וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הפנים: אזור התעשייה 'מבוא כרמל' - 30 מיליון שח יחולקו מחדש

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 11:11

שרת הפנים, איילת שקד, קיבלה את המלצת מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש וקבעה לאחר ביקורה באזור כי חלוקת ההכנסות תיקבע ל- 30% לכל אחת מהרשויות יקנעם עלית ומגידו, ואילו הרשויות דלית אל כרמל ועוספייה יקבלו 20% מההכנסות כל אחת.

הוועדה הגאוגרפית חיפה דנה בנושא במטרה להסדיר את חלוקת ההכנסות מאזור התעשייה המרחבי המשותף "מבוא כרמל" אשר בתחום שיפוטה של מועצה אזורית מגידו. אזור התעסוקה קודם ותוכנן ביוזמת מגידו ויקנעם עלית ובשיתוף פעולה מול עיר הכרמל (איחוד דלית אל כרמל ועוספיה שפורק מאז) ובתמיכת משרד הכלכלה.

ההכנסות הקיימות כיום מהשטח הן בשיעור של כ-5 מלש"ח, כאשר במימוש מלא אזור התעשייה צפוי להניב מעל ל-30 מלש"ח.

שרת הפנים, איילת שקד בסיור באזור עם מנכ"ל משרדה, יאיר הירש. צילום- דוברות משרד הפנים, אתר רשמי
שרת הפנים, איילת שקד בסיור באזור עם מנכ"ל משרדה, יאיר הירש/אתר רשמי, צילום- דוברות משרד הפנים

חלוקת ההכנסות הקיימת היום (ללא צו שרת הפנים) הינה בשיעור של 35% מגידו; 35% יקנעם עלית; 15% עספיא; 15% דאלית אל כרמל. במהלך דיוני הוועדה היתה הסכמה גורפת בין כלל הרשויות שיש להגדיל את חלקן של הרשויות דלית אל כרמל ועוספיא לאור איתנותן הכלכלית הנמוכה.

לאור זאת, בחנה הוועדה את הנושא בהתאם למודל החלוקה אשר התבסס בין היתר על פרמטרים של מדד איתנות פיננסית של הרשויות המקומיות, שיעור גביית ארנונה, מדד חברתי כלכלי של תושבי הרשות, מספר תושבים בכל רשות וכן פרמטר של קידום פיתוח אזור התעשייה.

בהתאם לכך, כאמור, אימצה השרה שקד את המלצות מנכ"ל משרדה וקבעה כי עיריית יקנעם עלית ומועצה אזורית מגידו יקבלו 30% מההכנסות כל אחת ואילו דלית אל כרמל ועוספיה יקבלו 20% מההכנסות כל אחת.

השרה שקד הוסיפה: "חלוקת ההכנסות מתבססת על צדק בין הרשויות היוזמות עם הרשויות השותפות ואני בטוחה כי חלוקה זו תתרום למצבן הכלכלי של 4 הרשויות"

יאיר הירש, מנכ"ל משרד הפנים: "מודל החלוקה החדש שניקבע יאפשר חלוקת הכנסות נכונה יותר תוך חיזוק הרשויות במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully