וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס חירום בחיפה - יוצאים למאבק בהחלטת הממשלה

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 17:15

בעיריית חיפה התקיים הבוקר (ב') כנס חירום, אותו יזמה רה"ע, עינת קליש רותם, בשיתוף עם ארגונים ירוקים ואנשי מחקר ואקדמיה. עינת קליש רותם - "היום אנו אומרים לממשלה: עד כאן! לא נסכים להמיר סכנה אחת בסכנה אחרת, אשר תרחף גם היא מעל ראשיהם של תושבי העיר".

הכנס התקיים ביוזמת העירייה ובשיתוף ארגונים ירוקים ובכירים מהאקדמיה, הושם דגש על הסכנות הטמונות בתוכנית הממשלה לפינוי בז"ן ולעתיד מפרץ חיפה.

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם : "תוכנית הממשלה לעתיד מפרץ חיפה תקבע את מטרופולין חיפה כאיזור מזוהם ומסוכן למשך עשרות השנים הבאות. חיפה שילמה במשך עשרות שנים מחיר כבד על הימצאותה של התעשייה הפטרוכימית בעיר"

כנס חירום בחיפה - יוצאים למאבק בהחלטת הממשלה. צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
כנס חירום בחיפה/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

בכנס השתתפו, מלבד ראש העיר קליש רותם, סגנה ומ"מ נחשון צוק, פרופ' עדי וולפסון - מומחה לקיימות, פרופ' עמוס נוטע - מ"המכון הטכנולוגי חולון" וראש המרכז לאפר"ן, ד"ר אליקים בן חקון מ"הטכניון", יוני ספיר - יו"ר עמותת "שומרי הבית", אלעד הוכמן - מנכ"ל "מגמה ירוקה, פרופ' אהוד קינן - מ"הטכניון".

"לפני כשבועיים", אמרה ראש העיר, "התבשרנו על המתווה הממשלתי לפינוי המפעלים המזהמים ועל כך כולנו מחאנו כפיים. לאחר שלמדנו את הדברים לעומקם התעוררו בנו שאלות קשות ביחס למה שיבוא במקומם. המטרה אמורה להיות הרחקת המפעלים המזהמים ולא להוציא צרה אחת ולהכניס אחרת במקומה. להחליף מרחב ייצור תזקיקים במרחב אחסון פטרוכימיה וחומרים מסוכנים ומאיימים לא פחות אשר יכלול בין היתר נמל דלקים גדול. כל אלה יקבעו את גורלה של חיפה והמטרופולין כולו כמטרופולין מזוהם ומסוכן לעוד עשורים רבים. כל אלה בלב אזור המאוים באופן תמידי".

נציגי האקדמיה והארגונים הירוקים חיזקו את עמדת ראש העיר והציגו נתונים התומכים ביחס לסכנות המרחפות מעל עתיד המפרץ ועמדו על חשיבות המשך המאבק המשותף להסרתם.

ראש העיר סיכמה את הכנס ואמרה, כי מדובר בשלב נוסף במאבק אותו תמשיך להוביל העירייה יחד עם אנשי המקצוע והארגונים הירוקים על מנת למנוע את הסכנות הכרוכות בתכנית הממשלה לעתיד המפרץ.

פרופ' עדי וולפסון, מומחה לקיימות: "ההחלטה שהתקבלה על-ידי הממשלה התקבלה ללא תאריך לסגירת המפעלים המזהמים, ללא סקר איומים מהתשתיות, והכל - מעל לראשיהם של האזרחים, ללא שיתוף ציבור ושמיעת דעתם של נבחרי הציבור. חוסר הידיעה והערפל הגדול שקיים, יגרום למצב שנגיע לקטסטרופה יותר גדולה מזו שקיימת היום".

ד"ר אליקים בן-חקון מהטכניון עמד על ההשפעה הרחבה של האוניות העוגנות בנמל חיפה על זיהום האוויר במטרופולין חיפה.

אלעד הוכמן, מנכ"ל "מגמה ירוקה": "מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל חייבים לתת דין וחשבון להחלטות שעתידות לפגוע במפרץ חיפה, במטרופולין ובסופו של דבר - בכל מדינת ישראל. ההחלטה מעכבת את היכולת לפתח משק דל-פחמן, שמבוסס על אנרגיות מתחדשות. חיפה היא חוד החנית של המאבק הזה ויחד נמשיך להניע את הציבור".

יו"ר עמותת "שומרי הבית", יוני ספיר: "ללא הפחתת התזקיקים, התוכנית אוהת מציעה הממשלה היא פארסה אחת גדולה. ללא תוכנית לאומית היא רק תביא להגדלת פוטנציאל אחסון התזקיקים במפרץ, הגדלת הבינוי לצרכי אחסון וכמות התזקיקים שיאוחסנו במרחב ועומדת בניגוד להצהרות הממשלה למעבר לאנרגיה נקייה".

אפרים לאור, ראש המרכז לחקר אפר"ן במכון הטכנולוגי חולון - אנחנו נמצאים באיזור לחימה. מדובר באיזור מלחמה מזה 70 שנה ולכן כל תוכנית שמתייחסת לאיזור צריכה להתייחס אליו ככזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully