וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות עירונית בגבעתיים: "חותרים לכך שהתוכנית תאושר בתוך שנתיים"

3.4.2022 / 23:01

העיריה הכריזה על יציאתה לדרך של תוכנית ההתחדשות העירונית למרחב תחנת המטרו בכצנלסון: "זו מהפכה שכולנו מקווים ומצפים שתגיע אלינו בקרוב ותוביל לאיכות חיים בעיר ובכל גוש דן"

עיריית גבעתיים הכריזה הערב (ראשון) על תוכנית התחדשות עירונית במקביל להקמת תחנת המטרו כצנלסון, שצפויה להתחיל בשנים הקרובות. בשיחת זום שנערכה עם תושבי החלק הצפון-מזרחי של העיר פורטה התוכנית. "זו עיר מאוד צפופה, אולי הכי צפופה בגוש דן", פתח ראש העיר רן קוניק, "קשה מאוד לבנות פה משום שאין פיסת אדמה פנויה, אבל יש צורך בהתחדשות עירונית". ערן אבני מהרשות להתחדשות עירונית הוסיף: "זו מהפכה שכולנו מקווים ומצפים שתגיע אלינו בקרוב ותוביל לאיכות חיים בעיר גבעתיים ובכל גוש דן".

תוכנית התחדשות עירונית גבעתיים. עיריית גבעתיים,
הרחובות שייכללו בתוכנית/עיריית גבעתיים

אדריכל עדן בר ממשרד בר לוי אדריכלים, הסביר: "התוכנית הארצית מגבשת בכל גוש דן את כל מה שהיא צופה שיהיה בסביבת המטרו. היא לא קובעת זאת בחוק, אבל יש לה הרבה כוח וחשיבות. עיריית גבעתיים מקדימה את התכנון של המדינה, וזאת כדי שהתוכנית תיעשה כראוי. המדינה לא יכולה לראות את כל השבילים והבניינים בעיר, ולכן אנחנו אלה שעושים את התכנון ונתאם את זה עם התכנון מלמעלה. יש סבירות גבוהה לתוצאה המשולבת הטובה ביותר".

בר לוי סיפר כי בין היתר צומת כצנלסון-שדרות ירושלים ייושר לכביש אחד ללא פניות, וכי המדיניות היא ליצור ציר המשכי באורך של כ-4 ק"מ. "אנו חותרים לכך שהתכנון יוגש כשנה מהיום, אישור התוכנית כשנתיים מהיום ולאחר מכן יגיעו שלב המימוש, הבנייה בפועל ואכלוס. השלב הזה כבר תלוי בתושבים, שיצטרכו לקדם את הבנייה בעצמם".

רן קוניק - ראש העיר גבעתיים. דוברות גבעתיים, אתר רשמי
מבין שחייבים להתחדש. קוניק/אתר רשמי, דוברות גבעתיים

רקפת פסו קונפורטס, ראש האגף להתחדשות עירונית בעיריית גבעתיים, סיכמה: "אנו מודעים לכך שיש כבר התארגנויות בבניינים שונים ומנסים לעשות מיפוי של ההתארגנויות הקיימות. הן ייבחנו יחד עם עוד פרמטרים. ייתכן שהתארגנויות שיצרו מקבצים יבואו לידי ביטוי גם בתוכנית שאנחנו נציע, ויש התארגנויות שישתנו וייתכן שיהיו להן התאגדויות אחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully