וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה לא פופולרית - די למגדר, די לגדר

רחלי משה - מנכלית מועצת מטה יהודה

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 10:13

מיוחד לוואלה! מקומי - רחלי משה, מנכלית המועצה האזורית מטה יהודה - "לא ראיתי את הגדר, אולי מתמימות, היום אני חושבת שזה מה שאיפשר לי להצליח.לא ראיתי איך האמהות שלי מונעת ממני לפרוח או לעבוד פחות קשה"

לא עוד יום האשה ולא עוד חגיגת נשיות, לא בדמות הנחות בקניונים ולא בדמות שיח נשים עמוק שבסופו יוצאות באופוריה מהולה בתסכול.

השכר לא שוויוני, אלימות כלפי נשים בעלייה מדאיגה ועדיין שואלים אותנו שאלות שלעולם לא ישאלו גברים. אז למה לנו יום העוסק כולו בהבדלים בין גברים לנשים ומנציח אותם, גדר ועוד גדר של הגדרות מגבילות. בנינו כבר חומה- איפה השוויון??

רחלי משה. באדיבות המצולמים
רחלי משה, המנכלית הצעירה ביותר בשלטון המקומי/באדיבות המצולמים

מה שמתמקדים בו גדל;

אם היה יום הגבר - האם היו יושבים במעגלי גברים ומעלים לדיון את ההתמודדות המגדרית של גברים, כמו לדוגמה התמודדות של גבר בתהליך גירושין ומשמורת? מישהו פעם אמר, או אמרה, שלחזור הביתה אחרי שהילדים נרדמו, זה טוב יותר ומעצים יותר? אולי פספסנו דורות שלמים של גברים שחיים בתחושת החמצה אדירה בכך שלא לקחו חלק פעיל בגידול הילדים והזמן חלף ביעף? ובכלל מאיפה הקביעה שמשפחה מפוארת שווה פחות מקריירה מפוארת?

אחרי שהשתחררתי משירות קבע כקצינה בצה"ל, את התפקיד הניהולי הראשון בשלטון המקומי התחלתי 3 חודשים אחרי לידת בתי הראשונה, את תפקידי כמנהלת אגף התחלתי 3 חודשים אחרי לידת בתי השנייה ואת תפקידי כמנכ"לית מועצה, הקונספט כבר ברור, מיד לאחר לידת בני.

היום אני המנכ"לית הצעירה ביותר בשלטון המקומי.

לא ראיתי את הגדר, אולי מתמימות, היום אני חושבת שזה מה שאיפשר לי להצליח.לא ראיתי איך האמהות שלי מונעת ממני לפרוח או לעבוד פחות קשה, זו לא הייתה אופציה מבחינתי לבחור בין קריירה למשפחה. אני רוצה גם וגם. הרי כל אמא היא סופר-מנהלת, ראיתי איך ההורות מחזקת את החוסן והיכולת להתמודד ולקבל החלטות גם בסיטואציות מורכבות.

במהלך עבודתי זכיתי לפגוש נשים מופלאות עם פוטנציאל לא ממומש למשרות בכירות, מה שמנע מהן להתקדם הוא החשש ובעיקר כוחו של הסיפור שהן מספרות לעצמן.

אני חוששת שהעיסוק ביום האשה חוטא למטרה ומחזק את אותו סיפור מאשר שוויון; אם מראש ילדות ונערות גדלות לתוך זה שמסלול חייה של אשה מוגבל או לוקה בחסר, סיכוייה להפוך לקורבן גדלים.

אני מציעה לקחת הפסקה מהעיסוק בהבדלים בין גברים לנשים, לרכז את המאמצים בקידום שפיות ארגונית במקומות העבודה, כזו שמאפשרת לשני ההורים לבחור שלא לבחור. אולי אז, במודל תעסוקה כזה, יהיה אך טבעי למעסיקים לשלם שכר שוויוני, לא לתהות מי עם הילדים כשאת עובדת ובעיקר יגדיל את מספר הנשים במשרות בכירות במשק.

במועצה האזורית מטה יהודה יש רוב נשי ויותר מ50% נשים בתפקידי ניהול. מדיניות המועצה והעומד בראשה, ניב ויזל, היא ברורה. אני שמחה וגאה לקחת חלק בהובלתו של ארגון שאלה ערכיו וזו שדרת הניהול שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully