וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש - תלמידי המגמה הטכנולוגית בחיפה עוזרים לילדים עם שיתוק מוחין לתקשר

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 11:24

שיתוף פעולה מיוחד בין תלמידי תיכון עירוני ה' לאשכול גני חינוך מיוחד ל - 90 ילדים עם צרכים מיוחדים. תלמידי התיכון ייפתחו מוצרים טכנלוגיים לשיפור התקשורת של הילדים.

מגמת טכנולוגיה בעירוני ה' תפתח מכשירים שיעזרו לילדים עם שיתוק מוחין לתקשר - במסגרת שיתוף פעולה מיוחד, שמוביל מנהל החינוך, בין אשכול גני פלורה לבין המרכז הטכנולוגי ותיכון עירוני ה', נפגשו תלמידי התיכון עם ילדים עם שיתוק מוחין ועיכובים התפתחותיים, למדו על הקשיים איתם הם מתמודדים, וכעת עובדים התלמידים על פיתוח עזרים טכנולוגיים שיסייעו להם לתקשר ברמה היום- יומית.

באשכול גני פלורה לחינוך מיוחד לומדים 90 ילדים עם צרכים מיוחדים, לקויות קוגנטיביות ופיסיות מורכבות. ילדי האשכול נזקקים לתמיכות, התאמות והנגשות בהיבטים פיסיים ותקשורתיים.

חיפה. צילום: עירוני ה', אתר רשמי
חיפה/אתר רשמי, צילום: עירוני ה'
עינת קליש רותם. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עינת קליש רותם/אתר רשמי, צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

טלי קוניג, אשר מנהלת את אשכול הגנים מזה 18 שנים, רואה מידי יום את הקשיים וחיפשה שותף שיכול לייצר עבור הילדים מכשירים טכנולוגיים פשוטים שבעזרתם יכולים הילדים לתקשר טוב יותר: "פניתי לחגית לוי, מנהלת תיכון עירוני ה'" מספרת קוניג "והיא מיד נרתמה לאתגר. בעירוני ה' פועלת מגמה טכנולוגית מהטובות בעיר. הזמנו את התלמידים להכיר את המוגבלות של תלמידי החינוך המיוחד, להבין את העוצמות ואת החולשות שלהם, ובהתאם לכך- לחשוב ולפתח אביזרים ומיתקנים שיכולים לסייע להם באופן יום-יומי".

שיתוק מוחין (CP) הוא מוגבלות המשפיעה על יכולתו של הילד לשלוט בשריריו. המוגבלות נגרמת מפגיעה במוח במהלך התפתחותו, ברחם או מחוצה לו. ילדים עם שיתוק מוחין מתמודדים עם בעיות כגון חולשה בשרירים, נוקשות, מגושמות, איטיות ומנחים לא תקינים של הגוף. רוב הילדים אינם מדברים, בשל כך, אחד הקשיים המרכזיים איתם מתמודדים ילדים אלה הוא הקושי לתקשר עם סביבתם.

לאחר תהליך ההיכרות והחשיבה, הגיעו התלמידים למרכז הטכנולוגי בחיפה ושם קיימו סיעור מוחות סביב רעיונות שונים. בשלב זה, הוחלט על פיתוח שני עזרים, אותם הם יפתחו תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שונות: מדפסות תלת- מימד, סורק דיגיטלי, מחרטות ועוד.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "מערכת החינוך העירונית בחיפה דוגלת בפרואקטיביות בחינוך, בשיתוף תלמידי בתי הספר, למען הקהילה. ברצוני לברך את התלמידים הלוקחים חלק בפרוייקט חשוב זה ולהודות להם באופן אישי על הירתמותם המלאה למען קידום מטרה נעלה זו".

חגית לוי, מנהלת עירוני ה': השילוב בין למידה תיאורטית לבין היישום למען החברה, הופך את הלמידה למשמעותית יותר עבור התלמידים. אמיר גבעון, רכז המגמה, סחף אחריו את התלמידים לפרויקט החשוב הזה, ובסיוע עיריית חיפה והמרכז הטכנולוגי הם צפויים להעניק לילדי החינוך המיוחד כלים טובים יותר לתקשורת. בעירוני ה' מחנכים ליוזמה, מעורבות והתנדבות, והמיזם הזה מביא ערכים אלה לידי ביטוי".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully