וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטת הממשלה לחריש: השקעות של יותר מחצי מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 17:30

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד הגיעו היום לעיריית חריש לפגישה עם ראש העיר יצחק קשת, וסיכמו יחד את פרטי החלטת הממשלה שצפויה לעלות בישיבת הממשלה הקרובה.

במסגרת ההחלטה יוזרמו תקציבים משמעותיים לחריש, במטרה להמשיך לקדם את פרויקט הקמת העיר החדשה. ההחלטה קובעת שיושקעו בחריש ובכבישים באזור יותר מחצי מיליארד שקל במשך 4 שנים במגוון רחב של תחומים, שיאפשרו את המשך תנופת הפיתוח של העיר.

החלטת הממשלה לחריש כוללת בשורות רבות במגוון תחומים, ובהם כבישים, תחבורה ציבורית, קידום תעסוקה, פרויקטים של פיתוח כלכלי, תוכנית רב שנתית לייצוב העירייה, הקמת מבני רווחה ועוד.

החלטת הממשלה לחריש: השקעות של יותר מחצי מיליארד שקל. צילום - דוברות חריש, אתר רשמי
החלטת הממשלה לחריש: השקעות של יותר מחצי מיליארד שקל/אתר רשמי, צילום - דוברות חריש

אלה עיקרי הדברים:

בשורות משמעותיות ביותר בהחלטת הממשלה הן בתחום התחבורה, ובייחוד בקידום הקמת כביש גישה נוסף לחריש (כביש 611 החדש). מעבר לסיום שלב התכנון המפורט של הכביש, הוחלט להקצות תקציב לתכנון הרחבת הכבישים הקרובים לחריש 574 ו-581 (ממחלף מג"ב לכיוון דרום), שאליהם יתחבר כביש 611. התכנון להרחבת הכבישים נועד למנוע מראש עומסי תנועה שהיו נגרמים בשל החיבור של כביש 611 שמתוכנן להיות בעל שלושה נתיבים (שני נתיבי נסיעה ונתיב תחבורה ציבורית) לכביש בעל נתיב אחד.

בשורה משמעותית נוספת בתחום התחבורה היא הכפלת שירות התחבורה הציבורית בחריש במהלך השנים 2025-2022. לצורך הרחבת רשת התחבורה הציבורית יוקצבו 12 מיליון שקל. כמו כן, הוחלט להקצות סכום של 10 מיליון שקל בשנת 2023 לקידום הקמת נתיבי הליכה ושבילי אופניים בחריש.
עוד בנושא תחבורה: יתוקצבו 40 מיליון שקל להקמת מסוף תחבורה ציבורית מזרחי בחריש, נוסף לזה הנבנה בימים האלה בכניסה המערבית לחריש. כמו כן, הוחלט שחריש תיכלל בתוכנית האסטרטגית האזורית לתחבורה ציבורית ("מתע"ן 65"). לצורך תכנון ראשוני הוקצו 20 מיליון שקל.

בשורה חשובה נוספת היא הקצאת 80 מיליון שקל לעיריית חריש במסגרת תוכנית רב-שנתית (20 מיליון שקל בכל שנה בין השנים 2025-2022) לצורך כיסוי הפער התקציבי המובנה בתקציבה השוטף. סעיף חשוב נוסף בתחום זה הוא בחינת האפשרות לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות במרחב, באופן שיגדיל באופן משמעותי את ההכנסות של העירייה.

השקעות תקציביות נוספות:

1. 7 מיליון שקל יוקצו להקמת מתחם למשטרה ולמג"ב בשטח של מחנה מג"ב שיועתק ממקומו (הסעיף לא מומש בהחלטת הממשלה הקודמת, וכעת הוא תוקצב מחדש).
2. 15 מיליון שקל יוקצו לפרויקטים שונים של פיתוח תשתיות ציבוריות ופיתוח מקורות הכנסה נוספים לרשות המקומית.
3. 15 מיליון שקל יוקצו לתכנון והקמת מעונות יום נוספים.
4. 800 אלף שקל יושקעו בהקמת והפעלת מרכז חדש למדעים, חדשנות וטכנולוגיה חדש בעיר.
5. 13 מיליון שקל יושקעו בהקמת מבני רווחה של האגף לשירותים חברתיים בעירייה.
6 מיליון שקל יוקצו להקמת בתי כנסת בחריש.
7. 6 מיליון שקל יושקעו בתגבור תוכניות רווחה ושירותי רווחה בחריש.
8. יותר ממיליון שקל יושקעו בפעילויות תרבות ובקידום תוכנית למעורבות חברתית של צעירים למען הקהילה (במסגרת מרכז צעירים).
9. מיליון שקל יוקצו לקידום תוכנית מתאר חדשה לחריש שתתאים ליעד אוכלוסייה של 100 אלף תושבים.
10. משרדי הממשלה (בינוי ושיכון, הכלכלה והתעשייה, התחבורה, הפנים והאוצר) יקימו צוות לקידום התעסוקה בחריש.

ראש העיר יצחק קשת: "אני רוצה להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרת הפנים איילת שקד ולשר האוצר אביגדור ליברמן על ההשקעה בחריש ועל ההבנה שהעיר הזו היא פרויקט לאומי שעדיין לא הסתיים ושמחייב תמיכה ממשלתית יוצאת דופן. החלטת הממשלה וההשקעות הגדולות שיגיעו לכאן יסייעו להמשך הצלחתה של חריש".

  • עוד באותו נושא:
  • חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully