי חטיבה ותיכון, נאלצו להתמודד עם נושא חדש שאינו נלמד בבתי הספר וטרם התפתח בעולם, נושא חקר "חקלאות החלל".

לראשונה - האקתון חקלאות החלל  בעמק יזרעאל. צילום - דוברות עמק יזרעאל, אתר רשמי
לראשונה - האקתון חקלאות החלל בעמק יזרעאל/אתר רשמי, צילום - דוברות עמק יזרעאל

כחלק מהאתגר עברו הצוותים 4 סדנאות מקצועיות, בהן נחשפו לנושאים וכיווני מחשבה שנועדו לעזור להם לפתור את האתגר. הסדנאות עסקו בהידרופוניקה, ניתוח חתימות ספקטראליות של צמחייה, ניצול אנרגיה סולארית ומאפיינים פיזיים על פני הירח.

תוך כדי ביצוע המשימות, כמו גם בהתמודדויות שעומדות בפני האסטרונאוטים, הצוותים קיבלו עוד ועוד אירועים בלתי צפויים ולבסוף, עם סיום הזמן שעמד לרשותם, הם הציגו תוצרים מדהימים.

את איכות העבודה שפטו נציגים בכירים מסוכנות החלל הישראלית, קרן רמון, התעשייה האווירית, המכון הגיאולוגי והמעבדה לחישה פלנטארית מאוניברסיטת בן גוריון.

האירוע הופק בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל, ששמה לה למטרה להוביל את תחום חקלאות החלל בישראל.

"ישנם הרבה דברים מרגשים בחיים, אבל כשמדובר בפעם הראשונה זה מרגש במיוחד", סיפרה ד"ר מרינה חץ מנכ"לית - Space Valley, "תודה גדולה לכל המנטורים והמנטוריות שלנו ולמועצה האזורית עמק יזרעאל על שיתוף הפעולה. היה תענוג להוציא לפועל אירוע כה מיוחד וזו רק ההתחלה!"

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אמר: "יש סמליות בכך שאירוע בנושא חקלאות חלל מתקיים ב'מוזיאון העמק' כאשר לצד המחרשות והטרקטורים בהם החלוצים הראשונים הובילו את הקמת ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל, התמודדו תלמידים על פיתוח חקלאות עתידנית וחדשנית בחלל. זה השילוב בין החלוציות החקלאית בעמק לחלוציות החלל הנדרשת כיום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully