וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הכותרות - כנס החירום של ראשי המועצות האזוריות

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 17:50

כנס ראשי המועצות האזוריות וסגניהם, של מרכז השלטון האזורי בישראל שמתקיים היום בגולן. בכנס לקחו חלק נשיא המדינה יצחק הרצוג, ושרי הממשלה. שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי - "החקלאות נלחמת לא עם אויבים מבחוץ, מעבר לגבול, היא נלחמת נגד שרי ממשלה"

בפתח דבריו בכנס ראשי המועצות האזוריות התייחס הנשיא :"השנתיים האחרונות הוכיחו לרבים כמה עוצמה וכמה פוטנציאל טמונים ברשויות המקומיות והאזוריות. משבר הקורונה זיקק את יתרונותיו של השלטון המקומי, המחיש עד כמה אין תחליף לחיבור הבלתי-אמצעי שבין ראשי הרשויות לאזרח, וכמה כוח טמון בהתגייסות שלכם, ראשי הרשויות."

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים הדגיש בנאומו כי המאבק המרכזי של המרחב הכפרי הוא נגד הפגיעה הקשה והלא מוצדקת בעצמאותה של ישראל לייצר לעצמה מזון טרי.

כנס ראשי המועצות האזוריות. צילום - יחצ, אתר רשמי
כנס ראשי המועצות האזוריות/אתר רשמי, צילום - יחצ

שרת האנרגיה קארין אלהרר: "אני מאמינה בחקלאות כערך הבסיס של הציונות. לכן, הקמתי יחד עם שר החקלאות ועדה שמטרתה הוזלת מחיר מי הקולחין לחקלאים. משק המים הוא משק סגור והוזלה במחיר המים תצטרך להגיע ממקור חיצוני, בכדי לא לפגוע במשקי הבית."

כנס ראשי המועצות האזוריות. צילום - יחצ, אתר רשמי
כנס ראשי המועצות האזוריות/אתר רשמי, צילום - יחצ

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "אנחנו נמצאים בשלבי סיום לתכנון הסכמי גג למועצות האזוריות. זה כמובן ידרוש תיקונים, אני חושב שלצפות ממועצה אזורית לעמוד בקצב של תוך כמה שנים להגיע ל 5,000 יח"ד, זה לא הגיוני וצריך להוריד את הרף ל 2,500 יח"ד ולייצר נוסחא שכל רשות שנכנסת לכזה הסכם גג שהיא תקבל תימרוץ למבני ציבור ותשתיות."

השר התייחס לועדות הקבלה ביישובים במועצות ואמר כי "אני עובד על שינוי חקיקה להגדלת המגבלה של תושבים שמאפשרת המשך וועדות קבלה."

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים - "בימים אלה החקלאות בישראל עומדת על נפשה. נלחמת על קיומה. והיא נלחמת לא עם אויבים מבחוץ, מעבר לגבול. היא נלחמת נגד שרי ממשלה שמבקשים להסיר את מכסי המגן ולהציף את הארץ במוצרי חקלאות מטורקיה וממדינות אחרות.

אם הרפורמה תעבור, נפסיד פעמיים: גם נפקיר את ביטחון המזון של תושבי ישראל ונפקיד אותו בידיהן של טורקיה ומדינות אחרות, וגם המחירים לצרכן לא ירדו. הנה, רק עכשיו קיבלנו את הפרומו: בשבוע שעבר העלו בחדות את מחירי הסלמון, רגע לפני חג הפסח.  הסלמון, למי שלא יודע, פטור ממכס.  מעליות המחירים של מוצרי החקלאות לא החקלאים נהנים. ממש לא. יש גורמים אחרים המשפיעים עליהם. רשתות השיווק, הסוחרים. אבל את המחיר של הסרת המכסים אנחנו נשלם - והמחירים, כפי שהניסיון מוכיח - לא יירדו."

  • עוד באותו נושא:
  • חקלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully