וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשקעה של מיליון וחצי ש"ח - הוקם מרכז הסיוע החדש של פתחון לב בראשון לציון

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 12:24

מרכז הסיוע החדש של עמותת "פתחון לב" הושק בראשון לציון ויאפשר להרחיב פי שישה את כמות הסיוע לנזקקים.

ארגון "פתחון לב" הפועל לשבירת מעגל העוני הבין-דורי בישראל, השיק את מרכז הסיוע החדש , אשר עתיד להחליף את המרכז הוותיק שהוקם מיום היוסדו של הארגון בשנת 1998 ופועל מאז במתחם חונים קונים בעיר. המרכז החדש והמרווח, הוקם בהשקעה של מעל למיליון וחצי שקלים

במרלו"ג החדש ייאסף המזון שמגיע בתרומות ומחולק לסניפי הארגון הפרוסים ברחבי הארץ, וייארז לסלי מזון עבור מבקשי הסיוע שאין באפשרותם להגיע לסניפים וסלי המזון מחולקים ישירות לבתיהם מדי שבוע. כמו כן, תערך במקום חלוקת סלי המזון מדי יום, ותפעל בו גם מספרה.

פתחון לב בראשון לציון. צילום: יוסי אלתרמן, אתר רשמי
פתחון לב בראשון לציון/אתר רשמי, צילום: יוסי אלתרמן

מקבלי הסיוע, בהם משפחות נזקקות, קשישים, שורדי שואה, עולים חדשים ואחרים, מגיעים למרכזים של "פתחון לב" מדי שבוע, במשך כל השנה, ומקבלים סיוע במזון, מזון לתינוק, כלי בית, הלבשה, הנעלה, מוצרי חשמל, ייעוץ משפטי ורפואי ושירותי מספרה.

בנוסף, ארגון "פתחון לב" מחלק סלי מזון לנזקקים וניצולי שואה, מדי שבוע ישירות לבתים ביישובים שונים ברחבי הארץ.

מנכ"ל ארגון "פתחון לב", אלי כהן, אמר במהלך טקס החניכה: "אנחנו כאן במעמד מרגש וחשוב ואני רוצה להודות לשר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, לראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך ולתורמת, הגב' שלי ארביב מקרן שלי ארביב שבזכותם יכולנו להקים את המרכז החדש הזה שיוכל להכיל כמות אדירה של מזון וציוד, ולפני הכל יהווה מקום מכובד וראוי עבור מקבלי הסיוע. כש"פתחון לב" הוקמה בשנת 1998, היו בישראל כ-800,000 נפשות מנתחת לקו העוני. לצערנו הרב, עם השנים נוספו עוד מיליון ומאה אלף עניים. אבל מהניסיון והפעילות שלנו, אנחנו יכולים לומר בבטחה כי אפשר להוציא אנשים ממעגל העוני ומדובר בעבודה דו קוטבית - סיוע הומניטרי בטווח המיידי באמצעות מזון וכל הציוד הדרוש לקיום במשפחה, ומצד שני תוכניות חינוכיות עבור צעירים בסיכון ותוכניות כלכליות מסודרות בכדי לוודא שאותם האנשים יוצאים באופן סופי ממעגל העוני. אני רוצה להודות לתורמים."

שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן ציין: "אני שמח להיות כאן היום ולחנוך את המרכז החדש והמרשים הזה, רוצה להודות ל"פתחון לב" ולעיריית ראשון לציון בשם ממשלת ישראל ומזכיר כי דבר ראשון שאמרתי כשנכנסתי לתפקידי כשר הרווחה הוא שאנחנו לוקחים אחריות ונהיה הגב שלכם - של "פתחון לב" ושאר העמותות וארגוני הסיוע, כי אתם הנשמה היתרה שלנו, ואנו נתמוך בכם. לכן גם הקצנו סכומי עתק שמעולם לא הגיעו בסכום של 110 מיליון שקל לתוך הביטחון התזונתי. צריך לומר ביושר כי המדינה לא נהגה במשך שנים רבות כראוי כלפי סוגיית העוני ואסור שהמדינה תנהג כך. לצד הסיוע התזונתי, יש משמעויות נוספות לטיפול בהוצאת אנשים מקו העוני ואנו נדאג שהמדינה תחתום על אמנה חברתית חדשה לאחר הקורונה, שבעקבותיה חזינו במראות שמעולם לא ידענו כאשר גם אנשים שבעבר היו ממעמד הביניים מצאו עצמם מבקשים לקבל את הסיוע. תפקידנו כעת הוא לספק רשת ביטחון ותמיכה אוניברסלית עבורם. יחד עם שותפינו, נביא החלטת ממשלה לטיפול באוכלוסיות החדשות כי אסור לנו שבעוד 10 ו-20 שנים יהיו אנשים עניים במדינת ישראל."

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "עיריית ראשון לציון רואה חשיבות עליונה בסיוע למי שצריך לקבל אותו. ראשון לציון הינה עיר איתנה, אך לצערינו גם אצלנו ישנן אוכלוסיות קשות יום, שנדרש לתת להן את התמיכה. אני שמח לחנוך את המבנה החדש של "פתחון לב" שעושים עבודת קודש כאן בעיר. בנוסף, גם נתנו באהבה לעמותה, קרקע נוספת על מנת לבנות משכן גדול וקבוע, מבנה בן חמש קומות ובגודל של כ-7,000 מ"ר. תושבי העיר ראשון לציון הם תושבים מתנדבים, בעלי אוריינטציה גבוהה לערבות הדדית. אצלנו באגף לשילוב חברתי בעירייה ישנם כבר 8,000 מתנדבים, שהרבה בזכותם הצלחנו להתגבר על משבר הקורונה. יש להודות להם ולמנהל הרווחה שעושה עבודה חשובה ומבורכת לצד ארגוני הסיוע."

ארגון "פתחון-לב" הינו ארגון א-פוליטי, ללא כוונות רווח, שנוסד ב- 1998 ופועל לשבירת מעגל העוני הבין-דורי בישראל. הארגון מסייע למעל 160,000 נפשות מדי שנה ללא הבדל מין, דת, גזע, מוצא או לאום, רובם מהשכבות המוחלשות, תוך שימוש במאות מתנדבים קבועים ובעשרות אלפי מתנדבים זמניים בפריסה ארצית.

  • עוד באותו נושא:
  • פתחון לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully