וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית המתאר של הוד השרון

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 10:17

תוכנית המתאר העירונית אושרה - ראש העירייה הנחה לתכנן מסמכי מדיניות חדשים. במעמד החתימה על התוכנית הנחה ראש העירייה את מהנדס העיר לקדם תוכניות מדיניות חדשות וצופות פני עתיד בדגש על תיקון עיוותי תחבורה ופיתוח שטחים ציבוריים.

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי ומהנדס העיר סרג'יו וולינסקי, חתמו על מסמכי תוכנית המתאר הכוללנית לעיר ובימים הקרובים היא צפויה להתפרסם ברשומות ובכך להביא לסיום סאגה משפטית של שנים.

החתימה על תוכנית המתאר של הוד השרון. צילום - דוברות הוד השרון, אתר רשמי
החתימה על תוכנית המתאר של הוד השרון/אתר רשמי, צילום - דוברות הוד השרון

עם כניסתו לתפקיד לפני שלוש שנים קידם ראש העירייה שיח משותף עם ועד הפעולה נגד תוכנית המתאר ופעל לגבש הסכמות אשר יאפשרו את שחרור העיר מהפלונטר התכנוני שנוצר לאחר הצלחת ועד הפעולה בבית המשפט.

בשיח מול ועד הפעולה, מתכננים, צוות מקצועי של הועדה המקומית והרגולציה התכנונית במנהל התכנון קידם כוכבי ביחד עם ראש מטה הדיור דאז זאב בילסקי ומ"מ יו"ר הועדה המחוזית דאז דוד לפלר, שורה של הסכמות שאפשרו את הפשרה שקיבלה תוקף בבית המשפט העליון.

אחת ההסכמות המשמעותיות שנקבעה בהסכם ועוגנה בתוכנית המתאר היא כי לכל מתחם יקודם מסמך מדיניות אשר יאפשר למעשה לעירייה להוביל הליך שיתוף ציבור כבר משלב התכנון המקדמי, מה שלטענת ועד הפעולה נמנע בדרך בה קודמה תוכנית המתאר.

לאחר ההסכמות ומתן התוקף על ידי בית המשפט חזרה התוכנית לועדה המחוזית שלאחרונה העבירה אותה לסבב חתימות אחרון כאמור. תוכנית המתאר מייצרת ודאות תכנונית לשנים הבאות ותאפשר את פיתוח העיר באופן שיקדם אותה ואת התושבות והתושבים כשהדגש של הנהלת העירייה הוא על חיזוק החוסן הכלכלי של העיר ופיתוח תכנון מרובה שימושים שיקדם עירוניות מיטבית, זאת במקביל לפיתוח עיר הליכתית המאפשרת ומקדמת תנועה לא ממונעת ברחבי העיר. בנוסף מקדמת העירייה מתחם תחבורה ציבורית באזור התעסוקה נוה נאמן מה שיהווה מנוף לשיפור התחבורה הציבורית בתוך העיר ומהעיר החוצה.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "הוכחנו שפיתוח עירוני לא צריך להיות על חשבון התושבות והתושבים, אלא חייב להיעשות יחד איתם, תוך שמירה על כך שלצד הפיתוח, תינתן מספיק תשומת לב לחיזוק התשתיות העירוניות. עמדנו מול האתגר של ירושת תוכנית מתאר פחות טובה לעתיד העיר התקועה בבתי משפט, הצלחנו גם לשפר אותה וגם להבטיח בשנים הקרובות יציבות תכנונית שמאפשרת לנו לקחת את העיר כמה צעדים קדימה בהתאם לחזון העירוני ועכשיו אנחנו נערכים לתהליך גיבוש מסמכי מדיניות שיפיקו לקחים מהתוכנית וישימו דגש על איכות החיים של תושבות ותושבי העיר והאיתנות הכלכלית של העיר תוך טיפול באתגרי ניקוז, תעסוקה וקהילה באופן שייטיב עם הפיתוח העתידי של העיר ותיקון טעויות עבר. אני מודה לצוות ההנדסה ולעומד בראשו, על הפנמה מהרה של השינויים הנדרשים וקידום תוכנית שמאפשרת לנו ודאות תכנונית אך גם את הגמישות הנדרשת כדי להבטיח שמירה על האינטרסים של התושבות והתושבים. אני מודה גם לצוות המחוז, היו"ר לשעבר הגב' שירה ברנד, ומתכנן המחוז גיא קפלן שאמונתם בחזון העירוני המתחדש אפשרה את השנויים ואת הביסוס של העיר כעיר עצמאית וחזקה כמו גם לשותפים שאפשרו את פיתרון הסוגיה הסבוכה באופן המיטיב עם העיר יו"ר מנהל הדיור לשעבר זאב בילסקי ומ"מ הועדה המחוזית דוד לפלר".

  • עוד באותו נושא:
  • הוד השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully