וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על התיישבות חקלאות ומשילות

ניר ונגר - ראש המועצה האזורית תמר - ים המלח

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 14:44

מיוחד לוואלה! מקומי - ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר - ים המלח: "עמוק בלב הם יודעים ואתם יודעים שבלי אותם מתיישבים חקלאים ציונים בגבול המזרחי באזור ים המלח,עוטף עזה, רמת הגולן והגליל - לא תהיה לנו מדינה".

כשאתם שומעים מועצה אזורית תמר, אתם חושבים על מועצה עם מעט אנשים והרבה כסף נכון? מה שאתם פחות מתעמקים בו במחשבותיכם הוא - מה עושים שם אותם מעט אנשים?

אני פה בשביל לספר לכם, שמעבר לפיתוח, אחזקה ושרות של חבל ארץ מדהים עליו אני מופקד, האנשים שגרים באזור הזה שמארח מיליוני מבקרים בשנה ונרתם למשימות לאומיות לטובת מדינת ישראל, הם אותם אנשים הגרים בגבול הכי רחוק של מדינת ישראל, מחזיקים את השדות, החממות והמטעים שלהם.

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, ים המלח. צילום - אילן בשור, אתר רשמי
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, ים המלח/אתר רשמי, צילום - אילן בשור

במקום בו אין גדר גבול, למעט נוכחות צבאית דלילה (יחסית), הם חיים בתנאי חיים קיצוניים: חום קיצוני, זבובים מעיקים ובלתי נסבלים, שיטפונות, סופות אבק, איום של חדירה ממזרח, בולענים בצפון הגזרה וכו'. עולה השאלה המתבקשת- למה?

האמת היא מאוד פשוטה. כי אותם אנשים אוהבים את הארץ הזו, את האדמה הזו , לא מתביישים ולא מתנצלים. כי עמוק בלב הם יודעים ואתם יודעים שבלי אותם מתיישבים חקלאים ציונים בגבול המזרחי באזור ים המלח (כמו גם בעוטף עזה, רמת הגולן והגליל)- לא תהיה לנו מדינה.

השבוע חנכנו בטקס מרגש את דרך יהודה אלמוג שהיה ראש המועצה הראשון וכעת הדרך המובילה למועצה וליישוב נווה זוהר מנציחה את זכרו. יהודה ז"ל, הוא דוגמא ומופת לחלוצים, לדור המייסדים של המדינה. הוא הקים יישובים בארץ ובהמשך ירד לאזור ים המלח והחליט שבמקום הזה תתפתח תעשיה והתיישבות. הוא זרע והתחיל את המפעל הגדול שהדור הזה ממשיך והחוט המקשר בין הדורות הוא יישוב הארץ, אמונה בצדקת הדרך וציונות.

רבים מהחקלאים נפגעו קשות לאורך הקורונה, בזמן הסגרים וסגירת השמיים. בתקופה האחרונה, בשל הרפורמה בחקלאות שמתכננת הממשלה, רבים מהם חוששים לפרנסתם ותוהים האם כל עמלם ויגיע כפם לא היה לשווא. לפני יותר מחודש השתתפתי עם החקלאים בהפגנה בצומת הערבה. גם שם הבהרתי שהחקלאים בים המלח והערבה הם הביטחון התזונתי והציוני של עם ישראל, הם הפתרון ולא הבעיה!.

אני מאמין שרפורמה בחקלאות צריכה להיעשות בדיאלוג אמיתי עם החקלאים תוך השוואת תנאי הגידול וסימון ארץ הגידול והכי חשוב מבלי שתרמוס את עתידם וכבודם.

בשבוע הבא תתקיים התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בציון מיוחד ל- 30 שנות קיומה, בתחנת "יאיר" בחצבה. בתערוכה ישתתפו ויציגו את חקלאות העתיד של ישראל חקלאי הערבה ותמר וגם יוצגו מחקרים מעניינים בתחום של חוקרי מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית תמר. החקלאות והחדשנות יהיו במרכז והציבור מוזמן לבוא, לבקר ולהתרשם מהדברים הגדולים והפיתוחים האחרונים שקורים כיום, רחוק מאור הזרקורים. זוהי עוד הזדמנות לחזק איתנו את ציבור החקלאים.

אז בפעם הבאה שאתם עומדים בפקק תחשבו מה היה קורה אם גם אנחנו היינו באים לחיות אתכם בין חדרה לגדרה ולא מחזיקים את גבולות המדינה.

אולי גם תחשבו מי היה כאן במקומנו ואם עמוק בלב אתם גם מרגישים קצת ציונים - אתם מוזמנים לבוא ולגור איתנו. כי עם כל הקשיים והאתגרים, יש גם הרבה יתרונות, אפשרויות ואיכות חיים ברחבי מועצה אזורית תמר. אפילו ביקור באזור יהיה נחמד, כי אין טוב ממראה עיניים והנוף אצלנו משגע, הכי יפה בעולם.

אז כן יש קשר הדוק בין ההתיישבות, החקלאות והמשילות.
קוראים לזה ציונות ואנחנו גאים להיות כאלה!!!

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully