וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק בורבא: "חייבים לתת לתאגידים העירוניים לטפל בבעיות הבוערות"

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 16:07

בשבוע הבא, 28-31/3, תתקיים באילת הוועידה השנתית של איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות במלון הרודס באילת

בוועידת 'בונים עלינו', שתוך ימים ספורים בתחילת ינואר אזלו המקומות להשתתף בה, יופיעו על במה אחת שרים וח"כים, מפכ"לי המשטרה לשעבר רוני אלשיך ויוחנן דנינו, מנכ"לי משרדי ממשלה, ראשי ערים ומועצות, משפטנים בכירים, מובילי דעה, אנשי עסקים, פרשנים וכתבים.

את איגוד התאגידים והוועידה מוביל בהתנדבות כבר שנים מר יצחק בורבא. בוועידה ידונו בנושאי האקטואליה שעל סדר היום במדינה וברשויות, במלחמה של רוסיה באוקראינה והשפעותיה עלינו.

יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות.. צילום - אלעד מלכה, אתר רשמי
יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות./אתר רשמי, צילום - אלעד מלכה

במהלך הוועידה תערך פרידה מעו"ד מיכל רוזנבוים ששימשה במשך שנים כיועצת המשפטית של איגוד התאגידים העירוניים ותתמנה בקרוב למנהלת רשות החברות הממשלתיות. גולת הכותרת תהיה בערב האחרון של הוועידה במהלכו יתקיים טקס ציונות מודל 2022- אירוע הצדעה לרשויות המקומיות והאזוריות קולטות העלייה מאוקראינה ורוסיה.

" כחודש אחרי פלישת רוסיה לאוקראינה, רואים מהתחלה כמה השלטון המקומי צריך להיות חזק. נוצר מצב שהשלטון המקומי צריך להנגיש לתושבים שלא ברחו את כל השירותים ולטפל בהם. הכל תלוי בהנהגות המקומיות. המדינה צריכה להתעורר ולהבין כמה חשוב שיהיה שלטון מקומי ואזורי חזק שייתן מענה טוב לתושבים. ראינו את זה בזמן חירום, בקורונה, תחת מתקפת הטילים ובכל משבר לאומי שהיה פה", אומר יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים המקומיים ברשויות המקומיות.

במה עוד תעסוק הוועידה?
"אז מעבר למלחמת רוסיה באוקראינה וההשפעות עלינו, נעסוק בוועידה במספר נושאים מרכזיים הקשורים למשבר שהמדינה עוברת ונוגעים לשלטון המקומי והאזורי שאנו זרוע הביצוע שלהם. אנחנו נמצאים במשבר משמעותי בתחום הגנת הסביבה, באנרגיה מתחדשת ובתחום הנדל"ן ובזה תתמקד הועידה. למה לא בונים עלינו כדי לפתור את המשברים או שאולי יבנו עלינו בעתיד? זה מחבר אותי לאמירה שהגיע הזמן שהשלטון המקומי והאזורי יקבל תפקיד היסטורי להיכנס מתחת לאלונקה ולמשוך את הקטר. השלטון המקומי באמצעות החברות העירוניות צריכים להיות הקטר של אותה רכבת.
הדרישה עליה אנו מדברים עוסקת בפטור ממכרז לשלטון המקומי בהקשר של איכות הסביבה, אנרגיה מתחדשת ונדל"ן למול רשויות המדינה. בעולם יש מערכת איזונים סביב היצע וביקוש אבל בגלל שאנו מדינה מאוד קטנה אין אצלנו איזונים ורואים את זה סביב יוקר המחיה. יש ריכוזיות ענפית כשמספר מועט של גורמים משתלטים על השווקים השונים ואז התוצאה היא שהאזרח בסוף משלם הרבה כסף. כיצד ניתן לשנות את זה? צריכה להיות התערבות ממשלתית, לצורך העניין לכמה שנים והיא תהיה באמצעות רשויות מקומיות שמפעילות את החברות העירוניות שלהם בתחומי המשבר שהזכרתי ומוציאות את המדינה מהמשבר. נדון בדברים וננתח אותם".

נעקוב ונדווח מוועידה - מה עוד קורה בתאגידים העירוניים?
" יש בישראל למעלה מ-600 תאגידים וחברות עירוניות שפועלות למען התושבים בתחומים שונים. החברות העירוניות צריכות להיות חברות יזמיות וזה כבר קורה. הן לא רק הזרוע הארוכה של הרשות המקומית אלא בעלות יכולת לעשות דברים יזמיים שמניבים הכנסה שהעירייה לא יודעת ולא מתפקידה להכניס. יש היום חברות שעושות פרויקטים מדהימים וזה משפר את רמת השירותים לתושב והרווח חוזר ומושקע בתושב. בוועידה בעלי התפקידים נפגשים, מעלים רעיונות ומשתפים אחד את השני וזה יוצר למידה והפריה הדדית וגם מביא לשיתופי פעולה רוחביים".

  • עוד באותו נושא:
  • תאגידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully