וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הכלכלה באילת - פועלים להרחיב את חוק הסחר החופשי

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 13:36

שרת הכלכלה והתעשייה - אורנה ברביבאי ביקרה באילת ביחד עם צוות משרדה ועמדה מקרוב אחר התפתחות העיר בתחומי הכלכלה והתעסוקה

מקדמים כלכלה ותעסוקה - במהלך הביקור נפגשה עם ראש העירייה - אלי לנקרי וביחד דנו בענייני העיר. לאחר הדיון סיירו במכון לחקר ימים ואגמים (מלח"י), במפעל האצות NBT ובפארק אמת"ל, שם פועלים מתחם קליקה והאב אילת שמפעילה העירייה בתמיכת משרד הכלכלה והתעשייה. "למדינת ישראל יש את כל הסיבות להשקיע באילת" אמרה השרה וציינה, כי השקעה באילת היא תכנית לאומית.

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני השרה את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת ואת כיווני ההתפתחות שלה. בדבריו הדגיש ראש העירייה את האתגר הגדול של אילת בגיוון מקורות התעסוקה, צורך שהתחדד בתקופת הקורונה ואת שאיפתו להביא את אילת לצמיחה מאוזנת.

בדבריו ציין ראש העירייה את תכנית המתאר העירונית שאושרה לאחרונה ותקבע את פניה של אילת לשנת 2030 כולל בנייה של כ-14,500 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה שיגדל מ-67,000 כיום לכדי כ-100,000 תושבים, בניית כ-6,000 חדרי מלון חדשים, ומאות אלפי מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, מסחר ותיירות.

עוד ציין ראש העירייה את ההשקעה בשדרוג רצועת החוף ביחד עם משרד התיירות בעלות כוללת של 800 מיליון ₪ ואת הפיתוח העתידי בשטח שדה התעופה הישן שבחלקו הדרומי ישמש פארק הטרמינל - מתחם בילוי אטרקטיבי ושוקק חיים, בחלקו המרכזי מגורים ונופש ובחלקו הצפוני שטחי תעסוקה. עוד ציין ראש העירייה את הפעולות לשיפור המוצר התיירותי ועל ההיערכות של אילת לחזרה לשגרה כפי שהיתה לפני הקורונה, אז נחתו מידי שבוע בשדה התעופה "רמון" כ - 60 טיסות מ - 35 יעדים בעולם.

עוד בדיון עודכנה השרה בפעילות העירייה בתחום האנרגיה המתחדשת ובקידום תחום הביוטכנולוגיה וחקלאות ימית כולל אקוסיסטם שיפעל במספר מישורים: פיתוח תכניות חינוך, פתיחת מסלול אקדמי מלא לתואר ראשון בתחום הביוטכנולוגיה וחקלאות ימית ((sea tech, קידום מחקר ומדע, הקמת חממה טכנולוגית, יצירת קהילת חדשנות וידע שהוקמה לאחרונה בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה, והקמת פארק תעשייתי חקלאי לתחום.

אילת , ראש העיר ושרת הכלכלה. צילום - דוברות עיריית אילת, אתר רשמי
אילת , ראש העיר ושרת הכלכלה/אתר רשמי, צילום - דוברות עיריית אילת
אילת. צילום - דוברות עיריית אילת, אתר רשמי
אילת/אתר רשמי, צילום - דוברות עיריית אילת

פעולה נוספת שהציג ראש העירייה לגיוון מקורות התעסוקה מתבססת על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות כחלק מהפיכת אילת למרכז סחר בינלאומי ומרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בינלאומי לטכנולוגיות ולוגיסטיקה המתקדמות. לצד אלה מקדמת העירייה גם תעסוקה מרחוק בתחומי ההייטק וטכנולוגיה.

בנוסף ציין ראש העירייה את הפעולות המקודמות בעת הזו מול הממשלה וכנסת ישראל להרחבת חוק אזור סחר חופשי לאילת והפיכתה לאזור סחר חופשי מלא בדומה לעקבה השכנה. פעולה נוספת המאגדת את כל הפעולות היא החלטת ממשלה שתהווה את הפעימה השנייה להחלטת הממשלה לקידום אילת שהתקבלה בשנת 2019 על רקע סגירת שדה דב. החלטה זו תכלול עוגנים משמעותיים בתחומי התחבורה, התעסוקה והבריאות.

בתום הדיון סיירה השרה ביחד עם ראש העירייה במכון לחקר ימים ואגמים (מלח"י) וקיבלה סקירה מד"ר חנה רוזנפלד המנהלת את המכון על הפיתוחים והפוטנציאל ליצירת תעשיית מזון מן הים. עוד סיירו במפעל האצות NBT ובפארק אמת"ל באזור התעשייה, שם התרשמה השרה ממרחבי עבודה חדשניים שמקדמת העירייה במתחם קליקה הפועל בסמוך לבית לעסקים ובהאב אילת הפועלים בתמיכת משרד הכלכלה והתעשייה. בנוסף ביקרה השרה בשני עסקים בטיילת הנתמכים על ידי מעוף אילת - הסוכנות לעסקים שטנים ובינוניים שמפעיל המשרד.

במהלך הביקור בו התרשמה מכיווני ההתפתחות האדירים של העיר אילת, ציינה השרה כי כיוונים אלה מתיישבים היטב עם התפיסה שמוביל המשרד בתחומי חדשנות, קידום תעסוקה וצמיחה כלכלית. "למדינת ישראל יש את כל הסיבות להשקיע באילת" אמרה השרה וציינה, כי השקעה באילת היא תכנית לאומית. ברוח דברים אלה ציינה השרה, כי תפעל מול ראש הממשלה המכהן והחליפי לטובת פיתוח העיר בדומה לאופן שנעשה ברמת הגולן. "השקעה באילת תרחיב גם את מעגל האינטרסים הכלכליים של המדינה" אמרה השרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully