וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית אונו אישרה פטור מהיטלי השבחה לכל פרוייקטי הפינוי בינוי

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 13:32

קריית אונו הינה העיר הראשונה המיישמת הלכה למעשה את התיקון שנערך בחוק התכנון והבניה במסגרת חוק ההסדרים שאישרה כנסת ישראל ומרחיבה אותו לפטור מלא.

ההחלטה מביאה לידי ביטוי את רצון מועצת העיר קריית אונו, להבטיח את מימוש הפרוייקטים של פינוי בינוי ולהמשיך ולהוביל את ההתחדשות העירונית במדינת ישראל.

ישראל גל ראש העיר קריית אונו. צילום: יונתן בלום, אתר רשמי
ישראל גל ראש העיר קריית אונו/אתר רשמי, צילום: יונתן בלום
אאורה קריית אונו. הדמיה – יח"צ אאורה, אתר רשמי
פרויקט האורן אאורה קריית אונו/אתר רשמי, הדמיה – יח"צ אאורה

יצויין כי בעבר נהגה מועצת העיר קריית אונו לדון בכל פרוייקט בנפרד ובפועל פטרה המועצה עד היום את כל הפרוייקטים מהיטל השבחה. כאן, בזכות החלטת הכנסת ניתן לפטור מהיטל השבחה את כל פרוייקטי הפינוי בינוי המתוכננים בעיר.

ההחלטה שהתקבלה בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע כוללת את כל תחום העיר קריית אונו וקובעת כי לא תחול בעיר חובת תשלום היטל השבחה בתוכניות פינוי בינוי. בפני חברי מועצת העיר הוגשו חוות דעת שמאיות וכלכליות התומכות במתן הפטור תוך שנשמרת רמת צפיפות נמוכה יחסית ונשמרות יתרות כספיות עודפות לצרכי הציבור.

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו מסר: ההחלטה מייצרת הן לתושבי העיר וודאות וכדאיות לתושבים וכן מאפשרת הפחתת הצפיפות בפרוייקטי הפינוי בינוי בעיר. אנו עוסקים בחידוש העיר, אשר מחדשת את פניה ומחליפה את בתי הדירות הישנים והמתפוררים שנבנו לפני 50-60 שנה בבניינים חדשים, מודרניים, הממוגנים בפני ירי טילים ובפני רעידות אדמה, כאשר כחלק מהמהלך אנו עוסקים בהטמנת תשתיות חשמל, מים, ביוב וסיבים אופטיים, ובהחלפת תשתיות ישנות, בהרחבת הכבישים, הוספת מסלולי אופניים, הקמת חניונים תת קרקעיים ובנייה של מוסדות חינוך ומוסדות ציבור לטובת כל הדיירים החדשים המצטרפים לעיר. בפרוייקטים אלה מתוכנן רחוב עירוני, עם חנויות במפלס הרחוב, כך שהתושבים יצאו מהבית רגלית למפלס הרחוב, כדי לשבת בבית קפה, לגשת לחנות הקרובה וכל זאת ללא צורך בהוצאת הרכב מהחנייה ונסיעה. מי שיגיע לעיר שלנו בעוד 10 שנים יצפה בעיר חדשה, כאשר מלבד הבניינים החדשים בפרוייקטי הפינוי בינוי יהנו התושבים מאזור תעסוקה חדש ההולך ומוקם היום, שיאפשר לתושבי העיר לגור בעיר וגם לעבוד בה, ללמוד בה ולבלות, כאשר במקביל מוקמות בעיר היום שתי שכונות מגורים חדשות בצפונה ובדרומה ובעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully