וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך 50 שנה עישן תושב לוד שתי קופסאות סיגריות ביום - ואז זה קרה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 17:14

שלמה אברג'יל (67) הגיע למכון הפיזיותרפיה של מכבי בלוד על מנת לטפל בבעיה נשימתית ממנה הוא סובל. הוא לא האמין שהמפגש עםהפיזיותרפיסטית ישנה לחלוטין את מסלול חייו.

"שלמה הגיע אלי למפגש ראשון במכון הפיזיותרפיה וסיפר לי שהוא מעשן כבר למעלה מ- 50 שנה וסובל מבעיה כרונית בריאות בעקבות העישון",  מספרת דגנית. "הוא גם סיפר לי שלאחרונה המצב שלו התדרדר מבחינה תפקודית- הוא לא מצליח לשחק עם הנכדים, לא יכול לעלות במדרגות בלי להתנשף וגם פעולות יום יומיות קשות לו".

לוד. באדיבות המצולמים
לוד/באדיבות המצולמים

"אחרי שבדקתי את כל המדדים וראיתי עד כמה המצב בעייתי, החלטתי שאני מציבה לו מראה מול העיניים ואומרת לו את כל האמת בפנים", היא מוסיפה. "הסברתי לו במילים פשוטות ובאסרטיביות שאם הוא ימשיך באותה הדרך- בקרוב מאד הוא ימצא את עצמו נסחב עם בלון חמצן ומשם מצבו יכול רק להתדרדר".

"אני לא יודע מה היה במפגש עם דגנית, שגרם לי להודיע לה- זהו- אני מפסיק לעשן", מצטרף שלמה לשיחה. "אני מעשן מגיל 17 וניסיתי כבר את כל שיטות הגמילה האפשריות וכלום לא עזר.  אבל משהו קרה במפגש המשותף בינינו. אני לא באמת מכיר אותה, מעולם לא ראיתי אותה קודם אבל זו היתה מעין הארה והחלטתי שדי- וכך אכן קרה". 

"למרות שהרבה מטופלים מכריזים כאלו הצהרות ולא תמיד עומדים בהבטחה, הפעם האמנתי למה שהוא אמר, ובעיקר קיוויתי בשבילו", משתפת דגנית. "וזה אכן קרה- ומאז אותו יום- כל שבוע מחדש שלמה היה מגיע  ומכריז- 'כבר שבוע שאני לא מעשן, כבר חודש שאני לא מעשן וכך הלאה'. הגענו כבר לשלושה חודשים ללא עישון וזה בהחלט מצב שמשנה את החיים".

"השבוע אני חוגג יום הולדת ומציין כבר 90 ימים ללא עישון וזה הישג לא יאמן" מחייך שלמה.  היום אני שם כל יום את הכסף שהיה משמש עבורי לסיגריות במשך שנים בצנצנת לחיסכון ובהחלט חש תחושת גאווה והוקרה לפיזיותרפיסטית שהצילה את חיי".

"מבחינתי זו תחושה נפלאה מסכמת דגנית בחיוך. "אני שמחה שהייתי במקום ובזמן הנכון עבור שלמה. ואני בהחלט גאה בעובדה שהיה לי תפקיד חשוב בשינוי החשיבה ואורחות החיים שלו. ובעצם המקרה שלו הוא סימל כלאחד- אם תאמינו בעצמכם גם אתם תצליחו".

  • עוד באותו נושא:
  • סיגריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully