וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק אגמי הכרמל העתידי בנשר - "זה פארק שהמטרופולין קטן עליו"

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 13:23

בסיור מקיף שנערך בנשר, ביקרו חברי הקרן לשיקום מחצבות במתחם בו עתיד להיבנות "פארק אגמי הכרמל", בהשקעה חסרת תקדים של יותר מ- 100 מיליון שקלים.

בעיר נשר, הבנויה על מורדות הר הכרמל, ישנן 5 מחצבות אשר שמשו במהלך 100 השנים האחרונות את מפעל המלט הגדול בישראל- מלט נשר. אחת ממחצבות הקרקע שנמצאת ממול למפעל המלט הישן ושמשה בערבר לכריית חרסית, הפכה עם השנים לשני אגמים מפוארים המורכבים ממי תהום ומי נגר עילי.

בימים אלו, בזכות תוכנית חדשה של עיריית נשר והקרן לשיקום מחצבות, הולכים האגמים הנטושים להפוך לפארק לאומי, ירוק, משפחתי וראשון מסוגו בצפון. זאת בזכות השקעה חסרת תקדים של הקרן ועיריית נשר בסכום של מעל ל-100 מיליוני שקלים.

נשר. צילום - דוברות נשר, אתר רשמי
חברי הקרן לשיקום מחצבות במתחם בו עתיד להיבנות "פארק אגמי הכרמל", בהשקעה חסרת תקדים של יותר מ- 100 מיליון שקלים./אתר רשמי, צילום - דוברות נשר
פארק בנשר. צילום - דוברות נשר, אתר רשמי
פארק בנשר/אתר רשמי, צילום - דוברות נשר

בביקור שערכו חברי הקרן לשיקום מחצבות במתחם שבו עתיד להבנות הפארק, הציג ראש העיר נשר, רועי לוי, את החזון העומד מאחורי הפארק החדש. על פי התכנון, במקום יוקם אמפי פארק עם כ-5,000 מקומות שיהפוך לבית החדש להופעות של האמנים הגדולים בארץ. בנוסף, בפארק מתוכננים שבילי אופניים, מסלולי ריצה, סקייט פארק, אזורי דיג ומתחם פיקניק למשפחות.

על פי התוכנית, הכניסה לפארק תהיה חופשית בכל ימות השנה, ובעירייה מאמינים כי הפארק לא ישמש רק את תושבי האזור, אלא יהפוך לפארק לאומי שמגיעים אליו מכל הארץ.

ראש העיר נשר, רועי לוי: "בעזרת התמיכה וההכרה של הקרן לשיקום מחצבות, נוכל להפוך את מחצבות העבר של מפעל המלט, לפארק לאומי ירוק, נקי ונגיש לכולם. זה הולך להיות פארק שהמטרופולין קטן עליו, הולכים להגיע אליו מכל הארץ וההשקעה כאן היא אדירה. הפארק החדש הוא חלק בלתי נפרד מעתידה של נשר, ומעתידו של המטרופולין כולו."

  • עוד באותו נושא:
  • נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully