וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מועצת העיר חיפה - "קראו רחוב על שם נשיא אוקראינה"

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 13:13

חבר מועצת העיר חיפה, מבקש בשם הסולידריות, לשנות את שם רחוב 'הפרסים' שם מצוייה הקונסוליה של רוסיה, לרחוב זלנסקי, ע"ש נשיא אוקראינה

קיריל קארטניק, חבר מועצת העיר חיפה הגיש לראש העיר, הצעה לסדר היום של ישיבת מועצת העיר לקרוא על שמו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, את הרחוב בו מצוייה הקונסוליה של רוסיה.

"כבר עשרה ימים שתושבי אוקראינה עומדים כנגד התוקפנות הרוסית האכזרית". כתב חבר המועצה בבקשתו. "חיילים זרים כבשו חלק משטחה של אוקראינה, מפציצים והורסים באופן שיטתי אזורי מגורים, מבני תעשייה, תופסים תחנות כוח גרעיניות וכו'. מיליוני אנשים מסתתרים ברכבת התחתית ובמרתפים - מחוסרי אוכל, חימום ותרופות. נכון לתאריך מכתב זה, למעלה ממיליון בני אדם באוקראינה - כולל אלפי יהודים ובני משפחותיהם - עזבו את בתיהם ורכושם והפכו לפליטים אומללים.

במצב זה, התנהגותו האמיצה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי זוכה לכבוד רב. הנשיא לא נטש את עמו ברגע קשה, והציל את עצמו ואת משפחתו, אלא הוביל את ההתנגדות ההרואית של העם האוקראיני.

למרות למספר ניסיונות התנקשות על חייו, הוא נשאר בתפקידו כסמל לשלטון שנבחר כדין. כך באופן התנהלות זה, בעצם ביטל זלנסקי את תוכניות התוקפים להכריח אותו לברוח ובתירוץ של ואקום שלטון חוקי לייצא ממשלת בובות לאוקראינה.

הפגנה מחוץ לקונסוליה הרוסית בחיפה. באדיבות המצולמים
הפגנות מחאה מחוץ לקונסוליה של רוסיה בחיפה/באדיבות המצולמים

לנשיא זלנסקי יש היום תמיכה אדירה לא רק מתושבי אוקראינה, אלא מהעולם הדמוקרטי כולו, כולל חלק ניכר מהישראלים. אנחנו גאים במיוחד בעובדה שזלנסקי הוא יהודי. יתרה מכך, הוא היהודי הראשון שכיהן בתפקיד נשיא מדינה אירופית וממלא את חובותיו בכבוד.

לחיפה יש קשרי ידידות ארוכי שנים עם תושבי אוקראינה. אחת הערים הגדולות באוקראינה, אודסה, הינה עיר תאומה של חיפה.

כיום, תושבי חיפה, ולא רק עולים מאוקראינה, תומכים ועוזרים באופן פעיל לתושבי אוקראינה - הם אוספים ושולחים חבילות הומניטריות, תרופות וכו', ולאורך כל הדרך, מפעילים לחץ על ממשלת ישראל לתמוך בצורה יעילה יותר באוקראינה.

אני מציע בשם הסולידריות עם תושבי אוקרינה תוך שימת דגש על התנהגותו האמיצה של הנשיא וולודימיר זלנסקי. לקרוא לאחד מרחובות חיפה, רצוי החלק העליון של רחוב הפרסים, על שם "הנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully