וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף הכרמל לקרבי - נתוני יציאה לקצונה בצה"ל מהגבוהים בישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 12:50

בדו"ח שפורסם השבוע על נתוני הגיוס לשנת 2021-2022 עול כי המוטיבציה לשירות צבאי משמעותי בחוף הכרמל גבוהה במיוחד הן בקרב בנים ובמיוחד חלה עלייה בקרב בנות ביחס לממוצע הארצי והאזורי.

הנערות במועצה מובילות בממוצע הארצי בהתנדבות לשנת שירות, בהתגייסות לשירות קרבי ובקצונה.

נתונים אלו הן תוצאה של עבודה משמעותית הנעשית במערכת החינוך בחוף הכרמל שמקיימת שיתוף פעולה של מוסדות החינוך תוך הקשבה ועידוד הנוער לשרות מיטבי. לצד פעילויות שוטפות במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במועצה מתקיים ששיתוף פעולה עם צה"ל לקראת השירות הצבאי במסגרתו פועלים לחזק את הערכים והחוסן האישי של בני הנוער.

הכנה לצה"ל. דוברות מ.א חוף הכרמל, אתר רשמי
הכנה לצה"ל/אתר רשמי, דוברות מ.א חוף הכרמל

על פי נתוני הדו"ח, שיעור הגיוס של בנות בחוץ הכרמל עומד על 81.2% והוא גבוה ביחס לממוצע הארצי שעומד על 56.5% והשיעור באשכול האזורי שעומד על 76% גם שיעור הגיוס של גברים בחוף הכרמל עומד על יחס גבוה מהממוצע והינו כ 84% כאשר השיעור הארצי עומד על 71% והשיעור באשכול האזורי עומד על כ 80%.

אחוז הגיוס לשירות קרבי גבוה ביחס לממוצע הארצי בקרב גברים ונשים כאשר אחוז המתגייסים ללחימה בקרב הגברים שהתגייסו לצבא בחוף הכרמל, עומד כיום על 61.4% שיעור זה הינו גבוה הן ביחס לממוצע באשכול האזורי 52.3% והן ביחס לממוצע הארצי 51.4% שיעור הנשים המתגייסות לשירות קרבי עומד על כ 20% והוא גבוה ביחס לממוצע הארצי שעומד על 13.9% והממוצע באשכול האזורי שעומד על 12.4%.

שיעור הקצונה בקרב גברים ובקרב נשים בחוף הכרמל הינם מהגבוהים הן ביחס לממוצע באשכול והן ביחס לממוצע הארצי. כאשר שיעור הקצונה בקרב גברים עומד כיום על 11.5% בממוצע הארצי עומד על 7.9% ושיעור הקצונה בקרב נשים עומד כיום על 12.4% בממוצע הארצי עומד על 7%.

בקרב התנדבות לשנת שירות המספרים במועצה אזורית חוף הכרמל גבוהים משאר הארץ כאשר שיעור הנשים הפותחות שנת שירות או מכינה ברשות עומד זה שנה שנייה על 16.6% והינו גבוה הן ביחס לממוצע באשכול והן ביחס לממוצע הארצי.

הנתונים האלו הם תוצאה של השקעה רבה בבני הנוער במועצה שמקבלים לאורך ההכנה לגיוס תמיכה וידע במסגרות משמעותיות בבית הספר, בקבוצות כושר קרבי -קבוצת "חץ תבור" (team 13) פועלת בכפר גלים ובקיסריה - פתוח לכלל הנערים והנערות במועצה.

קבוצת "אלפא" הפועלת במרכז מיר"ב. המשמעות הערכית והעשייה המרובה במהלך שנתיים טרום גיוסם, מובילה את בני הנוער להגיע לימי המיון הקדם צבאיים מתוך הבנה כי שיבוצם ייעשה על פי כישוריהן.ם ויכולותיהן.ם.

ראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק: "המועצה האזורית חוף הכרמל גאה בנערים ובנערות שלה שלוקחים חלק בשרות משמעותי גבוה בעת שרותם הצבאי. הערכים והמשמעות שמקבלים בני הנוער במסגרות החינוכיות מובילות אותם לממש את עצמם ויכולתם במסגרות הצבאיות ולאחר מכן בחיים עצמם כאנשים תורמים, מובילים ומנהיגים.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully