וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית - 230 טון של סיוע הומניטרי לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 19:45

רכבת אווירית של 230 טון סיוע הומניטרי שתרם הציבור הישראלי למען נפגעי המלחמה באוקראינה יוצאת הערב (17.03) לדרך במסגרת מבצע "תורנו" של הסוכנות היהודית ומרכז השלטון המקומי

החברה הישראלית נרתמה למאמצי הסיוע ההומניטרי שהובילו הסוכנות היהודית ומרכז השלטון המקומי והערב המריא מטוס ראשון ברכבת אווירית שתישא בימים הקרובים 230 טון ציוד חורף ומוצרי היגיינה למעברי הגבול של אוקרינה עם פולין, רומניה והונגריה.
באירוע מרגש שנערך למרגלות המטוס בנתב"ג לפני ההמראה השתתפו יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.
.

230 טון של סיוע הומניטרי לאוקראינה. צילום: יוסי זליגר הסוכנות היהודית, אתר רשמי
230 טון של סיוע הומניטרי לאוקראינה/אתר רשמי, צילום: יוסי זליגר הסוכנות היהודית

112 רשויות מקומיות וארגונים מכל רחבי ישראל לקחו חלק במבצע "תורנו" של הסוכנות היהודית ומרכז השלטון המקומי שבמהלכו נאספו 23,000 ארגזים ובהם ציוד חורף ומוצרי היגיינה. הציוד, שנאסף בישראל בסיוע המועצה הישראלית להתנדבות, יחולק כעת על ידי ארגון הג'וינט ועמותת ידידי אוקראינה בישראל - הן לפליטים במעברי הגבול שנמלטו מהמלחמה חסרי כל והן לנפגעי המלחמה בתוך אוקראינה. הציוד שתרם הציבור הרחב ישמש גם לתמיכה בעולים ובפליטים שמגיעים חסרי כול לישראל.

את המבצע הובילו סגן יו"ר הסוכנות היהודית, עו"ד ירון שביט ויו"ר ועדת קליטה ועליה בשלטון המקומי דימיטרי אפרצב.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "עם ישראל נמדד ביכולתו להתגייס למען האחר בתקופות של שלום ובימים של מלחמה. הציבור הישראלי פתח את הלב ותרם מאות טון של ציוד הומניטרי שיסייע גם לנפגעי המלחמה באוקראינה וגם לפליטים הנמצאים בארצות השכנות לאוקראינה. חלקו אף יחולק לעולים שמגיעים לישראל".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "השלטון המקומי לא נשאר אדיש נוכח התמונות שמגיעות אלינו מאוקראינה ורתם עשרות רשויות מכל רחבי הארץ למבצע הלאומי. בנוסף, אנו נערכים ברשויות לקליטת עולים שצפויים להגיע לישראל".

בד בבד עם התגייסות החברה הישראלית לסיוע ההומניטרי, הקהילות היהודיות ברחבי העולם התגייסו למאמצי הסיוע של הסוכנות היהודית למען יהודי אוקראינה ותרמו עד כה למעלה מ 60 מיליון ש"ח - זאת באמצעות הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים וידידים אוהבי ישראל מרחבי העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully