וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: גבעתיים חגגה יום הולדת 100

בשיתוף עיריית גבעתיים

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 14:55

חגיגות ה-100 לעיר נפתחו באירוע חגיגי בתיאטרון גבעתיים, עם ראשי עיר לשעבר, חברי מועצה ותושבים. ראש העיר: "נמשיך בפיתוחה של גבעתיים"

רן קוניק ראש העיר גבעתיים. יח"צ,
רן קוניק ראש העיר גבעתיים/יח"צ

עיריית גבעתיים פתחה השבוע את חגיגות ה-100 באירוע חגיגי בתיאטרון גבעתיים, אליו הגיעו ראשי עיר לשעבר, יקירי העיר, מקבלי אות כבוד עירוניים, סגני ראש עיר, חברי מועצה ותושבים. האירוע הועבר בשידור ישיר ברשתות החברתיות העירוניות.

לנגד עיניי אולם התיאטרון המלא, נשיא המדינה, יצחק הרצוג שלח ברכה מצולמת וציין שההיסטוריה של גבעתיים היא למעשה ההיסטוריה של מדינת ישראל, עוד לפני הכרזתה הרשמית. שרת הפנים, איילת שקד, שהייתה אמורה להגיע לישיבת המועצה החגיגית, נאלצה עקב המצב הביטחוני לשלוח ברכה מצולמת גם כן, שבה הדגישה את המדדים הגבוהים שגבעתיים מקבלת בכל תחום עשייה עירוני. בין ההישגים המובילים של גבעתיים בשנים האחרונות; גבעתיים נבחרה לעיר הליברלית ביותר, היא ממוקמת במקום הראשון באחוז הזכאים לבגרות מבין הערים הבינוניות והגדולות, העיר דורגה במקום השני ברשימת הערים הצעירות והינה בעלת אחוז הקצונה הגבוהה ביותר בקרב גברים, גבעתיים זכתה בתואר "הרשות הכי ממחזרת" שלוש שנים ברציפות ועוד.

עוד בהמשך הטקס, הוצג שיר המאה "גבעתיים, הרבה יותר מעיר", הושק בול ה-100, כאשר הציור של הבול משלב בין גבעתיים של פעם להבין גבעתיים העכשווית. טקס חתימה סימבולי על גרסה מוגדלת של הבול רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים ראשי ערים לשעבר, סגני ראש העיר, המשנה לראש העיר, וחברי המועצה. כמו כן, נחשף לוגו ה-100 שילווה את כל האירועים בשנה זו.

המעמד המרגש שימש את ראש העיר, רן קוניק, גם עבור הענקת תעודות של התואר "אזרח כבוד של העיר גבעתיים" לתושבים דוד מושינסקי, רחל ויזנר ויחיאל בנטוב, על פועלם ותרומתם רחבת ההיקף בעשייה ציבורית וקהילתית ענפה.

הערב נחתם עם הכרזתו הרשמית של "גלידת ה-100 של גבעתיים", שנעשה בשיתוף עם חברת "גולדה". מחוץ לאולם המתינה לאורחי האירוע עגלת גלידות עם הטעם החדש, שזכה לתגובות אוהדות.

חגיגות 100 לעיר גבעתיים

תיאטרון גבעתיים. יח"צ,
חגיגות 100 לעיר גבעתיים תיאטרון גבעתיים/יח"צ

במהלך ישיבת המועצה הוקרנו סרטונים שונים, וביניהם סרט קצר ובו אזרחי הכבוד של העיר שיתפו בתחושותיהם ומחשבותיהם בהמשך לקבלת תעודת אזרח של כבוד; העיתונאית המוערכת כרמלה מנשה, אמרה בתגובה לקבלת התואר "אזרחית של כבוד": "כשגבעתיים נותנת לי את הכבוד הזה, זה כמו ההורים שלי שאומרים לי תודה על מה שעשית, כי גבעתיים זה בית, זה משפחה, זה בעצם כל חיי; אני ברדיו ובגבעתיים". עוד הוסיפה כרמלה "גדלתי בעיר, הייתי פעילה בתנועות הנוער ועד היום אני מתגוררת בגבעתיים. אני מכירה כל שכונה, כל רחוב וכל סמטה, ומבחינתי יש לכך משמעות עמוקה".

הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי, השחקנית ליא קניג, אמרה בהתרגשות: "אני אוהבת להיות פה. הסביבה נהדרת, מקום נחמד, שכנות מצוינת, עיר שעוטפת בהרבה אהבה".
הסופר א.ב יהושע אף פירט את סיבותיו לחיות בעיר גבעתיים: "ילדיי בחרו לחיות באזור המרכז, ואנחנו בחרנו לחיות לצד הילדים. הבחירה בגבעתיים הייתה מאוד מוצלחת בעיניי. יש כאן משהו קצת יותר כפרי, לצד מסורת פועלית כמו שכונת בורוכוב - דברים שהולכים ונמוגים מהעולם, אך לא בגבעתיים".

מיכה חריש, לשעבר שר המסחר והתעשייה, הוסיף: "אני מאוהב בגבעתיים. אשתי ואני הגענו לכאן לאחר שהתחתנו, בשנת 1963, ומאז אני פה. הקשר לגבעתיים הוא מאוד חזק, ואני חש כבוד רב והתרגשות גדולה מהמעמד."

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "זוהי פתיחתה הרשמית של החגיגות לציון 100 שנה לגבעתיים. לפאזל המרגש הזה ששמו גבעתיים, יש חלקים רבים ומגוונים; עיר היסטורית רבת זכויות במאבק לעצמאות המדינה היהודית ולהפיכתה לאומה חזקה ועצמאית, עיר שבחובה מצויים אנשי אקדמיה, ברפואה, במדע, מפקדים ולוחמים אמיצים בצה"ל, אנשי תרבות ואומנות, מובילים בהייטק, בספורט ועוד. חלק נוסף בפאזל הוא העתיד; גבעתיים עברה בעשור האחרון מהפכה דמוגרפית של ממש. עיר שהיא מוקד משיכה לצעירים רבים, ויעידו על כך הפארקים והגינות הציבוריות המלאים עד אפס מקום. את אופיה וצביונה המיוחד, את הקסם שמחבר בין ביטחון ורוגע, משפחתיות, קהילתיות, שותפות בין צעירים ומבוגרים, ילדים ובני הגיל השלישי - אני אוהב כל חלק בעיר הזו. המוסדות בעיר הינם מהאיכותיים בארץ, בתי הספר, הגנים ותנועות הנוער מחנכים את ילדנו להצטיינות בלימודים ובצבא, הקונסרבטוריון העירוני מהטובים בארץ, מצפה הכוכבים המקצועי ועוד. נמשיך בפיתוחה של העיר תוך שמירה על ערכיה ואופייה הייחודי. מאה שנים הן סיבה אמיתית לחגיגה. צוות העירייה גיבש תכנית עשירה ומגוונת, ממנה תוכלו ליהנות, תושבים ותושבות, לאורך השנה הקרובה".

בשיתוף עיריית גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully