וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גן הדר" בעוטף עזה - לזכרו של קצין צה"ל שנפל בקרב במבצע צוק איתן

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 18:01

הגן ימוקם בקיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב בעוטף עזה, במקום שבו הדר גולדין תכנן לערוך שבת חתן לאחר נשואיו שהיו אמורים להתקיים זמן קצר לאחר שנהרג במבצע צוק איתן.

קרן קימת לישראל, קק"ל צרפת, המועצה לשימור אתרים, המועצה האזורית שדות נגב, ותורמים נוספים חנכו את "גן הדר" לזכרו של סגן הדר גולדין

מדובר בגן יפה ופורח שיסמל את אהבתו של הדר לאזור ולטבע. הגן מורכב משלושה חלקים, כל חלק מסמל ערך מרכזי שהוביל את הדר בדרכו - חינוך, יצירה, ומשימתיות. בכל אחד מחלקי הגן ממוקמים שלטים מהם המבקרים למדים כיצד מימש הדר את הערכים עליהם גדל- בחייו הקצרים והמלאים.

גן הדר. צילום -  יוסי איפרגן קק"ל, אתר רשמי
גן הדר/אתר רשמי, צילום - יוסי איפרגן קק"ל
גן הדר בדרום. צילום -  יוסי איפרגן קק"ל, אתר רשמי
גן הדר בדרום/אתר רשמי, צילום - יוסי איפרגן קק"ל

טקס חניכת הגן התקיים בנוכחות משפחת גולדין, נציגי קק"ל, שליח קק"ל צרפת ואורחים ידידי קק"ל צרפת וראש המועצה האזורית שדות נגב במטרה להעלות על נס את מורשתו וזכרו של הדר גולדין.

האירוע נערך במסגרת משלחת המים השנתית של קק"ל צרפת, במסגרתה, עשרות אוהבי ישראל מרחבי צרפת מגיעים לצעדה המסורתית, שבמהלכה הם מתחברים לארץ ויוצרים קשר בלתי אמצעי עם נופיה ומורשתה.

אביו של הדר ז''ל, שמחה גולדין: ''אירוע חניכת גן הדר היה מרשים ומרגש. זהו ללא ספק גן מרתק ברוחו של הדר. כל זמן שסגן הדר גולדין מסיירת גבעתי, זרוק אצל האוייב והממשלה והצבא לא מחזירים אותו למולדתו, הגן חסר ולא מושלם. צה"ל לא משאיר חיילים בשדה הקרב. באוגוסט 2914, צה"ל השאיר את סגן הדר גולדין מסיירת גבעתי ואת סמ"ר אורון שאול מגולני בשדה הקרב. עברו שבע שנים ושמונה חודשים. צה"ל והממשלה חייבים להביא אותם לקבר ישראל''.

אברהם דובדבני יו"ר קק"ל: "קק"ל גאה להיות שותפה בהקמת גן ייחודי הנושא את זכרו, יצירתו ומורשתו של הדר שנפל בקרב. נשמח שרבים בציבור ייחשפו לאישיותו של הדר באמצעות הגן. נמשיך לקיים פרויקטים מעין אלו, זוהי מורשתנו, זוהי חובתנו. אני מודה לקק"ל צרפת על ההתגייסות והסיוע לשדרוג הגן ומאחל הצלחה רבה והנאה בצעדת המים המסורתית"

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: ''יש ימים ומאורעות בחיי אומה ואדם שאותם אי אפשר לשכוח. יש שמחים, ויש לצערנו, גם עצובים. יום שישי, ה' באב תשע''ד, 1 באוגוסט 2014 - ייזכר לדיראון עולם כאחד הימים העצובים בלוח השנה הישראלי. הוא חקוק בליבנו, הוא חקוק בליבי. אין אירוע שאנו לא מזכירים את שמם, אין יום שיוכל להיות שמח עד שלא יוחזרו הבנים. גן הדר מהווה נחמה קטנה. למשפחה ולכל אחד מאיתנו. הוא מזכיר לנו את דמותו ופועלו של הדר ז''ל. אני רוצה להודות לחברי קיבוץ עלומים על היוזמה המבורכת, לקק''ל על הסיוע והתמיכה ולאגף הנדסה במועצה על ביצוע רעיון מבורך זה של הקמת גן הדר''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully