וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנגב זה הדבר הבא בישראל - אל תפספסו את הרכבת"

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 14:32

פודקאסט 'הזירה המקומית' של וואלה! - חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר בשיחה על הנגב, החיבור לאוכלוסייה הבדואית והמיזם החדש שהוא עומד בראשו - מכון ריפמן

פודקאסט הזירה המקומית עם חגי רזניק

"בעשור הקרוב יהיו בנגב הזדמנויות עסקיות וחברתיות אדירות. ומי שלא יהיה שם מפספס את הרכבת", כך פותח רזניק את משנתו על החלק הדרומי של מדינת ישראל.

חגי רזניק מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר מסתובב ברכב שכור קטן ועם שק שינה בתא המטען לא נח, לרגע. בפודקאסט הזירה המקומית הוא מספר - "אני לא מפסיק להתרוצץ ולא מפספס שום כפר מוכר ושאינו מוכר, יישוב ועיר בדרך לחיבור חזון מחודש לנגב ".

רזניק יצא מבית בסיכון כשהיה נער והנגב וקיבוצו רביבים נתן לו הזדמנות להפוך לדמות משפיעה בחברה הישראלית - כמנכ"ל של רשות מקומית בנגב, כמנכ"ל האמון על הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול וכמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

עכשיו הוא חלק מצוות ההקמה של מכון יישומי על שם שמוליק ריפמן ז"ל ממנהיגי הנגב הבולטים.
המכון הוקם יחד עם בנו של שמוליק ריפמן ז"ל - און, ממקימי השומר החדש וקצין ביחידה מובחרת ועם שורה של יזמים עסקיים בדואים וצעירים יהודים תושבי הנגב שחולמים לשנות את המציאות שמשתקפת בתקשורת מדי יום.

"החזון של מכון ריפמן לחבר בין אפשרויות והזדמנויות - ומעניק ליווי לרשויות מקומיות בדואיות, קשרי מעסקים ויזמים עסקיים ומלווה יוזמות חברתיים בדרכם לנגב"

מה בסיפור חייך הייחודי מכוון אותך לגעת דווקא באוכלוסיה הבדואית ?

אי קידום החברה הבדואית היא חסם לפיתוח הנגב. נכון שיש בעיות ואלימות שצריך לעקור ביד קשה. אבל ההזדמנויות רבות על המכשולים - ויחד צריך להאיר אותן וזה מכון ריפמן עושה ויעשה .
כשאני רואה את הילדים שסביבי יחפים ובלי תשתיות אני רוצה שיאמינו בהם כמו שהאמינו בי שהגעתי לרביבים נער בודד וחסר עורף כלכלי ומשפחתי תקין. את האנרגיה הזו יחד עם חברותי וחברי המעולים במכון ריפמן אני מפנה לסייע לחלץ מעון טיפולי מסכנת סגירה, לסייע במיזם לתעסוקת לבעלי צרכים מיוחדים ולסייע לאנשי עסקים למצוא את פוטנציאל ההשקעה הבא בנגב.

יש ראשי רשויות בנגב - בדואים ויהודים - איך החיבור איתם ?

את רובם של ראשי הרשויות אני מכיר מתפקידי הציבוריים. בנגב יש נבחרת מרשימה של ראשי רשויות צעירים שעושים ביום יום שינוי, הם מצליחים להצעיד את הנגב קדימה. אבל כדי לייצר מרחב הזדמנות הוליסטי ומסגור מחדש נדרשת ברית של עסקים, מגזר שלישי, שלטון מקומי ומדינה. את החיבורים הללו מכון ריפמן עושה ויעשה. לצד כל זה נבנית גם זרוע מחקרית שתצייר את ההזדמנויות החברתיות והעסקיות בנגב . בעשור הקרוב יהיו בנגב הזדמנויות עסקיות וחברתיות אדירות ומי שלא יהיה שם מפספס את הרכבת.

מה לדעתך האתגר המרכזי של האוכלוסיה הבדואית בנגב?

האתגרים רבים - אבל לצד יצירת תשתיות ראויות חברתיות ופיזיות נדרשת השקעה מאסיבית בתעסוקה, חינוך ופעילות לצעירים. אני חושב שהממשלה שמה הרבה אבני דרך חיוביות בתכנית החומש המסתמנת. השר מאיר כהן וסיגל מורן שהיו ראשי רשויות בנגב בעצמם הם דמויות נכונות למרחב הזה. צריך לסייע בשטח שהמשאבים ייושמו ושאפשרות תחבור תמיד להזדמנות .

תוך כמה זמן את מאמין שנראה שינוי?

העשור הקרוב הוא עשור של מבחן - ההשקעה בנוער ובצעירים היא קריטית . תמונת המראה של אכיפה שהיא הכרחית היא טיפוח משמעות וכישורי חיים. אדם שהוא משמעותי לעצמו הוא משמעותי לסביבה .אני יודע זאת על בשרי ואני מקווה לעשות את זה יחד עם חבריי. לאחרונה ביקרתי עם חברי, שכני ושותפי איברהים אבו לקימה במסגרות חינוכיות שונות. בסיוע מכון חרוב ופרופסור אשר בן אריה המופלא התחלתי לפתח תפיסות עולם חדשניות בנושא שמתאימות למרחב הנגב הפתוח .

אבל זה לא רק חינוך - משמעות זה כבוד, אמון ותעסוקה ואת אלו אנו עובדים סביב השעון כדי לייצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully