וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית - "אנחנו עדיין בהלם מכך שמתה צעירה חפה מפשע"

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 13:21

על רקע האלימות בחברה הערבית כ- 60 צעירות וצעירים קיימו בעכו כנס מנהיגות מקומית במעמד מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וראשי העיריות עכו ויפיע

על רקע האלימות בחברה הערבית כ-60 צעירות וצעירים קיימו בסוף השבוע בעכו כנס מנהיגות מקומית בהשתתפות צעירים מבאקה אלע'רביה, מע'אר, עראבה, כפר כנא ויפיע המשתתפים בתכנית "מנהיגות מקומית" של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עם מרכז מעשה.

במסגרת הכנס הצעירות והצעירים עסקו בנושא האלימות הגואה, בסוגיות מנהיגות מקומית וקיימו מעגלי שיח בנושאים שבחרו בעצמם וביניהם נושא תעסוקה, הייטק, יזמות, חינוך ותרבות.

כנס מנהיגות מקומית בעכו. יחצ, אתר רשמי
כנס מנהיגות מקומית בעכו/אתר רשמי, יחצ

בנוסף הצעירים נפגשו עם דמויות בממשלה ובחברה הערבית וביניהן מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט, שמעון לנקרי ראש עיריית עכו, מאהר ח'לילה ראש עיריית יפיע, שהגיעו מהפריפריה וסיפרו לצעירים את סיפוריהם האישיים וכיצד הגיעו לתפקיד הנהגה. בנוסף, הצעירים נהנו מהרצאה מרתקת של ד"ר נסרין חאג' חדאד יחיא בנושא "הצעירים הערבים ממשבר לצמיחה".

נדין חטיב צעירה מכפר כנא שהיתה עדה לירי בו מתה הצעירה בת ה-17 ציינה "אחרי אירועי האלימות בכפר כנא אנחנו עדיין בהלם מכך שמתה צעירה חפה מפשע. לא היתה סיבה היא תאבד את חיה וצריך למצוא פתרון שישמור עלינו ועל ילדינו. תוכנית המנהיגות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל נותנת לנו, הצעירים, במה להעלות את הבעיות שלנו ולפתח יוזמות ופרוייקטים למען הקהילה ולקדם את החברה שלנו ונמשיך לשמור על מבנה קבוצת המנהיגות".

אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום מארק ניימן לע״מ, אתר רשמי
אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל/אתר רשמי, צילום מארק ניימן לע״מ

אילן שוחט מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "צריך להסתכל על האלימות כאלימות בחברה הישראלית כולה ולא רק בחברה הערבית. הממשלה פועלת רבות למגר את התופעה הזו בדרכים שונות, גם על ידי חיזוק מנהיגות מקומית. אין ספק שבעכו ובכל הישובים שנמצאים כאן צומחת מנהיגות מקומית חזקה ואיכותית אנו מרחיבים את תוכנית ונמשיך להשקיע בצעירים ובחיזוק המנהיגות המקומית".

שמעון לנקרי ראש עיריית עכו: "מנהיגות זה אלף תכונות שונות ובעיקר לקיחת אחריות. הצעירים שנמצאים כאן לוקחים אחריות על איך יהיו החיים שלהם. אלימות ופשיעה נעשות על ידי אנשים שקשה להם וללא מעטפת מתאימה ככל שנחזק את המנהיגות הצעירה נוכל לצמצם את האלימות ואת הפשיעה".

מאהר ח'לילה ראש עיריית יפיע "תמיד האמנתי בצעירים, כדי לבנות חברה בריאה ומתוקנתצריך צעירים חזקים ומלומדים, שתורמים לחברה חזקה ואיתנה".

תוכנית המנהיגות "מנהיגות מקומית" של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הוקמה במטרה לחזק את המנהיגות המקומית הצעירה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. התוכנית מתקיימת בכ- 43 רשויות מקומיות בנגב, גליל ובפריפריה החברתית. במסגרת התכנית, למעלה מ-500 צעירים בפריפריה עוברים הכשרות במטרה להפוך למנהיגים מקומיים. התוכנית מופעלת ביישובים הערבים מבאקה אלע'רביה, מע'אר, עראבה, כפר כנא ויפיע על ידי מרכז מעשה.

כנס מנהיגות מקומית בחברה הערבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully