וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'תתקדמו' - תכנית ייחודית לגיוס אוטיסטים על הרצף לצה"ל

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 15:57

עשרות משפחות ממודיעין מכבים רעות הגיעו לערב חשיפה לתכנית הארצית "תתקדמו" אותו הפיקו המרכז למשפחה במודיעין יחד עם עמותת 'אקדם'. חיים ביבס, ראש העיר: "שוויון הזדמנויות בעיר מודיעין מכבים רעות אינה סיסמה ריקה"

מדובר בתכנית פורצת דרך לגיוס מלא, ולא התנדבותי, של צעירים וצעירות על הרצף האוטיסטי. יותר מ-40 משפחות תושבות העיר הגיעו לערב בו הציגו, בין היתר, שני חיילים שמשרתים כעת בתכנית את סיפורם האישי.

תתקדמו במודיעין מכבים רעות. צילום - דוברות מודיעין מכבים רעות, אתר רשמי
תתקדמו במודיעין מכבים רעות/אתר רשמי, צילום - דוברות מודיעין מכבים רעות

התכנית נחשפה באופן סימבולי לקראת יום המודעות לאוטיזם שחל ביום שבת 2.4. באגף השירותים החברתיים מוכרים 620 ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, המלווים על ידי אגף שירותים חברתיים. באגף פועל המרכז למשפחה המספק שירות מערכתי ותומך לבני המשפחה לילדים עם מוגבלויות, שמתוכם חלק נכבד הינם על הרצף האוטיסטי. צוות זה יושב בבית אקדם ברעות ומהווה שירות ייחודי שפותח בעיר ע"י העובדות הסוציאליות בשיתוף הורים בקהילה לילדים על הרצף. המודל אשר מספק בית אקדם בו ניתן לקבל מגוון שירותים במרכז אחד הוא חדשני וייחודי למודיעין מכבים רעות ושותפים לו האגף לשירותים חברתיים, עמותת אקדם, עמותת הורים והעמותה לחקר אוטיזם.

התכנית לגיוס לצה"ל "תתקדמו" מהווה חלק מהחזון העירוני לשוויון הזדמנויות ושילוב צעירים וצעירות בחיים עצמאיים. בעיר שמונה דירות דרור המופעלות ע"י עמותת גוונים ובהן 41 צעירים וצעירות בתפקוד גבוה אשר מקבלים הכשרה לחיים עצמאיים. בימים אלו גם החל להתאכלס המבנה החדש של "בית לחיים" בו יגורו 24 ילדים בתפקוד בינוני-נמוך על הרצף האוטיסטי.

חיים ביבס, ראש העיר: "שוויון הזדמנויות בעיר מודיעין מכבים רעות אינה סיסמה ריקה. אני גאה בתכניות העירוניות המתקדמות שאנו מציעים לתושבים עם צרכים מיוחדים ובהם כמובן תושבים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. תכניות, אשר אנו יכולים לומר בגאווה, כי משמשות מודל השראה לערים אחרות. אני רואה זכות ענקית בכך שיש לנו קהילה מגוונת, מכילה ומעורבת מאוד ואין לי ספק שגם התכנית החשובה לגיוס לצה"ל, היא עוד אבן דרך בשילוב ובעצמאות של התושבים והתושבות שלנו הנמצאים על הרצף האוטיסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully