וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלצול גורלי: שיחת הטלפון שהצילה את חייה של האישה מקריית גת

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 9:59

סרטן השד נחשב למחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל, עם 12% סיכון לחלות במהלך החיים, כאשר הסטטיסטיקה מדברת על 1 מכל 8 נשים אשר תחלה בסרטן השד.

זהו היה עוד יום שגרתי בחייה של יעל (שם בדוי) מאזור קריית גת, כאשר בדרך אל העבודה היא קיבלה שיחת טלפון , אליה ענתה בהיסוס. כשאלין אייקין, מתאמת שירות רפואי במרפאת מכבי בקריית גת והציעה לה לבצע בדיקת ממוגרפיה לאיתור מוקדם של סרטן השד, יעל הופתעה. היא הבינה את חשיבותה של הבדיקה לאור גילה המתקדם, ומיד התפנתה לקביעת תור לצורך קיום הבדיקה. כשתוצאותיה הגיעו, היא היתה בהלם מוחלט: "התגלה לי גוש סרטני ממאיר בשד בשלב מאוד מוקדם. בזכות שיחת הטלפון החיים שלי ניצלו. אני אמנם לא מכירה את אותה המוקדנית אבל היא עשתה עבודת קודש ואני מודה לה מכל הלב".

שיחת טלפון מצילת חיים. צילום - דוברות מכבי, אתר רשמי
שיחת טלפון מצילת חיים/אתר רשמי, צילום - דוברות מכבי

"שיחת טלפון אחת יכולה לשנות חיים", סיפרה אלין אייקין, מתאמת שירות רפואי במרפאת מכבי בקריית גת. "אני כל כך שמחה שעלינו על זה בזמן. הידיעה שבזכות צעד קטן שעשינו היא קיבלה את החיים בחזרה, מרגשת מאוד וממלאה אותנו באנרגיות. יחד עם כל צוות המרפאה, נמשיך ללוות אותה עד להחלמה מלאה".

סרטן השד נחשב למחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל, עם 12% סיכון לחלות במהלך החיים, כאשר הסטטיסטיקה מדברת על 1 מכל 8 נשים אשר תחלה בסרטן השד. כ-5,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות במחלה בישראל, כאשר ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90%.

"המטרה היא להקדים תרופה למכה", מסבירה ד"ר טלי בראון, מנהלת תחום קידום בריאות במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות: "בדיקות תקופתיות מצילות חיים, לכן צוות מחוזי יוזם פניה אל נשים באוכלוסיית היעד לבדיקת ממוגרפיה לאיתור מוקדם של מחלת סרטן השד. ישנה חשיבות גדולה בהסברה לציבור הנשים בגילאי 50-74 לבצע את הבדיקה באופן שגרתי".

כעת, יעל החלה בתהליך החלמה וטיפול במחלה. "אמנם זאת בשורה לא קלה לעיכול אבל אני שמחה שזה התגלה בזמן ושבזכות שיחת הטלפון הגעתי להיבדק וגיליתי את המחלה בשלב מוקדם. הסיפור הזה מוכיח שוב לכל הנשים- אלו שחוששות, שדוחות, שמהססות - תגיעו להיבדק. החיים שווים את זה" היא סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully