וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האקלים

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 16:14

גם הפריפריה מצטרפת למלחמה במשבר האקלים: הרשויות יפעילו אמצעים חכמים להתייעלות אנרגטית. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר: "אין ספק כי אמצעים אלה יתרמו רבות לכל רשות, והכרחיים בעיקר ברשויות הממוקמות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית".

לאור משבר האקלים המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק את הרשויות המקומית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ויעניק ללא עלות לרשויות אמצעים להתייעלות אנרגטית שיניבו לרשויות חיסכון ורווח של מיליוני ש"ח. במסגרת המהלך שמוביל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, התקצוב יבוצע באופן ישיר על ידי המשרד כך שהרשויות אינן נדרשות להשתתף כלל ברכישה או בהתקנת האמצעים החכמים שיביאו לשיפור השירות לתושבים, לחיסכון וליצירת מקורות הכנסה חדשים.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר: "צמצום ההשפעה על הסביבה הוא יעד. לצד השמירה על הסביבה, מהלך זה, של התקנת אמצעים להתייעלות אנרגטית, יחזק את הרשויות מבחינה כלכלית ויביא לחיסכון וליצירת מקורות הכנסה חדשים ומשמעותיים, שלא היו קיימים לפני כן. אין ספק כי אמצעים אלה יתרמו רבות לכל רשות, והכרחיים בעיקר ברשויות הממוקמות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית".

עודד פורר השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום עודד קרני לע״מ, אתר רשמי
השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר/אתר רשמי, צילום עודד קרני לע״מ

בין האמצעים להתייעלות אנרגטית נמנים מערכת חכמה לפינוי אשפה שתביא לחיסכון של כ-30% בהוצאות פינוי האשפה; התקנת גגות סולאריים על מבני ציבור שיאפשרו ייצור חשמל עצמאי וקבלת תגמולים מחברת החשמל; התקנת תאורת רחוב חסכונית שתוביל לחיסכון ולהתייעלות כלכלית ואנרגטית.

במסגרת המהלך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יתכנן, יספק ויבצע התקנת מערכת אשפה חכמה במועצות המקומיות- כסיפה, דייר אל אסד, ריינה וכפר כנא. כמו כן, המשרד יתכנן, יספק ויבצע התקנה של מערכות סולאריות על גגות של מבני ציבור באום אל פחם, ערערה בנגב, באקה אל גרביה, בית שמש, עילבון, בית אל ומודיעין עילית. בנוסף, המשרד יתכנן, יספק ויבצע התקנה של מערכת תאורה חכמה בשלומי, בג'לג'וליה, ברהט, בכעביה בטבאש חג'אג'רה, בעראבה, במג'אר, אלעד, בנצרת, בקרית ארבע, ביפיע, בעין קנייא ובזמר.

אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום מארק ניימן לע״מ, אתר רשמי
אילן שוחט, מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל/אתר רשמי, צילום מארק ניימן לע״מ

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט ציין כי "כיום ישנן רשויות שכבר התחילו מהלכים להתייעלות אנרגטית אך לא תמיד יש להן את התקציב הדרוש לכך. לכן בהחלטה אסטרטגית של השר הוחלט לממש את יתרת התקציב משנים עברו למהלך שכזה. המטרה היא שתוך 3-5 שנים כל רשות תוכל לצמצם את השפעתה על הסביבה ולסייע בהתמודדות עם משבר האקלים, לצד חיסכון כספי משמעותי לרשות. ההתייעלות הכלכלית והאנרגטית, תביא לשיפור השירות לתושבים וליצירת מקורות הכנסה חדשים לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully