וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים פורים לדגים באילת

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 13:11

שש בתי גידול לדגים הוכנסו לחוף הצפוני של אילת. ברוח חג הפורים נבנו בתי הגידול בצורת מסכות הכוללות חורים המאפשרים כניסה ויציאה של הדגים

את בתי בגידול יצר סטודנט במגמת הביולוגיה והביוטכנולוגיה הימית באוניברסיטת בן גוריון באילת והם הושקעו בסיוע מצילי תחנה 3 בחוף הרודס בסמוך לשובר הגלים.

אילת. צילום - דוברות אילת, אתר רשמי
אילת/אתר רשמי, צילום - דוברות אילת

מפרץ אילת שהוכתר מבין המפרצים היפים בעולם משופע בשוניות אלמוגים מרהיבות ובמגוון רחב של דגים ויצורי ים אחרים. אלמוג בן נתן - סטודנט במגמת הביולוגיה והביוטכנולוגיה הימית באוניברסיטת בן גוריון באילת ביצע בשיתוף ד"ר נטלי צ'רניחובסקי המנהלת את המעבדה בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, ניסוי שתכליתו לייצר בתי מחסה לדגים בסמוך לשובר הגלים של חוף הרודס.

במסגרת הניסוי הם יצרו ביחד 6 מבנים מבטון וברוח פורים עיצבו אותם בדומה למסכות ואלה הושקעו כאמור על ידי מצילי חוף 3 בסמוך לשובר הגלים ובעומק של כ 3 מטרים.

פרופ' נדב ששר מאוניברסיטת בן גוריון ציין שהתפיסה בבסיס הרעיון היא לשלב בין פעילות האדם לבין הסביבה. בתי המחסה נועדו לסייע בהגברת המגוון הביולוגי במפרץ. ניסוי דומה שרשם הצלחה התבצע על העמודים במזח 1 של חוף קצא"א, עליהם נבנו מרפסות המשמשות כאמור כבתי גידול.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully